Epic visar upp Unreal Engine 4 under GDC

Robot
Epic visar upp Unreal Engine 4 under GDC

I början av mars drar Game Developers Conference 2012 igång. Då kommer Epic för första gången visa upp sin nästa generations grafikmotor, fast endast för ett fåtal utvalda.

#epic-games


Medlem
Epic visar upp Unreal Engine 4 under GDC

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.


signatur

Xd

Medlem

Om det kör med DirectX 11 API så kan det bli något.

"Unrealistic Tournament 4", tja, varför inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Friberg:

Om det kör med DirectX 11 API så kan det bli något.

Vilken ickesläppt API hade du tänkt dig då?
Kan man få Samaritan att se ut som next gen grafik baserad på en gammal grafikmotor, borde man med lätthet få UE 4 att se ännu bättre ut med mindre ansträngning för hårdvaran.

Medlem
Skrivet av McKinley:
Skrivet av Friberg:

Om det kör med DirectX 11 API så kan det bli något.

Vilken ickesläppt API hade du tänkt dig då?
Kan man få Samaritan att se ut som next gen grafik baserad på en gammal grafikmotor, borde man med lätthet få UE 4 att se ännu bättre ut med mindre ansträngning för hårdvaran.

Vet inte riktigt vad du försöker få fram nu...

Medlem

Unreal Engine 3 har varit en av mina favoriter under många långa år. Så nu blir man ju alldeles till sig av glädje och nyfikenhet.

Medlem
Skrivet av zwete:

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.

Hört talas om Tribes?

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av zwete:

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.

Hört talas om Tribes?

Du tänker som mig. Dock så är Tribes (iaf Tribes:Ascend) som bäst i CTF även om det är kul i tdm också.

Medlem
Skrivet av zwete:

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.

Håller med! Oj vad jag saknar ett riktigt (1v1) fps. Har väl inte kommit ut något sen UT3.

Medlem

Ska bli kul att se hur mycket som hänt sedan Samarithan demot, och vad vi kan förvänta oss att se nästa generation "på riktigt" dvs i realtid, både på konsol och PC.

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av zwete:

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.

Håller med! Oj vad jag saknar ett riktigt (1v1) fps. Har väl inte kommit ut något sen UT3.

Saknar det också. Finns det något nytt spel där det finns bra 1 vs 1 liknande UT99?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Varför ser alla UE alltid så plastiga ut, usch.

Någon som vill betta om hur lång tid det tar innan det kommer upp på internet?

Medlem
Skrivet av zwete:

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.

Håller helt med. Dock så tyckte jag att UT3 var lite av en besvikelse. UT och UT 2004 är fortfarande Godlike

Medlem

UT4 + CTF + InstantGib = Win

Fast mer likt UT2004 och inte UT3


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kan inte dom riktiga grafiska termerna men, kanske dubbelt så mycket mer polygoner i denna motorn? Något nytt vore häftigt iaf. Tesselation?

Medlem
Skrivet av Hannu:

Varför ser alla UE alltid så plastiga ut, usch.

Jag tycker inte spelen Unreal eller Unreal Tournament (UT99) ser plastiga ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Hannu:

Varför ser alla UE alltid så plastiga ut, usch.

Det har inget med motorn att göra, utan beror på att alla konsolutvecklare använder normal maps och för att verkligen visa att de finns där måste de vara lite ljusreflekterande. Därav blanka pälsdjur etc.

Medlem
Skrivet av zwete:

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.

Gotham City Imposters om man bortser från GFWL och att det stundtals är segt att komma in i games

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av zwete:

Låt oss hoppas på Unreal Tournament 4! Har varit dåligt utbud på bra deathmatch på siståne.

Gotham City Imposters om man bortser från GFWL och att det stundtals är segt att komma in i games

Inga dedikerade servrar, ingen FOV-inställning, dåligt alternativ.

Medlem

Intressant. De försöker förklara skillnaden mellan en spelmotor och grafikmotor. Sidan uppdateras fortfarande.

http://pacman.schlet.net/wiki/index.php?title=Vad_%C3%A4r_en_...


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar