Film – FZ provspelar den senaste Diablo III-betan

Robot
Film – FZ provspelar den senaste Diablo III-betan

I eftermiddag publiceras förhandstitten. Tills dess kan du spana in fem minuters demonslaktande från spelet.

#blizzard-entertainment, #diablo-iii


Medlem
Film – FZ provspelar den senaste Diablo III-betan

Ni gör det här för att reta mig för att jag inte vann en key ?


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

Efter att ha sett videon.. Tack för min uteblivna beta key

Medlem

Jag borde inte kolla, men jag gör det ändå!


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Skrivet av donhenri:

Efter att ha sett videon.. Tack för min uteblivna beta key

Ja det är ju inte mycket till att spela i betan.


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

5 minuters gameplay.

Jaha, då visar ni hela betan med andra ord, alltså.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Me Guild wars 2 påväg försvinner nästan alla andra spel för mig.. Såg fram emot D3 riktigt mycket förr.

Nu är det mest "Meh..."
Kan också bero på alla uppskjuta release datum..

GW 2!!!!!!!!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Tack för videon, fz!
Ska bli intressant att läsa eran analys senare idag!

Påstår inte att spelet kommer bli dåligt, utan jag är mestadels besviken över att man har lagt till onödigheter (i mitt tycke). Gillar inte tanken bakom achievements eftersom man simplifierar spelet. Första och andra diablo hade inga achievements, varför ska denna ha det?

Checkpoints: Varför? Checkpoints är väl något man har i bilspel och inte i ett rpg-baserat spel? Tycker man istället ska använda skyltar. Läste om att man kunde stänga av tutorialen under spelets gång, men jag vet inte om checkpoints stängs i samband med detta?

Auktionshuset: Gillar inte tanken att man kan köpa upp sig till bättre utrustning så länge man har mycket pengar. Att man har anti-bot skydd kommer väl knappast hjälpa att folk kommer farma sönder spelet. Vad hände med den tiden då man faktiskt kämpade i flertalet timmar av ren spelglädje för att hitta ett riktigt grymt item? Nu behöver man ju knappt göra det.... man kan undra hur Blizzard har tänkt ut detta i samband med pvp?

Bortsett från det är jag riktigt taggad över diablo3. Litar på att Blizzard kommer leverera kvalitet.

Kan tipsa om något intressant som Jay Wilson hos Blizzard skrev rätt nyligen angående utvecklingen av diablo 3:
http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/4079872821


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ni på FZ är inte värdiga beten, varför ska ni ha en? För att ni slänger in ett par nyhter om D3 titt som tätt?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Tror inte de finns något i hela världen som gör mig gladare än riktigt bittra människor !

Men Håller med en föregående talare, får också "meh..." känslan av dehär spelet. Har gått från att vara de ja sett fram emot mest, till ett spel ja mest största sannolikhet inte kommer köpa. Det känns som en lite modernare kopia av D2, och säga vad som sägas vill om hur jävla underbart det spelet var, men ja tror de var det lite i sin kontext. Något ja tror D3 kommer falla på.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ni på FZ är inte värdiga beten, varför ska ni ha en? För att ni slänger in ett par nyhter om D3 titt som tätt?

Och du är?


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Remus:

5 minuters gameplay.

Jaha, då visar ni hela betan med andra ord, alltså.

Om betan är reducerad till att ta sig från startlocation in till staden (en promenad på ca 5 min via diverse NPC) så antar jag att du har rätt. Annars så antar jag att jag aser att du har fel.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ni på FZ är inte värdiga beten, varför ska ni ha en? För att ni slänger in ett par nyhter om D3 titt som tätt?

Haha, ett troll, nej men vad gulligt!

Medlem
Skrivet av magma:

Gillar inte tanken bakom achievements eftersom man simplifierar spelet. Första och andra diablo hade inga achievements, varför ska denna ha det?

Checkpoints: Varför? Checkpoints är väl något man har i bilspel och inte i ett rpg-baserat spel? Tycker man istället ska använda skyltar. Läste om att man kunde stänga av tutorialen under spelets gång, men jag vet inte om checkpoints stängs i samband med detta?

Auktionshuset: Gillar inte tanken att man kan köpa upp sig till bättre utrustning så länge man har mycket pengar. Att man har anti-bot skydd kommer väl knappast hjälpa att folk kommer farma sönder spelet. Vad hände med den tiden då man faktiskt kämpade i flertalet timmar av ren spelglädje för att hitta ett riktigt grymt item? Nu behöver man ju knappt göra det.... man kan undra hur Blizzard har tänkt ut detta i samband med pvp?

Jag är lite av ett fanboy när det kommer till Diablo, det medger jag på förhand.

Men jag förstår inte hur du menar med att achievements simplifierar spelet? Om något så ger det ju spelet större svårighetsgrad och med djup (om du menar att det förstör inlevelsen så är det ett resonemang som jag kan förstå, men utifrån ditt ordval så känns det som du menar att det gör spelet mer simpelt).

Achivements är superbra för folk som tycker det är roligt (som jag gör), jag skulle till exempel aldrig spelat ett singleplayer uppdrag i Starcraft II mer än en gång utan dem, men nu spelade jag vissa 10+ gånger för vissa av de svåraste achivementsen, och jag hade väldigt roligt medans jag gjorde det. Samma sak gäller för spel på andra plattformar med achivements, där jag kan spela om sekvenser eller göra spelet svårare (och roligare) för mig genom att jaga achivements. Men om man inte bryr sig om dem (som du inte gör) så är det väl ingen direkt förlust för dig på något vis?

Sen förstod jag inte det du skrev om checkpoints, att man skulle ha skyltar istället? Hur menar du? Och att de skulle försvinna när man stängde av tutorialrutorna, de har inget med varandra att göra? Menade du något annat?

Real Money Action House håller jag med om att det skulle de kunna skippat för min del, men ett auktionshus med guld är ett måste i mina ögon för ett Diablospel i 2000-talet. Jag kommer i stort sett enbart spela hardcore, där de inte tillåter RMAH, så det spelar inte så stor roll för mig, men jag håller med dig på den punkten att man inte borde kunna köpa saker för riktiga pengar. Men jag är glad för att man inte kan göra det när man spelar hardcore iaf.

Medlem

Achivements såg jävligt malplacerade ut i ett diablo spel, annars vill jag hemskt gärna spela spelet.

Medlem

Epic...en äkta trollkarlshatt!

Moderator | Testpilot

Otroligt TRÅKIG film måste jag medge. Hade hellre sett någon class med lite mer fart/andra skills.

Du slänger lite bollar på avstånd under hela filmen. Ok, nice.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ca 3:43-3:46 på filmen. Är det seriöst en autoattack? Jag menar den lilla arcanebollen han skjuter när han inte ens har muspekaren på bossen...

Inaktiv

Tack och bock Diablo, men ett annat spel har kommit ivägen för vår kärlek.
WvW PvP GW2
Underbar musik i denna GW2 trailer

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Otroligt TRÅKIG film måste jag medge. Hade hellre sett någon class med lite mer fart/andra skills.

Du slänger lite bollar på avstånd under hela filmen. Ok, nice.

Ja, det finns roligare klasser än Wizard. Personligen gillar jag Witch Doctor. Kom ihåg att det här bara är en begränsad beta med begränsat antal spells. Så det finns inte så många att välja mellan. Den där bollen var ganska effektiv - så körde på den. Förhoppningsvis kunde filmen förmedla lite grann hur det är att spela när det gäller gameplay, grafik och fysik.

Skrivet av Svanberg:

Ca 3:43-3:46 på filmen. Är det seriöst en autoattack? Jag menar den lilla arcanebollen han skjuter när han inte ens har muspekaren på bossen...

