Skyrims modfunktioner omplåstras

Robot
Skyrims modfunktioner omplåstras

Den senaste patchen för pc-versionen av Skyrim fixar bland annat problem kring moddar.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda-softworks


Medlem
Skyrims modfunktioner omplåstras

Fixade beta på detta då det var ganska viktiga fixes relaterade till Workshop :S

Bra att de i alla fall patchar spelet.

Inaktiv

För de som kör Nexus, så måste man nu ställa in "Load Order" i Skyrim Launchern. Detta tills Nexus Mod Manager börjat supporta ändringen som Bethesda gjort. Plugins Load Order fungerar alltså inte i NMM just nu. Det finns även en textfil med detta sparat, men bättre göra det i launchern även om det är segt om man har många mods. Load order är viktigt ifall mods ändrar på samma saker. Det som kommer sist i ordningen tar överhand.

Inaktiv

Tycker fortfarande det behövs bättre hantering för moddar.
Stannar med Skyrim Nexus Mod manager och undviker Steam Workshop tills de fixat det.


signatur

I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem.

Medlem

Sedan patch 1.4 så tycker jag att det snarare blivit mer fel än tidigare. Går man in i nån bar så börjar kastruller skramla och fara omkring. Risken är att man blir ihjälslagen all bråte som flyger ut över rummet. Har dom fixat hundjäveln som knuffar på en hela tiden? Barbas menar jag. Finns en mod som fixar den bra men det ska inte andra göra åt Bethesda


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

En sak som borde finnas med i kittet är väll att användare skulle kunna skicka in sina patchar för verifiering etc. På så sätt snabba upp patch utlämning och fel identifiering/lösning. Alltså att dom utnyttjar alla flitiga skapare för spelets utveckling. Finns ju inga tvivel om att det finns många som är intresserade av detta. Jag säger utveckling för spelet var ju knappast färdigt när det släpptes och är väll inte "färdigt" på ett tag framåt. Men att se ett så stort användar utgivar sammarbete gå till nytta hade varit rätt coolt.


signatur

------------------------------
youtube.com/rhozac

Medlem

steam workshop var en grym idé men har fungerat oerhöt dåligt sedan release.

1
Skriv svar