EA-avhoppare gör rymdspel

Robot
EA-avhoppare gör rymdspel

Flera personer på EA Sports har lämnat företaget för att starta en egen studio. Deras första spel heter BlackSpace och är ett RTS med actioninslag.

#pixelfoundry-games, #electronic-arts, #blackspace


Medlem
EA-avhoppare gör rymdspel

Skitbra trailer. Nu vet jag precis vad det är för spel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Är ju bara en teaser.

Medlem

Jävla skillnad på trailer och teaser.
Och det är alltid välkommet med fler scifi spel

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Jävla skillnad på trailer och teaser.
Och det är alltid välkommet med fler scifi spel

Indeed

Medlem

alltid kul med rymd spel och sci fi

Vad för spel jobbade dem med innan, EA har släppt ganska många?

Medlem
Skrivet av Parzec:

Skitbra trailer. Nu vet jag precis vad det är för spel.

Läs om, läs rätt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Läs om, läs rätt.

Skulle du vara så snäll och förklara vad meningen med det här videoklippet är då ? Det visar ingenting av värde. Teaser ? Vad 'teasas' ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av bjosarn:

Läs om, läs rätt.

Skulle du vara så snäll och förklara vad meningen med det här videoklippet är då ? Det visar ingenting av värde. Teaser ? Vad 'teasas' ?

En teaser innebär oftast att det är något relativt menlöst, ungefär som det här klippet visar. Det finns alltså ingen mening med teasers, annat än att de finns och existerar för att göra pr för en produkt som det ännu inte finns något att visa upp ifrån. Jag återkommer därmed till att inte inte finns någon mening med teasers, så faktum är att du tycks ha förstått meningen med teasers fastän du frågade vad meningen med teasers är. Fast det är ju så klart min högst subjektiva åsikt, om någon annan fann ett värde i denna teaser så innebär det ju att det fanns en mening med just denna teaser i detta fall för den personen, men eftersom du inte fann en mening med teasern så vill jag hävda att du förstod vad en teaser var innan du förstod det. Därmed var din fråga ganska onödig.

Medlem

Mjo, måhända att en teaser nu inte ska vara lika fet som en trailer men det känns ju som bortkastade resurser, rent destruktivt, att göra något sådant här om det tar längre än en minut att göra. Till och med teasern till DNF fanns det lite mening med, han satt o puffade på sin cigarr och lyfte skrot. Och den fungerade till största delen bara för att "alla" redan visste vem Duke var. I den här är det en stackars kontorskille som mister sin internet-uppkoppling. I rymden.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Kul att de får göra något de verkligen vill istället för uppföljare år efter år.

Medlem

Trevligt att de satsar på att skapa eget, önskar dem all lycka och så klart att de levererar ett grymt spel
Homefront RTS typ

Medlem
Skrivet av Parzec:

Mjo, måhända att en teaser nu inte ska vara lika fet som en trailer men det känns ju som bortkastade resurser, rent destruktivt, att göra något sådant här om det tar längre än en minut att göra. Till och med teasern till DNF fanns det lite mening med, han satt o puffade på sin cigarr och lyfte skrot. Och den fungerade till största delen bara för att "alla" redan visste vem Duke var. I den här är det en stackars kontorskille som mister sin internet-uppkoppling. I rymden.

Det handlar om att, successivt, bygga upp en hype. Inte sällan betyder teasers bara något i retrospekt (m.a.o. att en senare trailer förklarar teasern el. likn.) och därför är detta en perfekt teaser. Bygger upp en nyfikenhet, första steget i att skapa hype. Hoppas på att se mera av detta!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ok nu vet vi att "Position: Error" följs av "connection lost".....:)

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det handlar om att, successivt, bygga upp en hype. Inte sällan betyder teasers bara något i retrospekt (m.a.o. att en senare trailer förklarar teasern el. likn.) och därför är detta en perfekt teaser. Bygger upp en nyfikenhet, första steget i att skapa hype. Hoppas på att se mera av detta!

Hmm, då funkar jag inte som andra människor. Jag blir avskräckt.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av PeTTs0n:

Det handlar om att, successivt, bygga upp en hype. Inte sällan betyder teasers bara något i retrospekt (m.a.o. att en senare trailer förklarar teasern el. likn.) och därför är detta en perfekt teaser. Bygger upp en nyfikenhet, första steget i att skapa hype. Hoppas på att se mera av detta!

Hmm, då funkar jag inte som andra människor. Jag blir avskräckt.

Alla är vi olika, men huvudsyftet är nog som sådant.
Att avslöja så lite som möjligt samtidigt som man väcker intresse, bör vara väldigt effektiv marknadsföring; de behöver inte ha mycket konkret att visa upp (m.a.o. behöver spelet inte vara i närheten av färdigt, och hypen kan således börja byggas upp tidigt), de har mycket material att bygga på hypen med senare, och så spelar de på människors nyfikenhet (förutsatt att den väcks) för att automagiskt förstora ett spel.

Valve är ett bra exempel på företag som använder sig av liknande (om än ännu mer subtil) marknadsföring; ARG, cameos osv.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar