Aion blir gratis på tisdag

Robot
Aion blir gratis på tisdag

Betalspelet byter skrud till free-to-play om tre dagar.

#aion


Ish
Medlem
Aion blir gratis på tisdag

Minns när det släpptes. Jag slutade samma dag jag började xD


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

kanske blir att testa men blir då att kolla lite på videos om gameplay innan jag ens ger mig in i det. Har svårt för mmos

Medlem

Jag gillar free-to-play trenden

I knew it...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Körde det under betaperioden, då var det tyvärr bara en oerhörd grind-fest utan endgame-innehåll. Skall bli kul att testa det igen nu och se hur det blivit. Kommer i alla fall ihåg att det var väldigt vackert.

Ett litet antal screenshots jag tog under betan... tyvärr så fick jag ont om tid att spela så jag missade en hel del.

http://www.mrpijey.net/gallery/index.php?sfpg=U2NyZWVuc2hvdHM...

Gillar free2play-trenden också. Då hinner man testa spelet och man blir inte stressad av att köra med månadskostnad så att man får så mycket spel för månadspengen som möjligt, utan man kan köra i lugn och ro. Kör mestadels Star Trek Online nu men kommer köra lite Aion sedan också.

Medlem
Medlem

tror inte jag minns password eller ens karaktärers namn..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Free to play theme park MMO. Nej tack...

Medlem

woo coolt, spelade det en månad efter realease å hade ritkitgt skoj, blev för mycket grind dock.
Men om min char är kvar så tänker jag iaf testa lite.

Medlem

spelade aion, mycket litet. Inte riktigt ett fan av hela den asiatiska stilen.

Fyfan vad jag hatar f2p f.ö förstör gaming industrin. .

Inaktiv

Cashshop..
Ganska självklart lir att gå i graven tycker jag.

Medlem

Laddade hem en trial av Aion, skapade en karaktär, spelade 5 min och insåg att hela känslan var så sämst att det e helt sjukt att folk spelar det. Då pratar jag om styrningen av ens karaktär som var bland det sämsta jag känt på. Spelet suger hårt.

Men det e klart gratis skit e bättre än... nej förresten, skit e fortfarande skit och inte värt ens tid

Medlem

Free to play är ju utmärkt om man inte vet om spelet är något för en själv, så kan man lattja runt lite och sen bestämma sig när man väl nått en viss nivå i spelet om man vill betala för att få extramaterialet eller inte.

Jag gjorde precis så med DC Universe Online på ps3an. Drog ner det när det blev f2p så har mest låtit pojken göra lite gubbar och sånt, och nu när jag köpte betal för att få tillgång till andra "klasser" och spelade upp en till maxlevel på 3 dagar så får jag lov att säga att det är ganska kul, inte jättedjupt än men skadar inte att kasta in nån krona i månaden för något man uppskattar, kunde ju gått till 2 öl på krogen istället.. Och jag hade nog förmodligen aldrig spelat DCUO om det inte blivit F2P så slutklämmen blir, F2P är bra.


signatur

Free 2 play, brukades kallas för "demo" förr i tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

f2p har sina nackdelar också , bra mkt idioter som spelar bara för att det e gratis , Samt att det inte längre då finns något som hindrar dem för att fuska då det inte har kostat dem pengar = No loss ifall de blivit påkomna,

Men det e kul för dem som inte har det bra ställt , Men som en annan som inte har några problem att köpa ett spel då och då ser hellre att dem kostar : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Vad jag minns fanns det löjligt med goldfarmers, och f2p lär ju inte göra den saken bättre må jag tro.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Körde det under betaperioden, då var det tyvärr bara en oerhörd grind-fest utan endgame-innehåll. Skall bli kul att testa det igen nu och se hur det blivit. Kommer i alla fall ihåg att det var väldigt vackert.

Ett litet antal screenshots jag tog under betan... tyvärr så fick jag ont om tid att spela så jag missade en hel del.

http://www.mrpijey.net/gallery/index.php?sfpg=U2NyZWVuc2hvdHM...

Gillar free2play-trenden också. Då hinner man testa spelet och man blir inte stressad av att köra med månadskostnad så att man får så mycket spel för månadspengen som möjligt, utan man kan köra i lugn och ro. Kör mestadels Star Trek Online nu men kommer köra lite Aion sedan också.

