Dice avslöjar massiva Battlefield 3-patchar

Medlem

Delayen är fortfarande det största problemete. Det är för jävla dåligt att dem vågar kalla spelet tävlings inriktat när det inte går att förlita sig på sina egna reflexer pga. delayen bara får en dödad.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

"Increased the locking distance for AGM Missiles for Jets when locking on laser designated targets.
Reduced the locking time for the AGM Missiles for Jets to make them more viable against ground targets."

Äntligen slipper man blåsa förbi och droppa en missil på AA:n, som när du väl cirkulerat om och tajmat omladdningen perfekt, redan är uppreparerad till 100% av föraren igen! JÄVLA KUL! En massa andra bra balansgrejjer också men detta är den jag längtat mest efter (näst efter att knipa åt MAV-kukarna som skall sabba varenda jävla match på Highway då, men det har det redan pratats mycket om)

Det är för övrigt fanimig på tiden att de fixar fall damageproblemet, och det skall även bli jävligt skönt att slippa de fega kräken som sitter och tjottar mortars ut ur uncap och sen blir vansinniga när man går in och knivar pungen av dem.

Och jag fattar verkligen inte all kritik gällande träffregistrering? Har aldrig någonsin haft problem med det! Ni kanske bara inte kan fattar att kulorna är projektiler och inte laserstrålar? De dalar och tar tid på sig att komma fram. Har man väl fattat det är det inte så svårt att lista ut hur mycket man skall kompensera med respektive vapen genom trial and error?

Det är möjligt att jag är skonad från dessa problem men det är inte ovanligt att folk inte fattar att de faktiskt missar även ifall de tycker att de träffade.

Medlem

-AA Missiles are more difficult to dodge in Jets, this was unintended behavior that created an imbalance against skilled pilots.

Vad! Så man ska inte få vara duktig pilot?

Medlem

YES . Saknade tutan på jeeparna så jäkla mycket .. En vana som växt fram från alla andra bf spel . Är ju att tutta lite här och där ^^ ,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av McNord:
Skrivet av twomas:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Passe:

Här är inlägget på battlelog, lättare att läsa.

[http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547791959...]

Ont, nr 1; Players should no longer take fall damage from short falls. ÄNTLIGEN!

Tycker att de borde göra så att man kan använda fallskärmen tidigare också. Typ som i alla andra bf spel. Nu är det precis så att man hinner få ut den från constructon site byggnader så man tar lite skada.

Prova och hoppa fallskärm från en sådan byggnad, så får du se hur mycket skärmen hinner vecklas ut.

BF3 är ingen simulator...

Ne, men det är inte Saints Row: The Third heller...

Spelet ska vara verklighetstroget, men det måste ändå funka i MP. Inget förstörs utav att man kan veckla ut en fallskärm lite tidigare. Det finns dock en gräns på hur mycket och vad som ska ändras.

Spelet är gjort för att efterlikna verkligheter så mycket som möjligt, men sen måste man ju fixa och ändra på vissa saker för att det ska fungera i spelet. Inte ens den allra verkligaste simulatorn är helt verklig.

Medlem

Herregud. Jag spelar inte ens BF3 men ska gå igenom listan, bara för att!

Medlem

Måste man fortfarande installera origin för det här spelet?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Smekarn:

"Increased the locking distance for AGM Missiles for Jets when locking on laser designated targets.
Reduced the locking time for the AGM Missiles for Jets to make them more viable against ground targets."

Äntligen slipper man blåsa förbi och droppa en missil på AA:n, som när du väl cirkulerat om och tajmat omladdningen perfekt, redan är uppreparerad till 100% av föraren igen! JÄVLA KUL! En massa andra bra balansgrejjer också men detta är den jag längtat mest efter (näst efter att knipa åt MAV-kukarna som skall sabba varenda jävla match på Highway då, men det har det redan pratats mycket om)

Det är för övrigt fanimig på tiden att de fixar fall damageproblemet, och det skall även bli jävligt skönt att slippa de fega kräken som sitter och tjottar mortars ut ur uncap och sen blir vansinniga när man går in och knivar pungen av dem.

Och jag fattar verkligen inte all kritik gällande träffregistrering? Har aldrig någonsin haft problem med det! Ni kanske bara inte kan fattar att kulorna är projektiler och inte laserstrålar? De dalar och tar tid på sig att komma fram. Har man väl fattat det är det inte så svårt att lista ut hur mycket man skall kompensera med respektive vapen genom trial and error?

Det är möjligt att jag är skonad från dessa problem men det är inte ovanligt att folk inte fattar att de faktiskt missar även ifall de tycker att de träffade.

