Dice avslöjar massiva Battlefield 3-patchar

Medlem

Jösses.. ja man kan inte anklaga Dice för att sitta och rulla tummarna iaf. Bra jobbat!


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av r3lev4nt:

Alla mina träffar registreras. Ping-problem på din eller serverns eller den andra personens sida?

Möjligt något av de senare, ifrån min sida är allt tipp topp. Detta problem upplevs dock endast i BF3 så jag vågar nog forsätta lägga skulden på deras sätt att hantera datan mellan spelare. Är fortfarande jättekul men önskar att jag slapp störa mig på det helt & hållet.

Vad hände med Commo Rosen förresten? Skulle det inte komma en ny i Februari?

Medlem

Commo Rose 2.0 är väl den vi använder nu? Eller har jag missförstått helt? Jag använder den inte då min platoon kör strict voice comm.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

va snabb dom var...

Medlem

Nice att se detta jobb på spelet. Men det har för många p12 som fuskar o har lagt det på hyllan till hösten o hoppas på roligare spel då!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Jag skulle vilja se en pc patch som gör spelet mer stabilt -_-


signatur

Game long and prosper

Medlem

Väldigt, väldigt, väldigt bra lista imo.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Fortfarande har squad leadern ingen roll och vad hände med den lovande radion som skulle komma där man kunde ropa på medic eller ammo UTAN att behöva titta efter de och spamma en knapp

edit: såg nu att det inte är fulla listan via battlelog, hoppas de fixar det plus ECM som ibland inte funkar,,

Med comma rosen behöver man inte kolla efter folk och klicka.

Skrivet av Grön:

Så länge jag inte för fem öre kan lita på att mina träffar räknas så anser jag att Dice har prioriteringsproblem, men för all del, nerfa min favvobössa... >-<

Hit detectionen funkar finfint för mig.

Medlem

Så mycket win i den här listan, några få fails men det får man ta.

Medlem

Fortfarande ingen CommoRose......

Medlem

Jag har inte köpt bf3 och en av anledningarna var det sjukt buggiga builden som släpptes vid relese. Polare varnade mig helt enkelt för att hitboxarna var riktigt dåliga och vapnen sjukt obalanserade. Men efter den här patchen så kliar det lite i spelar fingrarna...

Medlem

Flares mot javelins, gay.

Schysst att rpg och smaw blir 1 hit-1kill på helikoptrar och flyg nu iaf, kanske man kan plocka ner ett par utan att behöva träffa dem 3 ggr med rpgn.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

"#21" ,,,
Ett gäng på hustak utan flyg fixar man med granatkastaren. Rensar fint. he he.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Jag har inte köpt bf3 och en av anledningarna var det sjukt buggiga builden som släpptes vid relese. Polare varnade mig helt enkelt för att hitboxarna var riktigt dåliga och vapnen sjukt obalanserade. Men efter den här patchen så kliar det lite i spelar fingrarna...

Är det inte bättre o skaffa egen erfarenhet än lyssna på kompisar som kanske inte har känslan för hur BF spelas. Spelet har ju ingen autoaim.he he. Beroende på lina o din dators kapacitet så är det så att man får träna för o få flyt o bra aim som gäller i alla bra FPS spel.
BF3 blir bara bättre o bättre efter patcharna som är o kommer.

Det tråkigaste är alla omogna fuskare som finns o sabbar spelet.
Så bättre skydd mot fusk saknar jag mest i spelet! Samt att alla rankade servrar ska tvingas att uppgradera ingen uppgradering så ska servern bli orankad.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av xyanide:

Att maven ska gå sönder när man kör in i flyg och i soldater är skit, allt annat är varmt välkommet!

nu kanske man slipper mav-rammningar. En mav ska inte ha ihjäl saker, speciellt inte flygplan.

Har man koll så blir man inte dödad av en mav. Har hänt mig en gång på 170h speltid och då klantade jag mig genom att inte skjuta den. Maven är bra till att flyga in i campers som är jobbiga och svåra att ta sig till, annars kan det kvitta.

Medlem
Skrivet av daemonhorde:

Jag har inte köpt bf3 och en av anledningarna var det sjukt buggiga builden som släpptes vid relese. Polare varnade mig helt enkelt för att hitboxarna var riktigt dåliga och vapnen sjukt obalanserade. Men efter den här patchen så kliar det lite i spelar fingrarna...

Dom har överdrivit riktigt mycket. Det var buggat ja men inte ens i närheten av tex Bad Company 2. Vapnena var också helt okej balanserade med inga OP vapen.

Medlem

Jag tänker läsa allt och sedan kopiera hit vad jag tycker är viktigast.

Players will no longer spawn on top of vehicles which are full.
Bullets will now always penetrate the surface.
Corrected several objects that would incorrectly block bullets.
User is now being able to spawn on his own spawn beacon
Fixed the disappearing crosshair issue in TDM
If you die with the scoreboard up it will go away instant
Show proper PING in scoreboard
Users can create custom squads
Select weapons now show their internal add-ons in the killer card.
Unguided tank rounds and RPGs will now instantly destroy Jets, Attack Helicopters, and Scout Helicopters.
Slightly reduced the repair speed of the repair tool.
Increased the power of the repair tool when killing soldiers or destroying vehicles slightly.
Fixed a problem when locking on to two nearby targets, the locking should no longer jump rapidly between multiple targets. This applies to all locking weapons and Laser Designators.
Laser Guided missiles can now be distracted by Flares.
Flares will no longer break the lock of a vehicle that is locked on, it will only distract the missiles.
Flares now more reliably distract missiles, especially for Helicopters.
Flares for Jets and Choppers now reload at 11 seconds again, except for the gunner, which remains unchanged at 20sec.
The IGLA and Stinger now lock on much more quickly and disable an attack aircraft in 1 hit, but have significantly reduced range. This should allow Stingers to mount an effective close range point defense, without dominating an entire airspace.
Increased the speed of the Helicopter AA missiles lock on to reduce the tedious nature of Helicopter dogfights and improve the Helicopter's defensive abilities vs Jets.
Dying from the explosion of a car or other explosive static object should now correctly credit the player who caused the explosion.
The F35 and SU35 now properly have Ejection seats to prevent players from being killed when exiting the vehicle.
Fixed several bugs with air vehicles colliding with objects at high speeds and taking no damage.
Players will no longer receive suicides or team kills if they crash their vehicle (dying is punishment enough).
Jet and Helicopter collisions should now properly result in the death of both vehicles.
You can now spot with the EOD bot.
Disabled vehicles now have an increased reverse speed to help escape to cover after being disabled.
All semiautomatic and bolt weapons, including all shotgun slugs, now have their maximum damage out to 15m.
Reduced the delay time between quick knife attempts slightly. Attacks with the knife drawn are still significantly faster.
The Radio Beacon, Mortar, MAV, EOD bot, T-UGS, and SOFLAM should now be much easier to deploy.
The MAV now properly shows up in the Kill Feed. Previously it simply displayed "KILLED."
Players will no longer auto enter SOFLAM, MAV, and EOD bots after they are deployed.
Players may now use their knife to destroy enemy equipment.
C4 will no longer be detonable after a player respawns, if the player is revived within 5 seconds he can still detonate his C4.
The player may now have a maximum number of mines which will persist after the player's death. Deploying more than the maximum of 6 mines will remove a previous mine from the world.
Claymores now live up to 5 seconds after a player dies, the player can have a max 2 claymores planted at the same time.
Claymores can now detonate from vehicles and can be used to disable jeeps or kill the passengers in light jeeps. Claymores will not do any damage to heavy vehicles.
Ammobags now stay until the user redeploys them like Medkits.
Mines, Claymores, C4 and other deployable items will now only appear on the minimap when spotted by a teammate.
Players should no longer take fall damage from short falls.
Players now get up from Prone slightly faster, allowing better odds of getting away from a grenade or threat when prone.
Fixed some situations that would unintentionally make a player unrevivable.
Reduced the black screen fade in time on spawn. The fade is still necessary for properly streaming in loading content at spawn, but it has been substantially reduced.
Increased the spawn protection time from 1sec to 2sec. The protection will still be immediately canceled as soon as the player moves or shoots.
Spawn protection will no longer be canceled by the player looking around.
Increased the speed at which a player regains accuracy when aiming after moving for a more responsive experience. Firing before fully zoomed will still result inaccurate fire.
Attempting to Crouch (like Prone) will now properly interrupt Sprint.
The Knife now only takes two swipes to kill when attacking from a position where a takedown is not possible.
Fixed a bug where players would spawn close to the enemy team at the start of the round.
Tehran Highway playable area has been doubled and is now the same as the Squad Deathmatch set up. Spawn points have been tweaked and an extra spawn zone has been added north of the footbridge.
Kharg Island has a new spawn zone layout, along with a bigger playable area and new cover objects. Spawn points have also been tweaked.
Strike at Karkand spawns zones have been tweaked to improve player flow. Spawn points have been tweaked to improve safety upon spawning.
Sharqi Peninsula spawn zones have been adjusted to optimize player movement. Spawn points have been tweaked so players spawn more safely.
Seine Crossing spawn zone set up has been improved. There is a new spawn zone by the alleyway to the northwest with additional spawn points.
Caspain Border spawn zones have been tweaked slightly.
Fixed a bug where players would spawn close to the enemy team at the start of the round.
Damavand Peak layout and spawn zones have been tightened to reduce the spread of players across the map
Noshahr Canals spawn zones have been tweaked. Removed unsafe spawn points in the Northeast corner and in the middle of the container area, to the Southwest.

F*N! Äntligen klar tog jävla lång tid innan jag fick läst klart den. Kopierade in vad jag själv tyckte var viktigast av alla uppdateringar.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av twomas:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Passe:

Här är inlägget på battlelog, lättare att läsa.

[http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547791959...]

Ont, nr 1; Players should no longer take fall damage from short falls. ÄNTLIGEN!

Tycker att de borde göra så att man kan använda fallskärmen tidigare också. Typ som i alla andra bf spel. Nu är det precis så att man hinner få ut den från constructon site byggnader så man tar lite skada.

Prova och hoppa fallskärm från en sådan byggnad, så får du se hur mycket skärmen hinner vecklas ut.

BF3 är ingen simulator...

Ne, men det är inte Saints Row: The Third heller...

Medlem

Added Horns to all Jeeps.
YES!

Medlem
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Added Horns to all Jeeps.

Yessssss!

SÅ JÄVLA BRA!!
Var typ det första man störde sig på.

Inaktiv

Tog bara ett halvår.

Medlem

Users can create custom squads.

Nice =). Men det känns ju som att det alltid varit såhär, BF-spelen släpps halvbra och blir sedan mycket bättre efter patcherna.

Inaktiv

Increase Javelin damage. wooooot

Inaktiv
Skrivet av SpiroTris:

Javelin nerfad, flygplan kan inte insta-döda helis längre... Tror visst bestämt att det är dags för team huey att ge sig ut i strid igen!

Vart läste du att de nerfa javelin? Vad ja kan läsa så ökade de damagen

Medlem
Skrivet av cammo:

"The MAV can no longer be used as an elevator." Äntligen.

Exakt min tanke

Medlem

tutan e de viktigaste. annars kan de kvitta. ^^


signatur

b00m, you were killed by SNA* Swirre Nade Artillery.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av tsk:

Jävla kass person som är utvecklingschef som har godkänt designen för hur "Klicka för mer information" rutan ser ut, katastrofalt!

Jaså? Men du kan inte motivera varför?

Skrivet av Grön:

Så länge jag inte för fem öre kan lita på att mina träffar räknas så anser jag att Dice har prioriteringsproblem, men för all del, nerfa min favvobössa... >-<

Alla mina träffar registreras. Ping-problem på din eller serverns eller den andra personens sida?

hehe, jag avlossat helt magasin från 2 meter och fienden som inte dött även på servar med okej ping, hänt flera gånger dessutom

Medlem

Död pest och pina, dom har buffat laser targeting med bla SOFLAM och javelin D: Den var jue lagom OP redan som det är...Men många andra trevliga fixar Får väl se hur nya AA funkar men det känns som attack helis kommer bli riktigt nerfade.

Medlem

trotts att jag vill älska Battlefield 3 så har jag insett att jag helt enkelt inte har kul när jag spelar det. Jag saknar Bad company 2 och jag hoppas att Dice gör om och gör rätt inför ett eventuellt Bad Company 3

123
Skriv svar