Nej, det är inte auto attack. Jag håller fortfarande in knappen och attacken blir "låst" på bossen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Otroligt TRÅKIG film måste jag medge. Hade hellre sett någon class med lite mer fart/andra skills.

Du slänger lite bollar på avstånd under hela filmen. Ok, nice.

Ja, det finns roligare klasser än Wizard. Personligen gillar jag Witch Doctor. Kom ihåg att det här bara är en begränsad beta med begränsat antal spells. Så det finns inte så många att välja mellan. Den där bollen var ganska effektiv - så körde på den. Förhoppningsvis kunde filmen förmedla lite grann hur det är att spela när det gäller gameplay, grafik och fysik.

Skrivet av Svanberg:

Ca 3:43-3:46 på filmen. Är det seriöst en autoattack? Jag menar den lilla arcanebollen han skjuter när han inte ens har muspekaren på bossen...

Nej, det är inte auto attack. Jag håller fortfarande in knappen och attacken blir "låst" på bossen.

Nog vet jag den är begrensad. Menar bara på att kanske man hade kunnat gjort en lite längre film och visat lite mer från varje klass? Någon som kommenterar och visar? Hittar bättre filmer som också ger bra information på youtuben.

Menar det inte som något klag eller gnäll, bara mer som tips.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av magma:

Gillar inte tanken bakom achievements eftersom man simplifierar spelet. Första och andra diablo hade inga achievements, varför ska denna ha det?

Checkpoints: Varför? Checkpoints är väl något man har i bilspel och inte i ett rpg-baserat spel? Tycker man istället ska använda skyltar. Läste om att man kunde stänga av tutorialen under spelets gång, men jag vet inte om checkpoints stängs i samband med detta?

Auktionshuset: Gillar inte tanken att man kan köpa upp sig till bättre utrustning så länge man har mycket pengar. Att man har anti-bot skydd kommer väl knappast hjälpa att folk kommer farma sönder spelet. Vad hände med den tiden då man faktiskt kämpade i flertalet timmar av ren spelglädje för att hitta ett riktigt grymt item? Nu behöver man ju knappt göra det.... man kan undra hur Blizzard har tänkt ut detta i samband med pvp?

Jag är lite av ett fanboy när det kommer till Diablo, det medger jag på förhand.

Men jag förstår inte hur du menar med att achievements simplifierar spelet? Om något så ger det ju spelet större svårighetsgrad och med djup (om du menar att det förstör inlevelsen så är det ett resonemang som jag kan förstå, men utifrån ditt ordval så känns det som du menar att det gör spelet mer simpelt).

Achivements är superbra för folk som tycker det är roligt (som jag gör), jag skulle till exempel aldrig spelat ett singleplayer uppdrag i Starcraft II mer än en gång utan dem, men nu spelade jag vissa 10+ gånger för vissa av de svåraste achivementsen, och jag hade väldigt roligt medans jag gjorde det. Samma sak gäller för spel på andra plattformar med achivements, där jag kan spela om sekvenser eller göra spelet svårare (och roligare) för mig genom att jaga achivements. Men om man inte bryr sig om dem (som du inte gör) så är det väl ingen direkt förlust för dig på något vis?

Sen förstod jag inte det du skrev om checkpoints, att man skulle ha skyltar istället? Hur menar du? Och att de skulle försvinna när man stängde av tutorialrutorna, de har inget med varandra att göra? Menade du något annat?

Real Money Action House håller jag med om att det skulle de kunna skippat för min del, men ett auktionshus med guld är ett måste i mina ögon för ett Diablospel i 2000-talet. Jag kommer i stort sett enbart spela hardcore, där de inte tillåter RMAH, så det spelar inte så stor roll för mig, men jag håller med dig på den punkten att man inte borde kunna köpa saker för riktiga pengar. Men jag är glad för att man inte kan göra det när man spelar hardcore iaf.

Älskar också diablo. Har spelat alla diablo i serien rätt flitigt.

Har tittat på många lets play videor från betan sen den startade så jag använder dessa som referens.
Är fullt medveten om att mycket kan förändras till fullversionen. Har inte provspelat betan själv, så jag vet inte hur kontroller eller mekaniken känns.

Jämför man med andra rpg som t ex divine divinity, dungeon siege och tidigare diablospel, fanns inga s.k achievements. Det här med achievements är ju taget från konsolvärlden om jag förstått det rätt? Säger absolut inte att alla achievements är enkla. Menar snarare att om de flesta achievements är som i betan, där man t ex får en achievement för att man räddat Cain från skelettkrigare som går att kötta ner på enbart några få slag med enkel utrustning förstår jag inte poängen med dessa. Skulle inte ha något emot om det var svårt att uppnå dessa. Jag ber om ursäkt att det blev lite för ospecificerat, menar inte att alla achievements är enkla att få (utgår bara från de jag har sett och är orolig att många fler kommer bli på samma sätt). Är naturligtvis också glad för att det kommer finnas svåra achievements och dessa kommer jag kämpa för att uppnå. Har läst att vissa har nämnt att man kan få poäng för varje achievement. Men poäng till vad?

Ja, tycker skyltar ger spelet en mycket mysigare känsla och större upptäckarglädje. Checkpoints känns väldigt malplacerat i ett diablospel just för att det handlar väl inte om att man ska ta sig så fort som möjligt från punkt A → punkt B? Man ska väl värna om att få spelare att utforska miljöerna och hitta hemliga ställen istället för att komma till checkpoints så att spelet sparar automatiskt för en? Tycker som sagt att checkpoints hör hemma i ett bilspel eller något annat dylikt arkadspel. Diablo för mig har alltid handlat om att utforska varje cm av spelets gränser. Tycker man borde ha haft portalerna kvar. Det vore fint att kunna stänga av så många hjälpmedel som möjligt i diablo3. Vill kunna tänka själv och lista ut saker på egen hand. Skulle vara trevligt att få läsa lore och få fundera ut hur man tar sig till målet på egen hand. Jag respekterar de som vill ha tutorials påslaget.

Håller med dig om att de gärna kan ha kvar guldet, men ta gärna bort handel med riktiga pengar. För det hör inte hemma i ett diablo-spel, tycker jag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

ser ut som skit. överblåa och överröda enorma explosioner för spells som dödar superlätta monster på låg level, monster som dessutom rör sig så långsamt så det ser ut som de fastnat i lim. extremt överdrivet och noll inlevelsekänsla, förmodligen för att tillfredsställa dagens adhd-offer till barn. och dialogen från skeleton king eller vad det var lät som tagen ur en barnfilm

Inaktiv

Trevlig video, men nu när man har uteblivit i diverse utdelningar med beta keys för d3 så har intresset svalnat av lite och jag inväntar fulla versionen istället.. Är övertygad om att det kommer bli riktigt kul lir!

Btw, lite offtopic.. men FZ har tappa greppet enligt min mening när de inte längre tipstackar eller svarar på simpla frågor längre. Dålig stil enligt min mening!

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av magma:

Gillar inte tanken bakom achievements eftersom man simplifierar spelet. Första och andra diablo hade inga achievements, varför ska denna ha det?

Checkpoints: Varför? Checkpoints är väl något man har i bilspel och inte i ett rpg-baserat spel? Tycker man istället ska använda skyltar. Läste om att man kunde stänga av tutorialen under spelets gång, men jag vet inte om checkpoints stängs i samband med detta?

Auktionshuset: Gillar inte tanken att man kan köpa upp sig till bättre utrustning så länge man har mycket pengar. Att man har anti-bot skydd kommer väl knappast hjälpa att folk kommer farma sönder spelet. Vad hände med den tiden då man faktiskt kämpade i flertalet timmar av ren spelglädje för att hitta ett riktigt grymt item? Nu behöver man ju knappt göra det.... man kan undra hur Blizzard har tänkt ut detta i samband med pvp?

Jag är lite av ett fanboy när det kommer till Diablo, det medger jag på förhand.

Men jag förstår inte hur du menar med att achievements simplifierar spelet? Om något så ger det ju spelet större svårighetsgrad och med djup (om du menar att det förstör inlevelsen så är det ett resonemang som jag kan förstå, men utifrån ditt ordval så känns det som du menar att det gör spelet mer simpelt).

Achivements är superbra för folk som tycker det är roligt (som jag gör), jag skulle till exempel aldrig spelat ett singleplayer uppdrag i Starcraft II mer än en gång utan dem, men nu spelade jag vissa 10+ gånger för vissa av de svåraste achivementsen, och jag hade väldigt roligt medans jag gjorde det. Samma sak gäller för spel på andra plattformar med achivements, där jag kan spela om sekvenser eller göra spelet svårare (och roligare) för mig genom att jaga achivements. Men om man inte bryr sig om dem (som du inte gör) så är det väl ingen direkt förlust för dig på något vis?

Sen förstod jag inte det du skrev om checkpoints, att man skulle ha skyltar istället? Hur menar du? Och att de skulle försvinna när man stängde av tutorialrutorna, de har inget med varandra att göra? Menade du något annat?

Real Money Action House håller jag med om att det skulle de kunna skippat för min del, men ett auktionshus med guld är ett måste i mina ögon för ett Diablospel i 2000-talet. Jag kommer i stort sett enbart spela hardcore, där de inte tillåter RMAH, så det spelar inte så stor roll för mig, men jag håller med dig på den punkten att man inte borde kunna köpa saker för riktiga pengar. Men jag är glad för att man inte kan göra det när man spelar hardcore iaf.

Älskar också diablo. Har spelat alla diablo i serien rätt flitigt.

Har tittat på många lets play videor från betan sen den startade så jag använder dessa som referens.
Är fullt medveten om att mycket kan förändras till fullversionen. Har inte provspelat betan själv, så jag vet inte hur kontroller eller mekaniken känns.

Jämför man med andra rpg som t ex divine divinity, dungeon siege och tidigare diablospel, fanns inga s.k achievements. Det här med achievements är ju taget från konsolvärlden om jag förstått det rätt? Säger absolut inte att alla achievements är enkla. Menar snarare att om de flesta achievements är som i betan, där man t ex får en achievement för att man räddat Cain från skelettkrigare som går att kötta ner på enbart några få slag med enkel utrustning förstår jag inte poängen med dessa. Skulle inte ha något emot om det var svårt att uppnå dessa. Jag ber om ursäkt att det blev lite för ospecificerat, menar inte att alla achievements är enkla att få (utgår bara från de jag har sett och är orolig att många fler kommer bli på samma sätt). Är naturligtvis också glad för att det kommer finnas svåra achievements och dessa kommer jag kämpa för att uppnå. Har läst att vissa har nämnt att man kan få poäng för varje achievement. Men poäng till vad?

Ja, tycker skyltar ger spelet en mycket mysigare känsla och större upptäckarglädje. Checkpoints känns väldigt malplacerat i ett diablospel just för att det handlar väl inte om att man ska ta sig så fort som möjligt från punkt A → punkt B? Man ska väl värna om att få spelare att utforska miljöerna och hitta hemliga ställen istället för att komma till checkpoints så att spelet sparar automatiskt för en? Tycker som sagt att checkpoints hör hemma i ett bilspel eller något annat dylikt arkadspel. Diablo för mig har alltid handlat om att utforska varje cm av spelets gränser. Tycker man borde ha haft portalerna kvar. Det vore fint att kunna stänga av så många hjälpmedel som möjligt i diablo3. Vill kunna tänka själv och lista ut saker på egen hand. Skulle vara trevligt att få läsa lore och få fundera ut hur man tar sig till målet på egen hand. Jag respekterar de som vill ha tutorials påslaget.

Håller med dig om att de gärna kan ha kvar guldet, men ta gärna bort handel med riktiga pengar. För det hör inte hemma i ett diablo-spel, tycker jag.

Hur kan man göra ett spel simplare genom att lägga till achievments?
Det är ju upp till dig ifall du vill skaffa dom eller inte, så om någonting så blir det ju mer utmanande, ett till mål att nå så att säga. Istället för att bara grinda efter något särskilt item i flera timmar kanske man hellre vill försöka sig på något svårt achievment. Achievmentpoäng brukar aldrig ha någon riktigt mening förutom för att visa hur mycket du har åstadkommit.

Kan inte säga att jag håller med dig i upptäckarglädjen då Diablo aldrig handlat om att upptäcka för mig, utan det har bara varit att ta sig från punkt A till punkt B (punkt Baal ) så fort som möjligt, för att få lite experience och om man har tur kanske lite loot. Men jag håller med om checkpoints, dör man så ska det kännas, man ska inte bara respawna en bit ifrån där man dog och kunna fortsätta.

Och folk har alltid handlat med riktiga pengar i Diablo, bara genom andra sidor, så jag ser inte problemet.

Medlem
Skrivet av crozz:

ser ut som skit. överblåa och överröda enorma explosioner för spells som dödar superlätta monster på låg level, monster som dessutom rör sig så långsamt så det ser ut som de fastnat i lim. extremt överdrivet och noll inlevelsekänsla, förmodligen för att tillfredsställa dagens adhd-offer till barn. och dialogen från skeleton king eller vad det var lät som tagen ur en barnfilm

Hade det varit bättre med gråa och bruna små explosioner som dödar supersvåra snabba monster på hög nivå?

Medlem

Hur kan man ha kritik mot att diablo "förenklas och konsolanpassas"? Spelet är ju en ikon inom grind, enklare kan ju ett spel knappast bli på PC. Att släppa ett sådant spel till konsol gör det snarare mer avancerat.

Annars tycker jag, med betafilmen som bakgrund, att det såg väldigt likt ut tidigare Diablospel och det är ju bra enligt mig. Men jag gillar inte tanken på att man ska kunna köpa kit med riktiga pengar. Det dödar ju spelets hela drivkraft - att grinda varje level gång på gång i jakt på epic items eller den där sista lilla setpiecen...fast det kanske de löst på nått vis.

Man lär ju spela det, men jag tror ju inte man kommer lägga samma timmar på D3 som på D2...världen har liksom snurrat vidare sen D2...

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av crozz:

ser ut som skit. överblåa och överröda enorma explosioner för spells som dödar superlätta monster på låg level, monster som dessutom rör sig så långsamt så det ser ut som de fastnat i lim. extremt överdrivet och noll inlevelsekänsla, förmodligen för att tillfredsställa dagens adhd-offer till barn. och dialogen från skeleton king eller vad det var lät som tagen ur en barnfilm

Hade det varit bättre med gråa och bruna små explosioner som dödar supersvåra snabba monster på hög nivå?

Du borde inte mata trollen, dom brukar bli alldeles till sig då.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av crozz:

ser ut som skit. överblåa och överröda enorma explosioner för spells som dödar superlätta monster på låg level, monster som dessutom rör sig så långsamt så det ser ut som de fastnat i lim. extremt överdrivet och noll inlevelsekänsla, förmodligen för att tillfredsställa dagens adhd-offer till barn. och dialogen från skeleton king eller vad det var lät som tagen ur en barnfilm

Hade det varit bättre med gråa och bruna små explosioner som dödar supersvåra snabba monster på hög nivå?

Du borde inte mata trollen, dom brukar bli alldeles till sig då.

Det är ju den roligaste biten.

12
Skriv svar