Det är mera delayen det menas. Hitregen kommer väldigt sent ibland dvs när du dör bakom en vägg. Det är sjukt frustrerande då folk med 100+ ping spelar på servrar dem inte ska spela på och då får dem världens fördel när dem rushar.
Det finns en anledning varför hitreg på klient datorn inte används för det missbrukas otroligt mycket samt att det medföljer väldigt stora fördelar för dem som rushar då det syns på skärmen långt efter. Plussa in detta med laggkompensationen som servern har så får du BF3 för CP barn.

Om DICE någonsin ska lära sig om hur en ordentlig serversidig hitreg ska funka så borde dem ta o läsa source wikin då det förklaras väldigt detaljerat bit för bit.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Synd att man inte har Battlefield 3.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av martinhjerpe:
Skrivet av McNord:
Skrivet av twomas:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Passe:

Här är inlägget på battlelog, lättare att läsa.

[http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547791959...]

Ont, nr 1; Players should no longer take fall damage from short falls. ÄNTLIGEN!

Tycker att de borde göra så att man kan använda fallskärmen tidigare också. Typ som i alla andra bf spel. Nu är det precis så att man hinner få ut den från constructon site byggnader så man tar lite skada.

Prova och hoppa fallskärm från en sådan byggnad, så får du se hur mycket skärmen hinner vecklas ut.

BF3 är ingen simulator...

Ne, men det är inte Saints Row: The Third heller...

Spelet ska vara verklighetstroget, men det måste ändå funka i MP. Inget förstörs utav att man kan veckla ut en fallskärm lite tidigare. Det finns dock en gräns på hur mycket och vad som ska ändras.

Spelet är gjort för att efterlikna verkligheter så mycket som möjligt, men sen måste man ju fixa och ändra på vissa saker för att det ska fungera i spelet. Inte ens den allra verkligaste simulatorn är helt verklig.

Jag vill att man ska kunna veckla ut fallskärmen när man kör riktigt fort med en jeep, det vore kul:)

Medlem

Hmmm... får la se om jag kan börja spela spelet som jag väntat på att kunna få spela ordentligt sedan release... Den där jävla ryckiga kamera rörelserna har ju funnits där sedan dag 1 för vissa. Vissa pallar spela det ändå tydligen, men jag jag fan inte det. Och därför har BF3 fått samla damm sedan dag 1 också...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Kul med patch!

Kom och lira i vår nya HC-server! Inf only! Karkand! No snipers!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/a79e7ec2-10...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Kul med patch!

Kom och lira i vår nya HC-server! Inf only! Karkand! No snipers!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/a79e7ec2-10...

CQ-large Karkand på 32 spelare WHY?!, och HC på det, nej tack.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Deathwisher:

Kul med patch!

Kom och lira i vår nya HC-server! Inf only! Karkand! No snipers!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/a79e7ec2-10...

CQ-large Karkand på 32 spelare WHY?!, och HC på det, nej tack.

Smaken är som baken. Många älskar den här typen av spel. Ha det så roligt på en annan server! Ni andra som är sugna är välkomna!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Deathwisher:

Kul med patch!

Kom och lira i vår nya HC-server! Inf only! Karkand! No snipers!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/a79e7ec2-10...

CQ-large Karkand på 32 spelare WHY?!, och HC på det, nej tack.

Smaken är som baken. Många älskar den här typen av spel. Ha det så roligt på en annan server! Ni andra som är sugna är välkomna!

Men 32 spelare på en sådan stor bana, man kommer ju inte träffa på en kotte.

Såg nu att ni ändrat från CQ-Large till mindre storlek, tog ni ändå åt er lite av kritiken

Medlem

Ok, ni som har ögonen med er, står det nåt om att de ändrar så att det inte går att reparera helikoptrarna i luften? Det är nåt jag stör mig på, det skulle bli mkt gnäll om man kunde reparera tanksen när man sitter i.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Ok, ni som har ögonen med er, står det nåt om att de ändrar så att det inte går att reparera helikoptrarna i luften? Det är nåt jag stör mig på, det skulle bli mkt gnäll om man kunde reparera tanksen när man sitter i.

Det kommer gå men de ska göra så att rep tools reparerar långsammare, gick i bc2 också och där var man extremt OP med en Black Hawk med 2 engis som reppade. Inte upplevt samma OP av heli som reppas i bf3 dock, spelar på PC.

Inaktiv

Spelet har snart ett halvår på nacken.. många kritiska buggar som ligger och skräpar.. visst blire säkert bra med tiden.. Men svenska kvalité stämpeln på Dice är nere i toaletten (för mig).
Först nu får vi ta del av vad som komma skall, dock utan datum.
Sedan kan man också klaga på att de gör en gigantisk patch efter såhär lång tid, buggfixar över nätterna skulle jag föredra!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

Spelet har snart ett halvår på nacken.. många kritiska buggar som ligger och skräpar.. visst blire säkert bra med tiden.. Men svenska kvalité stämpeln på Dice är nere i toaletten (för mig).
Först nu får vi ta del av vad som komma skall, dock utan datum.
Sedan kan man också klaga på att de gör en gigantisk patch efter såhär lång tid, buggfixar över nätterna skulle jag föredra!

De skulle behövt längre utvecklingstid och ett stort betatest ett halvår innan release, ha en beta någon månad innan tycker jag får DICE att framstå som oproffesionella. Vad är meningen med en beta om de ändå inte hinner patcha, fixa en massa innan release. Att det var en flera månader gammal build gjorde inte saken bättre. EA pushar DICE för mycket, borde givit dem den tid de behövde att göra spelet så bra som möjligt.

Medlem

"-Laser Guided missiles can now be distracted by Flares." WTF Liksom?

Hur ska en missil som låser sig på en laser påverkas av flares?


signatur
Medlem
Skrivet av cammo:

"-Laser Guided missiles can now be distracted by Flares." WTF Liksom?

Hur ska en missil som låser sig på en laser påverkas av flares?

Ja det låter väldigt konstigt, det finns ECM-jammer av en anledning. Kunde de lika gärna struntat i att ha med den från början.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av twomas:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Passe:

Här är inlägget på battlelog, lättare att läsa.

[http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547791959...]

Ont, nr 1; Players should no longer take fall damage from short falls. ÄNTLIGEN!

Tycker att de borde göra så att man kan använda fallskärmen tidigare också. Typ som i alla andra bf spel. Nu är det precis så att man hinner få ut den från constructon site byggnader så man tar lite skada.

Prova och hoppa fallskärm från en sådan byggnad, så får du se hur mycket skärmen hinner vecklas ut.

BF3 är ingen simulator...

Må så vara, men nog är ambitionen att spelets realism ska vara högre än exempelvis MW3, så jag tycker då inte att en fallskärm ska vecklas ut från någon meters höjd.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av twomas:
Skrivet av McNord:
Skrivet av twomas:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Passe:

Här är inlägget på battlelog, lättare att läsa.

[http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547791959...]

Ont, nr 1; Players should no longer take fall damage from short falls. ÄNTLIGEN!

Tycker att de borde göra så att man kan använda fallskärmen tidigare också. Typ som i alla andra bf spel. Nu är det precis så att man hinner få ut den från constructon site byggnader så man tar lite skada.

Prova och hoppa fallskärm från en sådan byggnad, så får du se hur mycket skärmen hinner vecklas ut.

BF3 är ingen simulator...

Må så vara, men nog är ambitionen att spelets realism ska vara högre än exempelvis MW3, så jag tycker då inte att en fallskärm ska vecklas ut från någon meters höjd.

Om du kört de äldre bf-spelen så vet du att spelet verkligen inte förstörs av det. Tycker att de borde göra så att den vecklas ut 2-3 meter tidigare än nu så att man får lite användning av den till medelhöga hustak.

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av twomas:
Skrivet av McNord:
Skrivet av twomas:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Passe:

Här är inlägget på battlelog, lättare att läsa.

[http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/view/28326547791959...]

Ont, nr 1; Players should no longer take fall damage from short falls. ÄNTLIGEN!

Tycker att de borde göra så att man kan använda fallskärmen tidigare också. Typ som i alla andra bf spel. Nu är det precis så att man hinner få ut den från constructon site byggnader så man tar lite skada.

Prova och hoppa fallskärm från en sådan byggnad, så får du se hur mycket skärmen hinner vecklas ut.

BF3 är ingen simulator...

Må så vara, men nog är ambitionen att spelets realism ska vara högre än exempelvis MW3, så jag tycker då inte att en fallskärm ska vecklas ut från någon meters höjd.

Om du kört de äldre bf-spelen så vet du att spelet verkligen inte förstörs av det. Tycker att de borde göra så att den vecklas ut 2-3 meter tidigare än nu så att man får lite användning av den till medelhöga hustak.

Vad vore framtiden utan utveckling? Man kan inte stå och stampa på samma ställe.
Jag gillade BF2 för vad det var, och jag gillar BF3 för vad de försöker utforma.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Deathwisher:

Kul med patch!

Kom och lira i vår nya HC-server! Inf only! Karkand! No snipers!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/a79e7ec2-10...

CQ-large Karkand på 32 spelare WHY?!, och HC på det, nej tack.

Smaken är som baken. Många älskar den här typen av spel. Ha det så roligt på en annan server! Ni andra som är sugna är välkomna!

Men 32 spelare på en sådan stor bana, man kommer ju inte träffa på en kotte.

Såg nu att ni ändrat från CQ-Large till mindre storlek, tog ni ändå åt er lite av kritiken

Haha! Ja, det skulle man kunna tro. Det var dock en ren tillfällighet, då polarna gick in och ändrade lite just då. Välkommen nu då!?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Kan dom fixa så att ficklampan inte beter sig som en flygplans strålkastare på dagtid... Så jävla larvigt.

123
Skriv svar