Skyrim kan bli 45 % snabbare med nya drivrutiner

Medlem

Här är länken till laptop-drivrutinerna.
http://www.nvidia.co.uk/object/notebook-win7-winvista-64bit-2...

Lär testat ikväll på mitt 550M

Medlem

Aldrig mer AMD/ATI, första och även sista gången jag valde det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av PeTTs0n:

"Old news"-idiotin börjar bli tjatig. Drivarna släpptes igår, nyheten är färsk, punkt.

nVidia kan också gå och gömma sig, första WHQL-drivrutinerna på nästan ett halvår, vad tusan sysslar deras drivrutinsutvecklare med egentligen? Det är åtminstone en sak som AMD-lägret är betydligt bättre på, att uppdatera sina drivrutiner.

Nvidia släpper regelbundet beta-drivrutiner.

...som är just beta-drivrutiner. De är det av en anledning, dåligt av nV att inte bemöda sig med (eller, vilket skulle vara ännu värre, har möjlighet) att fixa fram "riktiga" drivrutiner oftare.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av PeTTs0n:

"Old news"-idiotin börjar bli tjatig. Drivarna släpptes igår, nyheten är färsk, punkt.

nVidia kan också gå och gömma sig, första WHQL-drivrutinerna på nästan ett halvår, vad tusan sysslar deras drivrutinsutvecklare med egentligen? Det är åtminstone en sak som AMD-lägret är betydligt bättre på, att uppdatera sina drivrutiner.

Nvidia släpper regelbundet beta-drivrutiner.

...som är just beta-drivrutiner. De är det av en anledning, dåligt av nV att inte bemöda sig med (eller, vilket skulle vara ännu värre, har möjlighet) att fixa fram "riktiga" drivrutiner oftare.

Absolut inget fel på deras beta-drivisar. Suttit på 290.36 ett bra tag och de har fungerat utmärkt samtidigt som de bland annat möjliggjort AO i Skyrim och fixat en stor grafikbugg för mig i Bf3. De släpper inte ut vad för skit som helst bara för att det är beta om du nu trodde det.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av PeTTs0n:

"Old news"-idiotin börjar bli tjatig. Drivarna släpptes igår, nyheten är färsk, punkt.

nVidia kan också gå och gömma sig, första WHQL-drivrutinerna på nästan ett halvår, vad tusan sysslar deras drivrutinsutvecklare med egentligen? Det är åtminstone en sak som AMD-lägret är betydligt bättre på, att uppdatera sina drivrutiner.

Nvidia släpper regelbundet beta-drivrutiner.

...som är just beta-drivrutiner. De är det av en anledning, dåligt av nV att inte bemöda sig med (eller, vilket skulle vara ännu värre, har möjlighet) att fixa fram "riktiga" drivrutiner oftare.

Absolut inget fel på deras beta-drivisar. Suttit på 290.36 ett bra tag och de har fungerat utmärkt samtidigt som de bland annat möjliggjort AO i Skyrim och fixat en stor grafikbugg för mig i Bf3. De släpper inte ut vad för skit som helst bara för att det är beta om du nu trodde det.

Finns fortfarande en anledning till varför de är BETA-drivrutiner och inte WHQL-certifierade. Finns inga ursäkter för att inte klämma fram en WHQL-driver på 4 månader. Bara för att du inte har problem med en drivrutin betyder det inte att den är felfri, eller bra nog att släppas som en skarp version. (Annars skulle de släppt en WHQL och inte en BETA, simple as that.)

Att de inte skulle släppa "skit" är dumheter, till och med deras WHQL-drivrutiner har skapat problem och i värsta fall kraschat kort. (196.75 är ett mycket bra exempel.) AMD är inte bättre någonstans, de har ungefär lika mycket (om än andra) problem med sina drivrutiner i regel. Men de fixar i alla fall ut WHQL-certifierade drivrutiner oftare än nV har börjat göra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Att kalla deras beta drivisar skit är lite väl hårt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Att de inte skulle släppa "skit" är dumheter, till och med deras WHQL-drivrutiner har skapat problem och i värsta fall kraschat kort. (196.75 är ett mycket bra exempel.) AMD är inte bättre någonstans, de har ungefär lika mycket (om än andra) problem med sina drivrutiner i regel. Men de fixar i alla fall ut WHQL-certifierade drivrutiner oftare än nV har börjat göra.

Det hände för 2 år sedan, de har säkert lärt sig av misstaget.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av PeTTs0n:

Att de inte skulle släppa "skit" är dumheter, till och med deras WHQL-drivrutiner har skapat problem och i värsta fall kraschat kort. (196.75 är ett mycket bra exempel.) AMD är inte bättre någonstans, de har ungefär lika mycket (om än andra) problem med sina drivrutiner i regel. Men de fixar i alla fall ut WHQL-certifierade drivrutiner oftare än nV har börjat göra.

Det hände för 2 år sedan, de har säkert lärt sig av misstaget.

Självklart (eller ja, förhoppningsvis), kanske också därför de är försiktigare med att försöka få fram en WHQL-drivrutin, så att de själva kan göra mer intern testning innan den dras iväg till MS. Men återigen - att inte kunna leverera en på 4 månader betyder något. Hade de haft en drivrutin av fullgod kvalitet kommer frågan varför i hela friden de inte fått den WHQL-certifierad. (Att det skulle vara av snålhet känns som en otroligt patetisk "ursäkt".) Eller så är det helt enkelt så att de inte haft någon av fullgod kvalitet, vilket är ännu värre.

Skrivet av Tybalt:

Att kalla deras beta drivisar skit är lite väl hårt.

Givetvis ska man inte kalla dem för skit - ingen som gjort det vad jag kan se - men man ska inte blunda för det faktum att de faktiskt är i ett beta-stadium, vilket betyder att de helt enkelt inte är releasemässiga, av någon anledning. Hur man än vrider och vänder på det kommer man inte ifrån vad en beta innebär. Naturligtvis är spektrumet något bredare än så (finns alltifrån rent trasiga beta-mjukvaror till så gott som buggfria), men releasemässiga är de helt enkelt inte, då hade de inte varit beta-drivrutiner.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

NVIDIA verkar ha lite bättre teknisk kompetens. Kör på GF 460 GTX - funkar väldigt bra med OpenGL i Linux. AMD blir slagna rent prestandamessigt, men de jobbar på att öpnna drivrutinerna.

Medlem
Skrivet av bojaka:

Och när ska man få se sådana här goda nyheter för ATI Catalyst??!?! >=/ Jag byter snart mig sketna Radeon-kort!

"Upp till 45%" betyder ingenting. Det kan lika gärna röra sig om marginella förbättringar. Om du betyder kort beroende på hur många procent tillverkarna påstår att det kan bli bättre så gör det. Låter oerhört korkat om du frågar mig.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

12
Skriv svar