Okej du säger att det är en grind-fest utan innehåll även om du inte hade tid att spelade toch missade en hel del? Hmm okej. Smart sagt, bra jobbat.

Jag var (är) level 55 och har spelat en hel del PvP och PvE i mina dagar. Så jag har lite mer erfarenhet än dig inom detta spel och jag måste säga, att, du inte kan utala dig så mycket om du inte har spelat det mer än level... 20? WTF?

Edit, du har bilder på level 5. Så du kanske till och med är mindre än 20.
Inte okej att snacka skit om ett spel om du inte har spelat mer än 10% av innehållet.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tänker köra igen nu näre e gratis.

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

f2p har sina nackdelar också , bra mkt idioter som spelar bara för att det e gratis , Samt att det inte längre då finns något som hindrar dem för att fuska då det inte har kostat dem pengar = No loss ifall de blivit påkomna,

Detta är precis vad jag säger i varje F2P tråd. Folk måste vakna upp. F2P är _inte_ bra.

Medlem
Skrivet av pierreB:

Free to play är ju utmärkt om man inte vet om spelet är något för en själv, så kan man lattja runt lite och sen bestämma sig när man väl nått en viss nivå i spelet om man vill betala för att få extramaterialet eller inte.

Jag gjorde precis så med DC Universe Online på ps3an. Drog ner det när det blev f2p så har mest låtit pojken göra lite gubbar och sånt, och nu när jag köpte betal för att få tillgång till andra "klasser" och spelade upp en till maxlevel på 3 dagar så får jag lov att säga att det är ganska kul, inte jättedjupt än men skadar inte att kasta in nån krona i månaden för något man uppskattar, kunde ju gått till 2 öl på krogen istället.. Och jag hade nog förmodligen aldrig spelat DCUO om det inte blivit F2P så slutklämmen blir, F2P är bra.

Kan inte annat än att nicka instämmande.
Tror F2P är bra för hela industrin. Det är ju bara att titta på alla MMO som kämpat för att överleva och sen gått över till F2P och fått det att gå runt flera gånger om.
Det ger ofta folk större frihet att välja vad de vill betala för, om de vill betala alls.
Visst finns det riktiga drama queens som målar upp F2P som något det inte är. Men man får testa själv och skapa sig en egen uppfattning.

Sen är det ju också som Jimpa_31 säger. I spel som LoL och WoT så kommer det många som (jag anser) inte hör hemma där. De har inget intresse av spelen, de spelar bara för att det är gratis. De vägrar lära sig och de vägrar sammarbeta.

Har den där mirakelpatchen kommit än? Den som skulle innebära mounts, housing och undervattens-tjosan? Annars avstår jag nog - det blir för mycket grinding emellanåt.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av mrpijey:

Körde det under betaperioden, då var det tyvärr bara en oerhörd grind-fest utan endgame-innehåll. Skall bli kul att testa det igen nu och se hur det blivit. Kommer i alla fall ihåg att det var väldigt vackert.

Ett litet antal screenshots jag tog under betan... tyvärr så fick jag ont om tid att spela så jag missade en hel del.

http://www.mrpijey.net/gallery/index.php?sfpg=U2NyZWVuc2hvdHM...

Gillar free2play-trenden också. Då hinner man testa spelet och man blir inte stressad av att köra med månadskostnad så att man får så mycket spel för månadspengen som möjligt, utan man kan köra i lugn och ro. Kör mestadels Star Trek Online nu men kommer köra lite Aion sedan också.

Okej du säger att det är en grind-fest utan innehåll även om du inte hade tid att spelade toch missade en hel del? Hmm okej. Smart sagt, bra jobbat.

Jag var (är) level 55 och har spelat en hel del PvP och PvE i mina dagar. Så jag har lite mer erfarenhet än dig inom detta spel och jag måste säga, att, du inte kan utala dig så mycket om du inte har spelat det mer än level... 20? WTF?

Edit, du har bilder på level 5. Så du kanske till och med är mindre än 20.
Inte okej att snacka skit om ett spel om du inte har spelat mer än 10% av innehållet.

Någon kanske borde läsa lite noggrannare, han skriver ju klart och tydligt att han testade i BETA och han nu skulle tycka det vore roligt att se hur det utvecklats. Hur kan du uppfatta detta som att han snackar skit om spelet? Han gav en kommentar om hur det såg ut NÄR han testade, inte hur det är idag.


signatur

Kvalificerad lurker av lagom rang

Medlem

Men haters gonna hate, har mamma glömt spänna fast blöjan? Spel kul == spela om man har tid, spel tråkigt == spela inte. Orka sitta och skriva noveller hur man avskyr nåt, p3nis blir inte större av det jag lovar.

Jag tycker aion är festligt, om än lite ovanligt men som gamer så vänjer man sig vid sånt.. F2p modellen verkar vara av den bättre också, IMO!

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Okej du säger att det är en grind-fest utan innehåll även om du inte hade tid att spelade toch missade en hel del? Hmm okej. Smart sagt, bra jobbat.

Jag var (är) level 55 och har spelat en hel del PvP och PvE i mina dagar. Så jag har lite mer erfarenhet än dig inom detta spel och jag måste säga, att, du inte kan utala dig så mycket om du inte har spelat det mer än level... 20? WTF?

Edit, du har bilder på level 5. Så du kanske till och med är mindre än 20.
Inte okej att snacka skit om ett spel om du inte har spelat mer än 10% av innehållet.

Jag gissar på att du inte är läskunnig? Det är däremot jag, och DÅ läste jag en hel del om folk _under betan_ som sade att det inte fanns endgame-innehåll. Och grindfest var det i från början...

Och var skrev jag skit om spelet? Jag testade spelet under en BETA och uttryckte helt enkelt vad jag sett själv och hört om spelet. Jisses, vissa verkar inte kunna ta någon kritik alls....

Och jag sk_ter i vilken erfarenhet du har inom spelet, det är vad jag tycker som är väsentligt för mig, inte vad andra säger. Jag känner en hel del folk som körde upp hela vägen i spelet under betan och även under stängda betan, litar mer på deras ord än ditt. Men som sagt, jag testade det under betan och jag tog inte heller screenshots under alla levels jag spelade...

Däremot kommer jag testa spelet igen och köra om och se om jag får ett bättre intryck av spelet nu. De jag känner som spelar det säger att det utvecklats markant under tiden och många problem som fanns förut har fixats. Så vi får se vad _jag_ tycker om det sedan.

Nästa gång också så behöver du inte hoppa på folk bara för att de tycker annorlunda än dig. Jag snackade aldrig skit om spelet och som jag skrev så gillade jag grafiken och hade själv sett fram emot spelet. Men mitt RIKTIGA liv satte sig på tvären och jag kunde inte köra under hela betaperioden.

Medlem
Skrivet av Ish:

Minns när det släpptes. Jag slutade samma dag jag började xD

hade du glömt ditt password eller ?

Medlem
Skrivet av Qwarkman:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av mrpijey:

Körde det under betaperioden, då var det tyvärr bara en oerhörd grind-fest utan endgame-innehåll. Skall bli kul att testa det igen nu och se hur det blivit. Kommer i alla fall ihåg att det var väldigt vackert.

Ett litet antal screenshots jag tog under betan... tyvärr så fick jag ont om tid att spela så jag missade en hel del.

http://www.mrpijey.net/gallery/index.php?sfpg=U2NyZWVuc2hvdHM...

Gillar free2play-trenden också. Då hinner man testa spelet och man blir inte stressad av att köra med månadskostnad så att man får så mycket spel för månadspengen som möjligt, utan man kan köra i lugn och ro. Kör mestadels Star Trek Online nu men kommer köra lite Aion sedan också.

Okej du säger att det är en grind-fest utan innehåll även om du inte hade tid att spelade toch missade en hel del? Hmm okej. Smart sagt, bra jobbat.

Jag var (är) level 55 och har spelat en hel del PvP och PvE i mina dagar. Så jag har lite mer erfarenhet än dig inom detta spel och jag måste säga, att, du inte kan utala dig så mycket om du inte har spelat det mer än level... 20? WTF?

