Brian Fargo diskuterar Wasteland-uppföljaren

Robot
Brian Fargo diskuterar Wasteland-uppföljaren

Berättelsen och karaktärsdesignen är redan gjord, hävdar Fallout-skaparen angående sin vision om att göra en uppföljare till klassiska Wasteland.

#fallout, #wasteland, #inxile-entertainment, #interplay, #a-bards-tale, #fallout-2


Medlem
Brian Fargo diskuterar Wasteland-uppföljaren

Kick ass! Hoppas nu inte de fuckar upp det som de gjorde med Bards Tale


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lär kunna bli bra eftersom de inte har nått utgivare som ska styra och ställa och fördumma spelet tills en bebis på 3 månader kan klara det

Medlem

Jag pledgear helt klart.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Cane:

Lär kunna bli bra eftersom de inte har nått utgivare som ska styra och ställa och fördumma spelet tills en bebis på 3 månader kan klara det

Mjo...men Brian Fargo var med på den Bards Tale som släpptes 2004...och det var (enligt mig) renodlat skit jämfört med BT1-BT3. Men till deras försvar kan man väl iofs säga att spelet var inte kopplat till de tidigare på något annat sätt mer än namnet. Men endå!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cane:

Lär kunna bli bra eftersom de inte har nått utgivare som ska styra och ställa och fördumma spelet tills en bebis på 3 månader kan klara det

Mjo...men Brian Fargo var med på den Bards Tale som släpptes 2004...och det var (enligt mig) renodlat skit jämfört med BT1-BT3. Men till deras försvar kan man väl iofs säga att spelet var inte kopplat till de tidigare på något annat sätt mer än namnet. Men endå!

Som han sa, utgivarna har ofta sista ordet, även om utvecklarna kanske inte vill att det ska framstå som så när dom ger intervjuer för att hypa sitt spel, då låter det ju inte bra att säga "utgivarna ville att vi skulle göra spelet såhär".

Ser fram emot, kommer givetvis sponsra med en bra slant om det finns flera alternativ! Kan bli riktigt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cane:

Lär kunna bli bra eftersom de inte har nått utgivare som ska styra och ställa och fördumma spelet tills en bebis på 3 månader kan klara det

Mjo...men Brian Fargo var med på den Bards Tale som släpptes 2004...och det var (enligt mig) renodlat skit jämfört med BT1-BT3. Men till deras försvar kan man väl iofs säga att spelet var inte kopplat till de tidigare på något annat sätt mer än namnet. Men endå!

Som han sa, utgivarna har ofta sista ordet, även om utvecklarna kanske inte vill att det ska framstå som så när dom ger intervjuer för att hypa sitt spel, då låter det ju inte bra att säga "utgivarna ville att vi skulle göra spelet såhär".

Ser fram emot, kommer givetvis sponsra med en bra slant om det finns flera alternativ! Kan bli riktigt bra.

Jo jag läste vad han sa - dock var det Brian Fargo som designa spelet så det går inte bara att skylla på utgivaren.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Schyst, originalet var ju rätt bra. En uppföljare med en klassisk pc UI hade varit guld.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jo jag läste vad han sa - dock var det Brian Fargo som designa spelet så det går inte bara att skylla på utgivaren.

Fast det beror ju som sagt helt på hur mycket utgivaren bestämde över designen, och det vet ju ingen förutom Fargo och utgivaren.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Ankh:

Jo jag läste vad han sa - dock var det Brian Fargo som designa spelet så det går inte bara att skylla på utgivaren.

Fast det beror ju som sagt helt på hur mycket utgivaren bestämde över designen, och det vet ju ingen förutom Fargo och utgivaren.

Jo det är självklart sant men endå...tyvärr så är jag orolig över att Mr.Fargo inte reder ut detta (jag hoppas självklart på att bli motbevisad förstås). Det är inte direkt mycket han producerat under 2000 talet som direkt tilltalar mig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar