Tribes: Ascend-beta för alla på fredag

Robot
Tribes: Ascend-beta för alla på fredag

Med start i övermorgon kan du provköra den hoppiga multiplayer-shootern.

#tribes-ascend, #hi-rez-studios


Tribes: Ascend-beta för alla på fredag

ÖJ!

Medlem

Lirat betan. Helt ok, synd att det blir f2p, det hade potential.

Medlem

Coolt, lirade gamla Tribes, det var grymt för sin tid.


signatur
alk
Medlem

Lite missinformation här, spelet har varit f2p sedan alpha. Klasser och vapen kan låsas upp med en valuta som du tjänar av att spela precis som i HoN, LoL etc.

Förövrigt har redan en EU community kommit igång med nyhets sidor, klaner, shoutcasts och en turnering som startar nästa vecka.
http://www.spinfusor.org/
http://www.gameshrine.org/

Medlem

Är redan med i betan men kan icke spela det på grund av att launchern är så förjävlig på att tanka & uppdatera spelen -.-
"Waiting For Download" forever >.<

Medlem
Skrivet av alk:

Lite missinformation här, spelet har varit f2p sedan alpha. Klasser och vapen kan låsas upp med en valuta som du tjänar av att spela precis som i HoN, LoL etc.

Förövrigt har redan en EU community kommit igång med nyhets sidor, klaner, shoutcasts och en turnering som startar nästa vecka.
http://www.spinfusor.org/
http://www.gameshrine.org/

¨

Vet att det varit f2p sedan länge, men det förändrar inget. Förvänta er massvis med fuskare, griefers och annat pack, precis som i alla andra f2p spel.

Medlem

Fantastiskt spel. Jag rekommenderar det starkt, även om jag inte är så bra än.

Inaktiv

Sent skrivet fz det har varit open ett bra tag. du fick ju key på facebook om du gillade en sida istället för att skriva in mail och vänta. Spelat det i drygt en månad så

Medlem
Skrivet av qun0:

Sent skrivet fz det har varit open ett bra tag. du fick ju key på facebook om du gillade en sida istället för att skriva in mail och vänta. Spelat det i drygt en månad så

Nej. Det var fortfarande en stängd beta, tekniskt sett. Öppen beta innebär att exakt alla kan vara med, oavsett om de använder Facebook eller inte. Hårfin skillnad, men likväl finns den där. Det enda man egentligen märker av är att det inte kommer finnas betanycklar längre.

Medlem

alltså fuskare är du ju i alla spel f2p och köpta, det kommer man aldrig undan men va jag har testat av betan har jag inte märkt av nå fuskare hittills. har haft det sen december så har hunnit spela en hel del

Inaktiv
Skrivet av Stephan:
Skrivet av qun0:

Sent skrivet fz det har varit open ett bra tag. du fick ju key på facebook om du gillade en sida istället för att skriva in mail och vänta. Spelat det i drygt en månad så

Nej. Det var fortfarande en stängd beta, tekniskt sett. Öppen beta innebär att exakt alla kan vara med, oavsett om de använder Facebook eller inte. Hårfin skillnad, men likväl finns den där. Det enda man egentligen märker av är att det inte kommer finnas betanycklar längre.

anser det fortfarande som en open med tanke på att för det mesta brukar closed beta vara att bara vissa får key för att få spela men nu fick ju vem som helst

Medlem
Skrivet av qun0:

anser det fortfarande som en open med tanke på att för det mesta brukar closed beta vara att bara vissa får key för att få spela men nu fick ju vem som helst

Visst, men HiRez Studios håller inte med dig, och nu var det den (väldigt nya) nyheten som FZ rapporterade om.

Inaktiv
Skrivet av Stephan:
Skrivet av qun0:

anser det fortfarande som en open med tanke på att för det mesta brukar closed beta vara att bara vissa får key för att få spela men nu fick ju vem som helst

Visst, men HiRez Studios håller inte med dig, och nu var det den (väldigt nya) nyheten som FZ rapporterade om.

Dom kanske inte håller med mig men jag kommer ju fortfarande anse det som en open. Då spelar det ingen roll om dom inte håller med mig eller gör det för jag har full rätt att säga en åsikt som till stor del stämmer bra in. för closed beta innebär ju att bara vissa får delta i testningen medan open beta är att alla får en key eller får installera för att testa

Medlem

alltså vem bryr sig om sånna där små saker kanske inte alla som har vetat om att man kunnat fått beta key genom facebook. ska ni sitta å skriva om det där kan ni lika gärna pm varandra

Medlem

Det tar en väldigt... väldigt, lång tid att levla upp en klass om man inte köper något i butiken. Tills man har gjort det så saknar ens konto "VIP" status, vilket gör att man inte får mycket mindre XP.

Till och med om man köper lite guld i butiken (min. 10$) så går det långt ifrån fort.

