Medal of Honor: Warfighter avslöjat

Medlem

sämsta namnet på länge

Medlem

Usch, nej tack.

Medlem

Skall undvikas, oavsett vad.

Medlem

riktigt tröttsamt att de har industrialiserat skapandet av FPS spel och bara slänger ut de på löpande band.

knappast ett köp för ytterligare ett generiskt modern day shooter.

Medlem

Jag gillade senaste Moh så detta blir också ett säkert köp
Håller med om namnet dock: Mega-töntigt!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Augustus:

Japp. Gillade absolut ettan!

Om du menar förra spelet så var inte det ettan.

Men sen rebooten då, din nörd!

För övrigt är jag uppriktigt fascinerad över hur mycket gnäll det är på det här forumet! Jämt, oavsett vilken nyhet eller recension det handlar om. Funderar på att närma mig detta med en vetenskaplig undersökning.

Medlem
Skrivet av papaz1:

riktigt tröttsamt att de har industrialiserat skapandet av FPS spel och bara slänger ut de på löpande band.

knappast ett köp för ytterligare ett generiskt modern day shooter.

Håller med, så jävla mkt bajs.

Medlem

Ni klagar på Warfighter ordet när det faktiskt är ett ord dom använder ganska flitigt inom amerikanska militären/regeringen.

Ett exempel, http://www.dhs.gov/xabout/careers/gc_1246894993888.shtm

Medlem

Det finns en anledning till att det heter som det gör. Själv är jag försiktigt positiv till det här än så länge, även om MoH 2010 var lite småkackligt...

Medlem

Yaaaaay ännu ett FPS-spel .......... (sarkasm)

Medlem

Ett MoH som funkar som ett BF gör fast i mycket större skala hade varit grymt. Hade tveklöst köpt ett sådant spel även om det råkar vara EA som står som utgivare dag ett. Självklart ska det realism vara ledordet (möjligheten att köra på en sådan inställning i SP och MP). Arma spelen är väl så nära detta som man kan komma och även RO spelen men vad jag menar är skalan, skalan från ett WW2 Sim á la Forgotten Battles, alltså inte en massa kartor utan en hel karta där allt utspelar sig, jag vet att detta har gjorts tidigare men inte från en större utgivare och en större utvecklare. Ja ja det kommer väl knappast att ske men jag tänker inte sluta hoppas på det=).

Medlem

Kan inte bli sämre än föra MoH, fast dom borde gå tillbaka till WW2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Alla som har en militär bakgrund vet varför det heter "Warfighter", och det är väl det som är lite av hela grejen kanske att döpa det till just det......

Hur många visste vad "Tier One" betydde av er småpojkar? Tihi.

Medlem

Jag tycker dom ska göra en remake på Medal of honor : Allied assault , med den bästa grafikmotorn , dom bästa röstskådisarna , musiken med dom duktigaste philharmonikerna , använda tekniken på ansiktern som användes i L.a Noire och så har vi ett super spel! När jag kommer köra Video game orchestra i konserthuset med mitt team som kommer jag ha med 2 låtar from mohaa , för det finns inget spel där musiken satt sig så känslomässigt i en!


signatur
Inaktiv

va inte danger close idioterna som gjorde singleplayern i moh 2010? ni har väl inte glömt?
hoppas det här floppar så dom äntligen kan gå i konkurs
Singleplayerdelen i moh2010 va det mest värdelösa skit som gjorts i spelväg sen E.T till Atari 2600.
Årtiondets största ripoff scam.

Medlem

Hoppas de inte får nå mycket sålt alls, så att de fattar att Medal of Honor fans (speciellt mig på förr) inte vill ha Modernt krigsspel, MoH i WWII miljö är bra mycket roligare och bättre! Vad sägs om WW1?

Medlem

WW2 tack, även fast det troligtvis inte kommer att hända =(

Medlem

Ska bli kul att se vad det blir gilla det förra.

Medlem

Denna gången vill jag spela som taliban gerilla som försvarar sitt land mot massmördarna USA. Trött på propaganda skit spel där man spelar hjärndöd amerikan som tror han gör något bra för sitt land när han går med i militären och dödar massa araber utom israelerna för dem är ju the good guys enligt usa. Det judarna gör efter förintelsen är att ta någon annans land och börjar förtrycka en folkgrupp. Man får ju inte glada grannar direkt om man tar deras land och dödar dem. Sen börjar israelerna whina för att dem känner sig hotade så dem anser sig rätten att döda 100 civila araber för varje dödad israel.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Ytterligare ett modern combat för kidsen? Seriöst våga pröva ww2 igen eller vafan som helst..

Medlem

Tyckte Tier1 var riktigt bra MP, SP spelade jag knappt genom. Så har inga höga förväntningar nu när Dice inte gör MP, men vi får väl hoppas på det bästa?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Augustus:

För övrigt är jag uppriktigt fascinerad över hur mycket gnäll det är på det här forumet! Jämt, oavsett vilken nyhet eller recension det handlar om. Funderar på att närma mig detta med en vetenskaplig undersökning.

Det är berättigat att gnälla på en undertitel som "Warfighter", så dålig att man märker att de inte ens anstränger sig längre, tycker det är mer komiskt än ngt att reta upp sig över.

Medlem

Hett tips, Förboka INTE. Vänta och se om ni kan lira Beta, eller tills spelet är släppt och kolla recensioner.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Hett tips, Förboka INTE. Vänta och se om ni kan lira Beta, eller tills spelet är släppt och kolla recensioner.

Ligga ute med 500:- i ett halvår... kan inte motstå förbokning... undertitel för AWEZUM!

Medlem
Skrivet av Securion:

Alla som har en militär bakgrund vet varför det heter "Warfighter", och det är väl det som är lite av hela grejen kanske att döpa det till just det......

Hur många visste vad "Tier One" betydde av er småpojkar? Tihi.

Word. Folk har inte en aning om vad de skriver om, eller vad någonting handlar om. De som faktiskt vet någon om hur verkligheten fungerar kanske kan tjäna igen saker som Tier One och Warfighter....

Skrivet av asdfg:

Det är berättigat att gnälla på en undertitel som "Warfighter", så dålig att man märker att de inte ens anstränger sig längre, tycker det är mer komiskt än ngt att reta upp sig över.

Jag tycker det är berättigat att gnälla på ett användarnamn som asdfg. Så dåligt att man märker att du inte ens anstränger dig när det är det namn som representerar dig på forumet. Vakna till.

Nu får ni för fan skärpa er. Om ni inte gillar namnet, so be it. Men det är ett MYCKET logiskt namn i sammanhanget, och som Securion nämnde här ovan, har en mycket stark koppling till militära styrkor och specifika operationer. Då förra spelet baserades på verkliga operationer, kan mycket väl detta bygga på Operation Warfighter.

Folk gnäller bara så jävla mycket för att de inte vet hur realism ser ut, och tror att CoD är någon form av realistisk skildring.

Warfighter är inte bara taget för att man är i ett krig som fighter, utan det har en långt större betydelse än så. Innan ni börjar gnälla, gör någon form av research på namnet. FZ's nivå sjunker dagligen numera med folk som bara gnäller, gnäller, gnäller, och det spelar inte ens någon roll vad det handlar om.

Säg att BF3 hade använt Steam så hade alla gnällt på att de blev tvingade till steam. När BF3 använde origin och battlelog så gnällde alla på det. Hade BF3 använt något annat helt eget så hade alla gnällt på det. Sluta. Klaga! Så jäkla tröttsamt att kommentarsektionen på FZ börjar se ut som youtube. FZ var en plats man gick till förr för att slippa allt troll, all idioti och alla whiners. Numera börjar det luta åt tvärt om.

1. Läs: http://www.militaryhomefront.dod.mil/pls/psgprod/f?p=MHF:HOME...
2. Betänk kopplingen och den underliggande meningen av Warfighter som undertitel till spelet.
3. Betänk vilket intryck ni ger på forumet.

Vidare läsning om OWF in action.
http://www.mysanantonio.com/news/local_news/article/Warriors-...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Securion:

Alla som har en militär bakgrund vet varför det heter "Warfighter", och det är väl det som är lite av hela grejen kanske att döpa det till just det......

Hur många visste vad "Tier One" betydde av er småpojkar? Tihi.

Word. Folk har inte en aning om vad de skriver om, eller vad någonting handlar om. De som faktiskt vet någon om hur verkligheten fungerar kanske kan tjäna igen saker som Tier One och Warfighter....

Skrivet av asdfg:

Det är berättigat att gnälla på en undertitel som "Warfighter", så dålig att man märker att de inte ens anstränger sig längre, tycker det är mer komiskt än ngt att reta upp sig över.

Jag tycker det är berättigat att gnälla på ett användarnamn som asdfg. Så dåligt att man märker att du inte ens anstränger dig när det är det namn som representerar dig på forumet. Vakna till.

Nu får ni för fan skärpa er. Om ni inte gillar namnet, so be it. Men det är ett MYCKET logiskt namn i sammanhanget, och som Securion nämnde här ovan, har en mycket stark koppling till militära styrkor och specifika operationer. Då förra spelet baserades på verkliga operationer, kan mycket väl detta bygga på Operation Warfighter.

Folk gnäller bara så jävla mycket för att de inte vet hur realism ser ut, och tror att CoD är någon form av realistisk skildring.

Warfighter är inte bara taget för att man är i ett krig som fighter, utan det har en långt större betydelse än så. Innan ni börjar gnälla, gör någon form av research på namnet. FZ's nivå sjunker dagligen numera med folk som bara gnäller, gnäller, gnäller, och det spelar inte ens någon roll vad det handlar om.

Säg att BF3 hade använt Steam så hade alla gnällt på att de blev tvingade till steam. När BF3 använde origin och battlelog så gnällde alla på det. Hade BF3 använt något annat helt eget så hade alla gnällt på det. Sluta. Klaga! Så jäkla tröttsamt att kommentarsektionen på FZ börjar se ut som youtube. FZ var en plats man gick till förr för att slippa allt troll, all idioti och alla whiners. Numera börjar det luta åt tvärt om.

1. Läs: http://www.militaryhomefront.dod.mil/pls/psgprod/f?p=MHF:HOME...
2. Betänk kopplingen och den underliggande meningen av Warfighter som undertitel till spelet.
3. Betänk vilket intryck ni ger på forumet.

Vidare läsning om OWF in action.
http://www.mysanantonio.com/news/local_news/article/Warriors-...

Uppmanar alla (som klagar) att läsa igenom detta! Väldigt bra skrivet, r3lev4nt!

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Securion:

Alla som har en militär bakgrund vet varför det heter "Warfighter", och det är väl det som är lite av hela grejen kanske att döpa det till just det......

Hur många visste vad "Tier One" betydde av er småpojkar? Tihi.

Word. Folk har inte en aning om vad de skriver om, eller vad någonting handlar om. De som faktiskt vet någon om hur verkligheten fungerar kanske kan tjäna igen saker som Tier One och Warfighter....

Skrivet av asdfg:

Det är berättigat att gnälla på en undertitel som "Warfighter", så dålig att man märker att de inte ens anstränger sig längre, tycker det är mer komiskt än ngt att reta upp sig över.

Jag tycker det är berättigat att gnälla på ett användarnamn som asdfg. Så dåligt att man märker att du inte ens anstränger dig när det är det namn som representerar dig på forumet. Vakna till.

Nu får ni för fan skärpa er. Om ni inte gillar namnet, so be it. Men det är ett MYCKET logiskt namn i sammanhanget, och som Securion nämnde här ovan, har en mycket stark koppling till militära styrkor och specifika operationer. Då förra spelet baserades på verkliga operationer, kan mycket väl detta bygga på Operation Warfighter.

Folk gnäller bara så jävla mycket för att de inte vet hur realism ser ut, och tror att CoD är någon form av realistisk skildring.

Warfighter är inte bara taget för att man är i ett krig som fighter, utan det har en långt större betydelse än så. Innan ni börjar gnälla, gör någon form av research på namnet. FZ's nivå sjunker dagligen numera med folk som bara gnäller, gnäller, gnäller, och det spelar inte ens någon roll vad det handlar om.

Säg att BF3 hade använt Steam så hade alla gnällt på att de blev tvingade till steam. När BF3 använde origin och battlelog så gnällde alla på det. Hade BF3 använt något annat helt eget så hade alla gnällt på det. Sluta. Klaga! Så jäkla tröttsamt att kommentarsektionen på FZ börjar se ut som youtube. FZ var en plats man gick till förr för att slippa allt troll, all idioti och alla whiners. Numera börjar det luta åt tvärt om.

1. Läs: http://www.militaryhomefront.dod.mil/pls/psgprod/f?p=MHF:HOME...
2. Betänk kopplingen och den underliggande meningen av Warfighter som undertitel till spelet.
3. Betänk vilket intryck ni ger på forumet.

Vidare läsning om OWF in action.
http://www.mysanantonio.com/news/local_news/article/Warriors-...

Aha ingen yttrandefrihet tycker du det ska var kvar på fz.... Ska det bara vara positiva åsikter hela tiden eller åsikter som du tycker är bra????


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Sen när sa jag något av det? Ditt svar bekräftar bara din avsaknad av åsikt och "tänka-efter-innan" ännu mera.

Att debattera och/eller diskutera är en helt annan sak än att rakt ut sagt klaga utan grund. T.ex folk som gnäller på Warfighter, de har ingen aning om varför de har valt det namnet. De som vet ser ett annat perspektiv på det, och ser tanken bakom det, och den hyllning man genom det gör mot de inblandade.

Yttrandefrihet har du absolut, det är allas avsaknad av motivering och efterforskning som skadar nivån på forumet i nuläget. Jag säger heller inte att man bara ska diskutera det som jag tycker, jag säger bara att man ska veta vad man snackar om innan man börjar kasta skit på spelproducenter.

Forum bygger till 100% på yttrandefrihet. Samt att du säger "Ingen yttrandefrihet tycker du ska vara kvar på fz"; det har aldrig varit en begränsning på FZ. FZ har aldrig varit censurerat eller liknande. Problemet är inte diskussioner eller kommentarerna, utan nivån på de.

Skrivet av anon_3125:

Uppmanar alla (som klagar) att läsa igenom detta! Väldigt bra skrivet, r3lev4nt!

Tackar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Single player delen i rebooten var ju fruktansvärt dålig. Ett cinematiskt, självpelande och extremt linjärt skitspel i sämsta COD anda.

Detta blir säkert lika dåligt.

Medlem
Skrivet av Securion:

Alla som har en militär bakgrund vet varför det heter "Warfighter", och det är väl det som är lite av hela grejen kanske att döpa det till just det......

Hur många visste vad "Tier One" betydde av er småpojkar? Tihi.

Alla som har militär bakgrund, vilket BS. Säkert många värnpliktiga och yrkesofficer/militärer som inte har en aning vad Tier 1 och Warfighter innebär, vi tillhör den svenska armén, inte den amerikanska. Upplys då gärna oss i den ovetande pöbeln istället för att spela elitist/MÖP.

Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av asdfg:

Det är berättigat att gnälla på en undertitel som "Warfighter", så dålig att man märker att de inte ens anstränger sig längre, tycker det är mer komiskt än ngt att reta upp sig över.

Jag tycker det är berättigat att gnälla på ett användarnamn som asdfg. Så dåligt att man märker att du inte ens anstränger dig när det är det namn som representerar dig på forumet. Vakna till.

Men jag försöker inte lansera en multimillondollarprodukt med mitt nick.

Skrivet av r3lev4nt:

Nu får ni för fan skärpa er. Om ni inte gillar namnet, so be it. Men det är ett MYCKET logiskt namn i sammanhanget, och som Securion nämnde här ovan, har en mycket stark koppling till militära styrkor och specifika operationer. Då förra spelet baserades på verkliga operationer, kan mycket väl detta bygga på Operation Warfighter.

Vadå bygga på Operation Warfighter? det är ju ett "rehabprogram" om jag ska gå efter dina länkar.

Skrivet av r3lev4nt:

Folk gnäller bara så jävla mycket för att de inte vet hur realism ser ut, och tror att CoD är någon form av realistisk skildring.

Du kallar du MoH för realism, tillåt mig att skratta! ARMA är realism.

Skrivet av r3lev4nt:

Warfighter är inte bara taget för att man är i ett krig som fighter, utan det har en långt större betydelse än så. Innan ni börjar gnälla, gör någon form av research på namnet. FZ's nivå sjunker dagligen numera med folk som bara gnäller, gnäller, gnäller, och det spelar inte ens någon roll vad det handlar om.

Säg att BF3 hade använt Steam så hade alla gnällt på att de blev tvingade till steam. När BF3 använde origin och battlelog så gnällde alla på det. Hade BF3 använt något annat helt eget så hade alla gnällt på det. Sluta. Klaga! Så jäkla tröttsamt att kommentarsektionen på FZ börjar se ut som youtube. FZ var en plats man gick till förr för att slippa allt troll, all idioti och alla whiners. Numera börjar det luta åt tvärt om.

1. Läs: http://www.militaryhomefront.dod.mil/pls/psgprod/f?p=MHF:HOME...
2. Betänk kopplingen och den underliggande meningen av Warfighter som undertitel till spelet.
3. Betänk vilket intryck ni ger på forumet.

Vidare läsning om OWF in action.
http://www.mysanantonio.com/news/local_news/article/Warriors-...

Visst kan man se deras 2 spel som en hyllning till de som för krig i Afghan mm. Cynikern i mig godtar inte det. Vad är det för sorts hyllning att släppa ut generic military shooter no.100 egentligen med killstreaks? Tycker synd om dem att de blir hyllade med den här osmakliga smörjan. Utnyttja alla 1000-tals soldaters/familjers lidande för att sälja några extra exemplar. Ska de gå ut med att hedra de stridande så har de en jävla skyldighet att göra ett bra spel som reflekterar konflikten som den är.

Vill man se hyllningar till konflikten i Afghan så se Restrepo och Armadillo (vet att det är danskar men samma konflikt). Generation Kill gjorde rätt för sig och gjorde en tv-serie som var så nära verkligheten som möjligt.

Jag är medveten att det är svårare att skildra realism i spelform/spelmekaniskt sätt men tycker det är fel av utvecklaren att hylla soldater/veteraner genom att klistra på en undertitel på deras mediokra fps för att tjäna några extra $. Jag ser det mer som ett hån mot alla inblandade i konflikten.

Nu fick du ett matnyttigt inlägg, hoppas det lever upp till din standard. Vet att det innehåller mycket gnäll och inte är särskilt positivt men det här är vad du får.

123
Skriv svar