Pc-exklusiva Amnesia: A Machine for Pigs utannonserat

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Är det bara jag som reagerar att det inte är samma skapare eller?

Frictional Games var svennar, de gjorde Penumbra och Amnesia.. De som har gjort Dear Esther är ju ett helt annat företag??
Britiskt Indie tror jag

Ingen aning, kanske :p.

Frictional Games står hursomhelst som producent denna gången.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Är det bara jag som reagerar att det inte är samma skapare eller?

Frictional Games var svennar, de gjorde Penumbra och Amnesia.. De som har gjort Dear Esther är ju ett helt annat företag??
Britiskt Indie tror jag

De har kodare som tidigare jobbat på DICE

Medlem

Sjukt sugen på detta!

Medlem

Ska inte Frictional Games också hjälpa till med skapandet av spelet?

Medlem

Båda utvecklarna verkar ju hyfsat fräna på att skapa atmosfär så jag är optimistisk.

Och på tal om roliga reaktioner på Amnesia så måste man ju rekommendera Day9

Medlem

amnesia, det första spelet i min spel historia(och då har jag lirat spel ända sen 1984) som har lyckats skrämma skiten ur mig, det säger en hel del för mig och trotts att jag knappt hade nerverna att spela igenom amnesia, så hoppas jag på att uppföljaren blir dubbelt så skrämmande;)

Medlem

Kan knappt vänta! Hoppas att de släpper editorn också så man kan göra mer fräsha costum stories!

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av qun0:

Kanske ska testa detta när det väl släpps sen då. får hoppas det blir lika skrämmande som första var. Men förvånar mig inte om det blir värdelöst som alla uppföljare på spel brukar bli

Amnesia vart dock bra mycket bättre än Penumbra som var ett utmärkt spel så lite hopp finns det.

Nice Robbaz att du hänger på FZ kollade på din Cry of Fear video, så jävla rolig

Medlem

Detta kommer bli grymt, köp dirr!
Frictional games har verkligen lyckats med både Penumbra och Amnesia, nu hoppas jag verkligen att deras samarbete med thechinneseroom blir lyckat för ett "amensia 2" :D. Drömmen för mig vore ändå ett nytt penumbra, då jag verkligen älskade black plague

Medlem

Ja!!!! Fyfan vad najs! Taggar till max!

Tyckte inte det var värst skrämmande, men bra för att vara en... "indie" titel om får kalla den så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar