World of Warcraft kan hjälpa äldre

Robot
World of Warcraft kan hjälpa äldre

Äldre människors förmåga att uppfatta omvärlden samt deras minne och uppmärksamhet kan förbättras genom att spela Blizzards onlinerollspel, hävdar en studie gjord vid North Carolina State University.

#world-of-warcraft


Medlem
World of Warcraft kan hjälpa äldre

så länge dom inte väljer att spela som arcane mage då alltså, nöta 2 keys blir man nog inte mycket klokare av xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Men va fan.


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

Måste ju ha ett rejält tangenbord med riktiga switchar om man skall spela Arcane Mage ;D

Medlem

Detta är ju ganska intressant. Kul att se att det gav positiva resultat Däremot undrar jag om inte nästan vilket annat spel som helst också skulle ge resultat. Tror att många spel påverkar vår kognitiva förmåga positivt, eftersom vi måste vara uppmärksamma på vad som händer när vi gör saker i spelen.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Inaktiv

"det är ett kognitivt utmanande spel i en social interaktiv miljö som presenterar användarna med ovanliga situationer"

Spelet var utmanande för ungefär 5 år sedan, den ända utmanande, interaktiva sociala miljön är en armada av snorungar som saknar all vet att kunna bete sig.

Medlem

Old people ganking low levels på Pvp servers vill jag se!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem
Skrivet av Segas:

"det är ett kognitivt utmanande spel i en social interaktiv miljö som presenterar användarna med ovanliga situationer"

Spelet var utmanande för ungefär 5 år sedan, den ända utmanande, interaktiva sociala miljön är en armada av snorungar som saknar all vet att kunna bete sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognition

Medlem

Bilden på pandan från nyheten om CS:Go passar in bättre här.

Inaktiv
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Segas:

"det är ett kognitivt utmanande spel i en social interaktiv miljö som presenterar användarna med ovanliga situationer"

Spelet var utmanande för ungefär 5 år sedan, den ända utmanande, interaktiva sociala miljön är en armada av snorungar som saknar all vet att kunna bete sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognition

Förrutom att du hängde upp dig på ett sedvanligt svenskt ord som du inte tror jag begriper, förstod du kontexten?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Segas:

"det är ett kognitivt utmanande spel i en social interaktiv miljö som presenterar användarna med ovanliga situationer"

Spelet var utmanande för ungefär 5 år sedan, den ända utmanande, interaktiva sociala miljön är en armada av snorungar som saknar all vet att kunna bete sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognition

Förrutom att du hängde upp dig på ett sedvanligt svenskt ord som du inte tror jag begriper, förstod du kontexten?

Ja, eftersom ditt svar antyder att du menar spelets svårighetsgrad. I ditt citat menar de den kognitiva utmaningen om spelet erbjuder.

Inaktiv
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Segas:

"det är ett kognitivt utmanande spel i en social interaktiv miljö som presenterar användarna med ovanliga situationer"

Spelet var utmanande för ungefär 5 år sedan, den ända utmanande, interaktiva sociala miljön är en armada av snorungar som saknar all vet att kunna bete sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognition

Förrutom att du hängde upp dig på ett sedvanligt svenskt ord som du inte tror jag begriper, förstod du kontexten?

Ja, eftersom ditt svar antyder att du menar spelets svårighetsgrad. I ditt citat menar de den kognitiva utmaningen om spelet erbjuder.

...och så läser du resten av mitt första inlägg...

Medlem

Hur mycket har Blizzard betalat för detta resultat?

Medlem

Nej


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

nu tar blizzard an dom äldre för å skrapa ihop spelare oxå

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Kestrel:
Skrivet av Segas:

"det är ett kognitivt utmanande spel i en social interaktiv miljö som presenterar användarna med ovanliga situationer"

Spelet var utmanande för ungefär 5 år sedan, den ända utmanande, interaktiva sociala miljön är en armada av snorungar som saknar all vet att kunna bete sig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kognition

Förrutom att du hängde upp dig på ett sedvanligt svenskt ord som du inte tror jag begriper, förstod du kontexten?

Ja, eftersom ditt svar antyder att du menar spelets svårighetsgrad. I ditt citat menar de den kognitiva utmaningen om spelet erbjuder.

...och så läser du resten av mitt första inlägg...

Du är fullt medveten om att det kognitiva inte pekar på den sociala biten, utan att spelet i sig är en kognitiv utmaning OCH att spelet även erbjuder en interaktiv social miljö?

EDIT: Meningen var inte den här diskussionen, mer att du hoppade på tåget att klanka ner på spelet på ett sätt som inte hade med artikeln att göra.

Inaktiv

Jag vill läsa hela, nörd som man är. Tycker sådana studier är intressanta. Men jag tänker fan inte betala 200kr för en pdf kopia jag inte ens får använda till något annat än att bara själv läsa den.

Sen är abstractet riktigt värdelöst. Det ska fan gå att utläsa allt i det. Hur dem gjort och vilka statistiska metoder de använt och vad resultatet blev. Det räcker liksom inte att säga att det påvisades i studien. Redan där slår ju en varningsklocka.

Sjukt skeptisk blir man. Nu är inte detta hela världen men en massa icke vetenskapliga artiklar publiceras så här och utger sig för att vara vetenskap och sen visar det sig att allt var bluff.

However mer OT. Visar det sig stämma även i framtida undersökningar så ska jag printa dem och sätta upp på väggen när jag blir gammal. Lätt man kommer lira en massa dator som pensionär

Medlem

Haha, "under två veckor".
Skulle vilja läsa en recension av den studien.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Haha, "under två veckor".
Skulle vilja läsa en recension av den studien.

Precis.

Medlem

Hahaha, hade dött av flabb om en 70-åring skrek "NOOB PRIEST HEALAR INTE MIG, RETARD"

1
Skriv svar