Left for dead 1 eller 2?

Medlem
Left for dead 1 eller 2?

Hej!
Jag hade tänkt köpa left 4 dead, men jag vet inte om jag ska köpa 1 eller 2.

Vilken tycker ni? Varför tycker ni så?

Tack på förhand!

Medlem

LFD2 helt klart. Snyggare, fler banor, vapen, fiender o spellägen.

Medlem

Enligt mig är Left 4 Dead ett bättre spel, men det vore dumt att köpa det då all content därifrån är portat av Valve till Left 4 Dead 2. Tvåan har även fler spelare (8080 i skrivande stund) och är inte lika dött som ettan (1045 spelare).

Left 4 Dead 2 är svaret

Medlem

Personligen har jag spenderat mest tid med Left 4 Dead 2 men jag kan inte säga att jag har haft lika roligt med det. Detta beror nog mest på sällskapet dock.

Jag har för mig att ett flertal banor från Left 4 Dead 1 går att spela i L4D2 så jag skulle ändå råda dig att skippa ettan och gå direkt på tvåan om du inte planerar att skaffa båda. Ettan saknar ju också en del saker som känns ganska grundläggande för ett zombiespel (så som melee-vapen i form av basebollträn, motorsågar osv).

Medlem

Left 4 Dead och Left 4 Dead 2 är lika bra spelmässigt. Om du inte har det än köp 2:an är i prinsip samma spel med lite annorlunda stuff, som banor och vapen. Men för en som inte har det än är det enkelt: Mer content för pengarna med L4D2.
Jag blev själv lite slupen att 2:an inte var så annorlunda men jag skaffa den ändå för den hade mer spelare och mer gamemodes. T.ex. Mutations där spelare får rösta fram vilken nästa månad eller så gamemode ska vara tillgängligt under nästa månad.

L4D2 för att det är värt pengarna.
L4D är lika värt den lägre summan men L4D2 är det jag skulle rekommendera till vem som helst som är intresserad av att köpa ett L4D spel.

Medlem

Alla kampanjer från Left 4 Dead finns i L4D2. Skillnaden är att även alla nya vapen och specialsmittade då också finns i de kampanjerna, så det blir inte riktigt samma upplevelse, på gott och ont. Men ja, köp L4D2. Fantastiskt spel.

Inaktiv

Är lite klyven när det gäller detta. Hade betydligt mycket roligare med ettan men som någon annan nämnde tror jag det var på grund av sällskapet.

Men det är helt klart värt att köpa tvåan, du får med allt som finns i ettan med allt nytt material som finns i tvåan.

Roligare i ettan tror jag beror på att det var nytt då.. i 2:an blev allt lite samma


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Tycker personligen att ettan är mycket roligare. Tvåan innehåller för lite för att vara ett nytt spel.

Medlem

LFD1 är egentligen bara ett demo imho.

Medlem

Tack för alla svar! Då köper jag väl left4dead 2!

1
Skriv svar