Hur många varningar måste man ha för att bli bannad?

Inaktiv
Hur många varningar måste man ha för att bli bannad?

Inte för att jag nyligen fått en varning men jag känner för att posta det mest irriterade inlägget i FZ historia och jag undrar om jag blir bannad då. Jag har redan fått en mycket välförtjänad så hur många är det kvar innan jag inte kan få några fler helt enkelt


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Om du misstänker att du blir bannad så är väl det bästa att inte posta inlägget alls.


signatur
Antikvitet

Avstängningar sker inte efter ett visst antal varningar, avstängning kan komma redan innan du fått någon varning. Om du misstänker att ditt inlägg bryter mot reglerna tycker jag du ska formulera om det, alternativt inte skriva det alls.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

OK tack för hjälpen


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Vore det etiskt fel att skriva en liten varför kommentar till att folket blir bannade? Jag själv hade gärna sett att ni gjorde det men jag kanske är ensam om det.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jo, det vore intressant med en motivering mer än att "användaren bröt mot reglerna" då just den motiveringen är applicerbart på samtliga avstängningar.

// edit

Pluppen som indikerar om användaren är online eller inte är grön på användaren ovan som är "Raderad", vilket inte är speciellt logiskt då den personen inte kan vara inloggad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Den användare som blir varnad eller avstängd informeras om varför, det får räcka.


signatur
Inaktiv

nu blir man ju nyfiken på vad OP har att säga

Medlem
Skrivet av Aresz:

nu blir man ju nyfiken på vad OP har att säga

citerade fel ,, sorry


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Tompa:

Den användare som blir varnad eller avstängd informeras om varför, det får räcka.

är det för att ni vill slippa vidare diskussioner?


signatur

Wasted.White.Boys

Redaktör
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Tompa:

Den användare som blir varnad eller avstängd informeras om varför, det får räcka.

är det för att ni vill slippa vidare diskussioner?

Diskussioner om eventuella regelbrott berör personen bakom dem och FZ:s moderatorer, och jag har svårt att se att något blir bättre av att alla kan delta.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Diskussioner om eventuella regelbrott berör personen bakom dem och FZ:s moderatorer, och jag har svårt att se att något blir bättre av att alla kan delta.

De kanske tänker på att det är bra att veta om t.ex. "bannad" kallade någon redaktör för t.ex. "rövskägg" eller dylikt.
Då kan man göra en note to self: do not write rövskägg on the fylla o.s.v.

Men förstår också att det kan ju bli diskussion om själva bannen isåfall kanske...."-mjaaaa, det där stred egentligen inte emot reglerna,bla bla bla"

Jag vet inte, men var mina funderingar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar