Flytta Steam spel

Medlem
Flytta Steam spel

Kan man ladda ner ett spel från Steam på en dator, och sedan flytta över på ett USB-minne och sedan till en annan dator.
Så slipper jag ladda ner samma spel 2 ggr, har nämligen begränsad datamängd per månad.

Medlem

Om jag inte minns fel kopierade jag hela steam-katalogen från en dator till en annan utan några större problem ...

Medlem

Det går jättebra, du högerklickar bara på spelet i ditt spelbibliotek i Steam och klickar på "Backup Game Files" (på engelska). Därefter markerar du vilket/vilka spel och väljer vart filerna ska hamna. Detta skapar också en installationsfil som du sedan kör där du vill installera spelet!

Medlem

Okej, tack så mycket
Jag får testa!

Medlem

Se upp så inte några spel är DRM-nerlusade om du körbackup till annan dator. Byta skärm kan räcka som i mitt fall för att bolaget vill att du ska köpa spelet på nytt.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Se upp så inte några spel är DRM-nerlusade om du körbackup till annan dator. Byta skärm kan räcka som i mitt fall för att bolaget vill att du ska köpa spelet på nytt.

Det var då dagens lögn. Visa mig det spelet och varianten på HW hash DRM som reagerar på ett bildskärmsbyte så lovar jag äta grus om det finns en gnutta sanning i det du säger ...

Det krävs oftast rätt rejäla och (framför allt) -olika- ändringar i hashen för att den ska slå bakut. Som t.ex annan HDD i kombination med annan CPU. Men sant det att, om du har ett spel med ovan nämnda DRM så springer du nog på problem.

Medlem

Crysis

Windows 7 partiet och byte av hd till ssd
Vista partitrogne vid byte till 3D skärm

Dags att äta grus nu.

Och jäkla IPad att automatiskt rätta fel de ord man skriver, ska vara

Partitrogne , nä jag ger upp.....


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Crysis

Windows 7 partiet och byte av hd till ssd
Vista partitrogne vid byte till 3D skärm

Dags att äta grus nu.

Och jäkla IPad att automatiskt rätta fel de ord man skriver, ska vara

Partitrogne , nä jag ger upp.....

Windows 7? Ytterligare en lögn

Följande faktorer spelar in på hash:

Display Adapter
SCSI Adapter
IDE Adapter
Network Adapter MAC Address
RAM Amount Range (i.e. 0-64mb, 64-128mb, etc)
Processor Type
Processor Serial Number
Hard Drive Device
Hard Drive Volume Serial Number
CD—ROM / CD-RW / DVD-ROM

Microsoft defines "substantially different" hardware differently for PCs that are configured to be dockable. Additionally, the network adapter is given a superior "weighting." If the PC is not dockable and a network adapter exists and is not changed, 6 or more of the other above values would have to change before reactivation was required. If a network adapter existed but is changed or never existed at all, 4 or more changes (including the changed network adapter if it previously existed) will result in a requirement to reactivate.

Läs denna bit flera gånger. Tills du inser att du fabricerar ihop en massa dynga:

"If the PC is not dockable and a network adapter exists and is not changed, 6 or more of the other above values would have to change before reactivation was required."

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av stormense:

Crysis

Windows 7 partiet och byte av hd till ssd
Vista partitrogne vid byte till 3D skärm

Dags att äta grus nu.

Och jäkla IPad att automatiskt rätta fel de ord man skriver, ska vara

Partitrogne , nä jag ger upp.....

Windows 7? Ytterligare en lögn

Följande faktorer spelar in på hash:

Display Adapter
SCSI Adapter
IDE Adapter
Network Adapter MAC Address
RAM Amount Range (i.e. 0-64mb, 64-128mb, etc)
Processor Type
Processor Serial Number
Hard Drive Device
Hard Drive Volume Serial Number
CD—ROM / CD-RW / DVD-ROM

Microsoft defines "substantially different" hardware differently for PCs that are configured to be dockable. Additionally, the network adapter is given a superior "weighting." If the PC is not dockable and a network adapter exists and is not changed, 6 or more of the other above values would have to change before reactivation was required. If a network adapter existed but is changed or never existed at all, 4 or more changes (including the changed network adapter if it previously existed) will result in a requirement to reactivate.

Läs denna bit flera gånger. Tills du inser att du fabricerar ihop en massa dynga:

"If the PC is not dockable and a network adapter exists and is not changed, 6 or more of the other above values would have to change before reactivation was required."

Dessutom så sa han också först att han bara bytte skärm sedan i andra inlägget så nämnde han att han bytt sin HDD mot en SSD också. Tror det mer vore rättvist om han tog och käka lite grus;)

Medlem

Har ingen aning vad ni snackar om men kommer jag att behöva betala 2ggr?

Medlem

Nej, det kommer du inte behöva göra. Han yrar bara lite i nattmössan men vägrar erkänna att han har fel.

Byter du hårdvara i din dator kan en del program säga ifrån, då den tror det installeras på en helt annan dator, men man har oftast typ 5 installationer på olika datorer eller konfigurationer innan det låser sig helt. Men då räcker det oftast med ett telefonsamtal till support för att låsa upp 5 nya.

Lyssna inte på stormense och hans lögner. Finns varken sanning eller logik bakom något han säger. Så simma lugnt.

Medlem
1
Skriv svar