Edit, du har bilder på level 5. Så du kanske till och med är mindre än 20.
Inte okej att snacka skit om ett spel om du inte har spelat mer än 10% av innehållet.

Någon kanske borde läsa lite noggrannare, han skriver ju klart och tydligt att han testade i BETA och han nu skulle tycka det vore roligt att se hur det utvecklats. Hur kan du uppfatta detta som att han snackar skit om spelet? Han gav en kommentar om hur det såg ut NÄR han testade, inte hur det är idag.

Ja vad spelar det för roll, han skriver ju att han spelade en kort tid vilket inte räcker för ett utalande som detta.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

För att vara ett asiatisk MMO så är det väldigt lite just grind..........dörutom att de kastade ut Lodas amulets, körde dubbel XP-weekends som allt dessvärre baserades på kill.exp, så det blev grind ändå.
Men då körde man instans på instans och fick sina quests som gav BRA med exp och gear....eller ja chans på gear som i alla andra.....
Men jag jämför rakt av med L2 och då gick det alltför fort i Aion eftersom man hann levla ut sina questområden alltför fort. Men nåväl.......det är vatten under bron....
Kanske att man installerar det och kör lite då o då i brist på annat.....

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Qwarkman:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av mrpijey:

Körde det under betaperioden, då var det tyvärr bara en oerhörd grind-fest utan endgame-innehåll. Skall bli kul att testa det igen nu och se hur det blivit. Kommer i alla fall ihåg att det var väldigt vackert.

Ett litet antal screenshots jag tog under betan... tyvärr så fick jag ont om tid att spela så jag missade en hel del.

http://www.mrpijey.net/gallery/index.php?sfpg=U2NyZWVuc2hvdHM...

Gillar free2play-trenden också. Då hinner man testa spelet och man blir inte stressad av att köra med månadskostnad så att man får så mycket spel för månadspengen som möjligt, utan man kan köra i lugn och ro. Kör mestadels Star Trek Online nu men kommer köra lite Aion sedan också.

Okej du säger att det är en grind-fest utan innehåll även om du inte hade tid att spelade toch missade en hel del? Hmm okej. Smart sagt, bra jobbat.

Jag var (är) level 55 och har spelat en hel del PvP och PvE i mina dagar. Så jag har lite mer erfarenhet än dig inom detta spel och jag måste säga, att, du inte kan utala dig så mycket om du inte har spelat det mer än level... 20? WTF?

Edit, du har bilder på level 5. Så du kanske till och med är mindre än 20.
Inte okej att snacka skit om ett spel om du inte har spelat mer än 10% av innehållet.

Någon kanske borde läsa lite noggrannare, han skriver ju klart och tydligt att han testade i BETA och han nu skulle tycka det vore roligt att se hur det utvecklats. Hur kan du uppfatta detta som att han snackar skit om spelet? Han gav en kommentar om hur det såg ut NÄR han testade, inte hur det är idag.

Ja vad spelar det för roll, han skriver ju att han spelade en kort tid vilket inte räcker för ett utalande som detta.

Vilket uttalande skulle det vara?

Tycker fortfarande att du ska läsa igen, denna gången utan fanboi-skygglappar. Han beskrev spelet under beta fasen, dvs i ofärdigt skick. Han skrev inte att det var dåligt, utan saknade innehåll. Innehåll som idag finns. Han skrev att han såg fram emot att testa igen och se det nya innehållet.

Inget i hans inlägg var kritiskt mot hur spelet ser ut idag, så jag förstår inte riktigt varför du direkt intar försvarsposition och sätter dig på tvären med spydiga inlägg. Finns det möjligtvis något dolt motiv? Har du själv upplevt det som han beskriver och försöker frenetiskt intala dig själv att det inte är så, möjligen för att försvara den stora summan tid och pengar du uppenbarligen investerat i spelet? Rädd att du ska komma till insikt att spelet du investerat i nått sin end of life cykel?


signatur

Kvalificerad lurker av lagom rang

Ish
Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Ish:

Minns när det släpptes. Jag slutade samma dag jag började xD

hade du glömt ditt password eller ?

Nej, gilla det inte alls.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

12
Skriv svar