The Secret World försenas till sommaren

Robot
The Secret World försenas till sommaren

April blir till juni när historieberättaren Ragnar Tørnquist förklarar att Funcom behöver mer tid på sig för att spelet ska bli så bra som möjligt.

#funcom, #the-secret-world


Medlem
The Secret World försenas till sommaren

Ser intressant ut, men aldrig mer Funcom spel after man har spelat Age of conan och sett hur dom tar hand om sina subscribers.

Medlem
Skrivet av Xixor:

Ser intressant ut, men aldrig mer Funcom spel after man har spelat Age of conan och sett hur dom tar hand om sina subscribers.

Med tanke på hur mycket folket bakom TSW har gjort för sina fans, så ska man nog inte ha den attityden. Inte innan man spelat spelet, i alla fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Can't wait.


signatur

subterranean homesick alien

Vym
Medlem

Bättre sent än aldrig

Medlem

det vore korkat att jämföra alla deras spel med age of conan, som är det Enda misslyckade dom gjort. bla stod dom för ett av dom första och största MMORPGspelen någonsin, anarchy online. Dessutom har dom gjort Rift, som blev väldigt lyckat.


signatur

//monster

Medlem

Heh, failcom <3


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

Dessutom har dom gjort Rift, som blev väldigt lyckat.

Dom har icke gjort Rift.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Heh, failcom <3

Indeed

Medlem

Nån som har koll på när betan kommer?

Medlem
Skrivet av SwempZ:

Nån som har koll på när betan kommer?

Den stängda betan pågår.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av b3pp0:

Dessutom har dom gjort Rift, som blev väldigt lyckat.

Dom har icke gjort Rift.

Nä, det har ju Trion Worlds gjort. Men för att gå on-topic så väntar jag hellre än att få ett ofärdigt spel. TSW känns annorlunda och fräscht, och mer intressant för varje nyhetsbrev jag får från dem. Gillar bl.a. idén med template som fan så att man kan bygga sin karaktär helt fritt. Någon som lirar stängda betan som kan avslöja något, utan att bryta mot NDA? Vore kul med lite inside info iaf


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

AoC släppet var ju inte helt smärtfritt. Bra att de har lärt sig...även att det är trist med förseningar!

Inaktiv

För de som inte kommer ihåg det så blev också Age of Conan försenat ett par gånger.

AoC försenat 6 månader från oktober till mars:
http://www.1up.com/news/age-conan-delayed-2008

Januari året efter, AoC försenat ytterligare 8 veckor:
http://www.tentonhammer.com/node/21058

Citat från Funcom om den sista förseningen:

Citat:

The highly anticipated MMO receives 8 more weeks of development, allowing Funcom to deliver a more polished MMO experience when the game launches on the 20th of May 2008. Despite great feedback on vital aspects like immersion, fun factor and the exciting combat system, the management of Funcom has decided to polish the game even more.

"Allowing Funcom to deliver a more polished MMO experience"

Jojo.

Medlem
Skrivet av Buio:

För de som inte kommer ihåg det så blev också Age of Conan försenat ett par gånger.

AoC försenat 6 månader från oktober till mars:
http://www.1up.com/news/age-conan-delayed-2008

Januari året efter, AoC försenat ytterligare 8 veckor:
http://www.tentonhammer.com/node/21058

Citat från Funcom om den sista förseningen:

Citat:

The highly anticipated MMO receives 8 more weeks of development, allowing Funcom to deliver a more polished MMO experience when the game launches on the 20th of May 2008. Despite great feedback on vital aspects like immersion, fun factor and the exciting combat system, the management of Funcom has decided to polish the game even more.

"Allowing Funcom to deliver a more polished MMO experience"

Jojo.

Det var ju helt säkert more polished än det var 7 månader tidigare
Men sådana stora spel med så mycket nya grejjer kommer ju inte funka smärtfritt.

Jag var med Conan ifrån början och vart aldrig speciellt bitter på det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ska vara ärlig, detta MMO känns så jävla trist och deprimerande som ett spel kan bli, bara designen är ju så grå att man gråter aska.

Medlem
Skrivet av Buio:

För de som inte kommer ihåg det så blev också Age of Conan försenat ett par gånger.

AoC försenat 6 månader från oktober till mars:
http://www.1up.com/news/age-conan-delayed-2008

Januari året efter, AoC försenat ytterligare 8 veckor:
http://www.tentonhammer.com/node/21058

Citat från Funcom om den sista förseningen:

Citat:

The highly anticipated MMO receives 8 more weeks of development, allowing Funcom to deliver a more polished MMO experience when the game launches on the 20th of May 2008. Despite great feedback on vital aspects like immersion, fun factor and the exciting combat system, the management of Funcom has decided to polish the game even more.

"Allowing Funcom to deliver a more polished MMO experience"

Jojo.

conan hade en del buggar när det släpptes,, men konstigt nog märkte jag knappt av en enda,hursomhelst så har spelet genomgått sjukt många förbättringar sedan release, och det är ett av dom bästa mmo spelen som finns därute, särskillt end-game är sjukt bra och väldigt väldigt utmanande,..

.. sen är det ju bevisat att med mmo`s så är buggar mer regel än undantag

Medlem
Skrivet av Xixor:

Ser intressant ut, men aldrig mer Funcom spel after man har spelat Age of conan och sett hur dom tar hand om sina subscribers.

vad menar du? funcom har inte gjort ngra fel mot sina subs,, ren lögn i mina ögon det du skriver

vad hette din main och vilken server fanns du på i aoc btw?

Medlem

har lirat aoc sedan release och började lira det då det utlovades "instant fun" och "little gear dependency" och så var det i början och kör sedan introduktionen av f2p just det, f2p. kan beskrivas som en av de sista som lirar detta och är en fanboy av spelet och dess potential men definitivt inte en fan av FunCom.

Sedan tog man in Craig whateverhislastname som ny GD och sedan dess har i princip allt man lovat inte uppfyllts och spelet har tappat spelare i allt snabbare takt. Istället fokuserar man på att adderar content för 5% av spelarna (HC raiders) istället för att fixa befintligt content för dom övriga 95%.

Professionellt jobbar jag med konsulting inom marknadsföring och ur ett rent yrkesmässigt perspektiv så har jag aldrig träffat på ett företag som är så öppet arroganta och introverta och med ett minimalt intresse/kunskap för sina kunder.

För och göra en lång historia kort så tog man ett spel som hade 800 000 subs och förvandlade till en pve grind fest med noll fokus på guilds och pvp. Man tog till och med bort att köra pvp med kamrater och alla grupper i minigames var random. Hur sjukt är det egentligen att inte tillåta att gruppa upp i ett mmo där community är det centrala?

FC har gjort bra spel, och gör det fortfarande, problemet är att dom inte kan hantera sina kunder och saknar fullständigt förmågan att fixa saker som är trasigt, tex sieges, spelets solklara flaggskepp jfr konkurrenterna, som inte fungerar efter 4 år och dom har mage att skylla på spelarna. Helt underbar inställning.

I aoc finns det klasser där 30% av featträden är helt meningslösa och då har spelet varit ute i 4 år och på testllive forum finns det klassforum där devs inte besvarat något det sista två åren. Hur tror ni man håller igång kunddialogen om det bara är en part som bidrar?

FC har inte en chans att överleva om dom hanterar tsw (som i grund och botten är ett sämre spel än aoc) på samma sätt och tyvärr finns det inget som pekar på något annat. FC är en hyfsad utvecklare och urkass på kundhantering och kunskap om sina kunder. Tyvärr håller inte det.

Hur roligt tsw än är, vilket det inte är då nästan allt i beta är så simpelt (btw precis som pve i aoc som bara handlar om gear och inte skill) att ett barn kan lösa det, så finns det inte en möjlighet att lägga en enda spänn till på detta skämt till företag.

BruttansDT pvp 10/fury för fanboy ovanför mig.

Medlem
Skrivet av Bruttan:

wall of text.

dom ändrade pvp-minigames pga spelare från tex fury som gick till pve servers och gruppade upp och farmade pve spelare i minigames, du är kanske en av dom som bidrog till detta.

mycket av det du skriver är överdrivet,det enda du är spot on på är sieges och att fc inte svarar i klassforumet,,men det har mer med deras policy att göra än att dom är ignoranta,, tänk själv hur det skulle bli om dom börjar svara alla där.

du kan säga att du jobbar som GUD själv, men när du använder ordet fanboy vilket för mig är ett utryck som 15 åringar använder, så tror jag mer på att du jobbar på ett callcenter som telefonförsäljare(telemarketing) än som konsult,,(vilket anställda på callcenter gärna kallar sig,då man knappast får ngn respekt som telefonförsäljare)

klart slut.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Bruttan:

wall of text.

dom ändrade pvp-minigames pga spelare från tex fury som gick till pve servers och gruppade upp och farmade pve spelare i minigames, du är kanske en av dom som bidrog till detta.

mycket av det du skriver är överdrivet,det enda du är spot on på är sieges och att fc inte svarar i klassforumet,,men det har mer med deras policy att göra än att dom är ignoranta,, tänk själv hur det skulle bli om dom börjar svara alla där.

du kan säga att du jobbar som GUD själv, men när du använder ordet fanboy vilket för mig är ett utryck som 15 åringar använder, så tror jag mer på att du jobbar på ett callcenter som telefonförsäljare(telemarketing) än som konsult,,(vilket anställda på callcenter gärna kallar sig,då man knappast får ngn respekt som telefonförsäljare)

klart slut.

Svar nej, har aldrig varit på någon annan server än på fury.

Och det är ju märkligt att man ändrar pvpgrupper baserat vad som händer på en pve server istället för att fixa servertransfer som spelarna föreslog. Sedan var det inte därför, man ändrade det därför att folk som inte ville lira mmo (dvs i grupp) ville kunna vara lite casual i pvp så gjorde man om det till roulette istället dvs 50% chans att vinna.

Överdrivet, tror nog inte de 750000 kunder som lämnat spelet håller med och du kan väl hoppa över till test live forum och kolla. Lirar själv en dark templar och 30% av feat trädet är inte funktionellt och inte ett svar på 2 år gällande dessa feats. Hur var det med towers, horse back combat, bar brawl för att inte prata om de 3,5 år det tog att fixa CS. Eller varför inte att man tar ledigt över jul utan beredskap för att servrarna inte fungerar på 3 veckor och inte ens kompenserar spelarna. HoC, lovet vid release och levererat nu och är ändå inte klart. T4 som en del i expansionen (rotgs) och sedan visar det sig att man sålt något som inte ens fanns i expansionen då bossar/npc och loot inte fanns på plats i instanserna och inte ens finns där än..

Jag skulle kunna skriva en uppsats om allt kasst det här bolaget har gjort i aoc för detta är ju ändå bara ett axplock och det vet du också.

Jag har följt och spelat detta spel sedan beta och har mycket god insikt i vad som var lovat och inte. Spelet är i grunden lysande, FunCom är i grunden värdelösa på att hantera sina kunder.

ofc det har med policy att göra och policyn är ignorant. Det bara förstärker den negativa bilden av den odugliga kundhantering. Det är som att lyfta på luren när någon ringer och sedan inte säga ett ljud, vem, som har en gnutta intelligens, skulle ha en sådan policy och det är precis så som deras forum fungerar.

Använde ordet fanboy som ett skämt då det återfinns i min inledning om mig själv och defacto de sista (du och jag) måste vara sjukt attraherade av spelet då ingen annan verkar vilja spela det och om dom som testar det så lämnar 90% då man inser vilken evighet det tar att komma dit man vill för att uppskatta det. Något som påtalats av spelarna i över 2 år utan egentlig förändring.

Att citera lite ironiskt med "wall of text" säger betydligt mer om mental ålder än om jag använder ordet fanboy vilket jag inte ens relaterar till någon speciell ålderskategori utan mer är en generell beskrivning av en person som inte granskar saker kritiskt och nyanserat.

Btw jag driver eget konsultföretag och är 42 år, det inte är fel att vara telefonförsäljare heller även om försäljning som aktivitet har väldigt lite med marketing. som process, att göra. Något FunCom skulle behöva en crash course i, kundhantering och relationshantering är en av grundstenarna i marketing och tyvärr har dom inte förstått det.

Spelet är lysande i vissa avseenden, håller helt med där men hur FC hanterar det är katastrof. Som sagt, som hard core pve spelare (hyfsat liten niche) är det ju kanon, problemet är att ingen ny orkar grinda för att komma till den där 5% content/users som spelet är bra för.

Medlem

Håller helt med det Bruttan skrev. Bra skrivet f.ö.

AOC var lysande när det kom och det hade en orhörd potential och det var lite mera vuxet. Spelade det en hel del back in the day, men intresset sinade då det var uppenbart att Funcom vägrade förbättra helt uppenbara saker som förstörde spelet, eller hålla det vid liv.

Hoppas de tar hand om TSW bättre, för jag tror på det spelet.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

oavsett så tror jag mkt starkt på detta spel för mig är det uppföljaren på anarchy online, som var spelet där riktig online startade tyckte jag.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av b3pp0:

oavsett så tror jag mkt starkt på detta spel för mig är det uppföljaren på anarchy online, som var spelet där riktig online startade tyckte jag.

Det är ju ett ganska "simpelt" combat system i det men det kan helt vara värt det om grafisk design och "lore" är det centrala för där skiner detta verkligen.

Questandet är linjärt sin uppbyggnad och det är mer eller mindre ett rent pve spel.

I många avseenden ganska likt AoC vad det gäller systemuppbyggnad och det underliggande. Dvs det är ganska "grunt" och inte alltför komplext och personligen upplevde jag väldigt få synergier mellan spelare/klasser så det lämpar sig utmärkt för att lira singleplayer i.

Sedan är det ju traditionell uppbyggnade på progress även om fc vill påskina att så inte är fallet men det är levels och stats som gäller och med ett enkelt combatsystem så är det bäst gear som vinner. Men detta är ju inte ovanligt så det kan nog många gilla.

Men är grafik och stämning det centrala så kan det nog var en hit, OM man har överseende med FC oförmåga, de senaste åren, att fixa ens det mest essentiella i underliggande system, content och klasser.

1
Skriv svar