Det sagt så är ju spelet i sig riktigt bra. Hade dock helt klart föredragit om det bara var 10-15$ en gång, kanske lite skins eller likande tillgängliga för extra pengar. Nu känns det mest som om man får ett stort demo tills man köpt något i min mening.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Vet att det varit f2p sedan länge, men det förändrar inget. Förvänta er massvis med fuskare, griefers och annat pack, precis som i alla andra f2p spel.

Det finns inte i andra spel menar du?
Hmm få se nu... Battlefield 3 är det inte någon alls som fuskar i exv.

Medlem

Älskar spelet såsom det är just nu

IMO tar det inte alls lång tid att levla upp, iof köpte jag VIP så jag får 50% mer exp men om man kör ordentligt så får man 10k exp per dag. (varav en klass kostar mellan 7200-18000, och uppgraderingarna mellan 1200-12000 beroende på nivå av uppgradering). Så visst, det tar sin lilla tid men helt klart en acceptabel tid och bättre tider än de flesta F2P.

Medlem

D e grymt kul! Hoppas bara dom fixar lite mera fart och inheritance i det Men kan sitta i flera timmar och lira numera


signatur

Nämen!

Medlem

för att det var så svårt att komma in i closed beta >.>


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Grymt intresserad av det här spelet, fick en nyckel för en vecka sedan men har inte haft någon dator som klarar av systemkraven. Förhoppningsvis har jag fixat detta inom den närmsta veckan så man kan testa spelet=).

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av raefzm88:

Vet att det varit f2p sedan länge, men det förändrar inget. Förvänta er massvis med fuskare, griefers och annat pack, precis som i alla andra f2p spel.

Det finns inte i andra spel menar du?
Hmm få se nu... Battlefield 3 är det inte någon alls som fuskar i exv.

Skrev jag det eller? Nej..
Naturligtvis finns det alltid fuskare. Att Battlefield fortfarande använder sig utav punkbuster är ofattbart, när det är erkänt över hela världen som det absolut sämsta anti-hack mjukvaran. Men för att kunna lira BF eller andra spel som du pröjsar för så krävs just det- att du betalat. Alltså förlorar du på att fuska då ditt konto kan bli bannat. I F2p har du inget att förlora = fler fuskare.

Se bara på TF2. Sedan det gick f2p har antalet fuskare mångdubblats.
Varför tror du fler och fler servrar kräver TF2 premium för att kunna joina?

Medlem

Underbart spel! Tight gameplay och snygg grafik. Det enda som stör mig är att det går långsamt att levla upp och vapen som kostar 100 000 xp att låsa upp.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Underbart spel! Tight gameplay och snygg grafik. Det enda som stör mig är att det går långsamt att levla upp och vapen som kostar 100 000 xp att låsa upp.

De vill såklart att du ska köpa XP-boosts och/eller Guld för att låsa upp saker och ting. Allra helst att du såklart köper VIP-status också.

Det må vara gratis att spela men det kostar fortfarande att utveckla.

League of Legends har mer eller mindre samma modell och den fungerar riktigt bra även där.

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av asdfg:

Underbart spel! Tight gameplay och snygg grafik. Det enda som stör mig är att det går långsamt att levla upp och vapen som kostar 100 000 xp att låsa upp.

De vill såklart att du ska köpa XP-boosts och/eller Guld för att låsa upp saker och ting. Allra helst att du såklart köper VIP-status också.

Det må vara gratis att spela men det kostar fortfarande att utveckla.

League of Legends har mer eller mindre samma modell och den fungerar riktigt bra även där.

No shit Sherlock.

Medlem
Skrivet av Trappski:
Skrivet av asdfg:

Underbart spel! Tight gameplay och snygg grafik. Det enda som stör mig är att det går långsamt att levla upp och vapen som kostar 100 000 xp att låsa upp.

De vill såklart att du ska köpa XP-boosts och/eller Guld för att låsa upp saker och ting. Allra helst att du såklart köper VIP-status också.

Det må vara gratis att spela men det kostar fortfarande att utveckla.

League of Legends har mer eller mindre samma modell och den fungerar riktigt bra även där.

Allra helst köper VIP - Status? Såfort du köper något, guld eller boost-packet så blir ditt konto permanent VIP. Du får det på köpet dvs.


signatur

Nämen!

Medlem

Någon som kommer in och spelar?
Jag får bara fail mär jag ska logga in.

Medlem
Medlem

Tribes: Ascend är skit kul, och för dem som oroar sig över det, så är det inte pay to win. Det kan ta en viss tid att låsa upp vissa dyra vapen, men det går att göra med bara spelande.

Om ni inte har provat spelet, så signa gärna upp med min referral-link, så får jag lite exp och kul av det. Tack så mycket! - https://account.hirezstudios.com/tribesascend/?referral=63521...

1
Skriv svar