Nytt Baldur's Gate på gång?

Medlem

Om de gör Baldurs Gate 3 som de gamla spelen blir det bra. INTE som Dragon Age.

Inaktiv

Hoppas det inte räcker med att göra en munk och gå berserk med knogarna spelet igenom.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Missade Baldurs Gate helt när det var fortfarande nytt(satt och spelade Fallout 1 och 2), och försökte spela det för görsta gången förra året och jag tog mig aldrig ur fängelset i början inna jag gav up och tog bort spelet, kändes klumpigt och förlegat, har inte åldrats lika värdigt som Fallout spelen, så jag ser gärna en remake som inte känns lika klumpig.

Blasphemy!!!

Medlem

Som jag förstått det, så är det att BG ska släppas på steam.

edit: http://beefjack.com/news/baldurs-gate-i-and-ii-coming-to-stea...

Medlem

Vet en polare som kommer få orgasm om dom släpper ett nytt, det är ett av hans absolut favo spel. Jag missade det tyvärr när det kom så spelade det aldrig. Men detta nya om det kommer ska jag fan spela;)

Medlem
Skrivet av donhenri:

Nu har jag lugnat ner mig lite.. genom deras facebook grupp gick jag in på sidan och fick gåshud av musiken!! Nu finns det alltså en chans för ett nytt baldur's gate?? mina jävla böner har blivit hörda.. spelat spelet i flera år och spelar än idag för det är det bästa spelet genom tiderna!! adrenalinet är på topp måste lugna ner mig ytterligare

Håller med till fullo! Det enda spel som jag spelar om flera gånger varje år. Och med alla mods så är spelet odödligt och det finns alltid nya saker att upptäcka och utforska. Men jag försöker att dämpa mina förhoppningar ifall det inte är BGIII på väg.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Inaktiv
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Aresz:

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

JA! Det hade varit så sant för serien, glöm inte health orbs från mobsen du dräper. Gärna nice inzoomning på näshåren på taskiga 3d modeller i dialaog, och så får du ett lottohjul med options (på dom få dialogerna som eventuellt är med). Låter ju som vilket modernt rpg som helst !! Vad kan gå fel.

Gör dom en hd remake av 1an och 2an, inte i 3d obv, så köper jag hundra exemplar.

Jag har ett önskemål till, autolevelsystem, orka lägga poäng själv. Och därtill att man skippar mana, vad ska man med det till? Dra in både health och mana i samma mätare och släng på en regen på 10%/sekund så är succen ett faktum. Eller skrota hela skiten och gör om den till ett bygg ditt eget Baldurville och lägg det på Facebook!one11!!
INSTANT SUCCESS!

*väntar på att nyheten ska släppas och inväntar internetragen*

Medlem
Skrivet av nirre:

Som jag förstått det, så är det att BG ska släppas på steam.

edit: http://beefjack.com/news/baldurs-gate-i-and-ii-coming-to-stea...

Ja, fast det har inget med detta att göra enligt Trent:

"We're not related to the Steam complete edition, I can tell you that much. Other than that, we're hoping to announce something soon."


signatur

Det här är som att vara 10 år och vänta på julafton. Låt oss hoppas att tomten inte kommer med mjuka paket!

Medlem
Skrivet av Quicken:

Missade Baldurs Gate helt när det var fortfarande nytt(satt och spelade Fallout 1 och 2), och försökte spela det för görsta gången förra året och jag tog mig aldrig ur fängelset i början inna jag gav up och tog bort spelet, kändes klumpigt och förlegat, har inte åldrats lika värdigt som Fallout spelen, så jag ser gärna en remake som inte känns lika klumpig.

Jag tycker motsatsen. Baldur's Gate 2 är nog det spel som för mig åldrats absolut bäst. Kan spela det idag och känna samma känsla som jag gjorde första gången jag spelade det som liten kid. Fallout däremot klarar jag inte ens att spela 10 minuter innan jag stänger av det.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Quicken:

Missade Baldurs Gate helt när det var fortfarande nytt(satt och spelade Fallout 1 och 2), och försökte spela det för görsta gången förra året och jag tog mig aldrig ur fängelset i början inna jag gav up och tog bort spelet, kändes klumpigt och förlegat, har inte åldrats lika värdigt som Fallout spelen, så jag ser gärna en remake som inte känns lika klumpig.

Jag tycker motsatsen. Baldur's Gate 2 är nog det spel som för mig åldrats absolut bäst. Kan spela det idag och känna samma känsla som jag gjorde första gången jag spelade det som liten kid. Fallout däremot klarar jag inte ens att spela 10 minuter innan jag stänger av det.

Nu skrev jag faktist Baldurs Gate och inte Baldurs Gate 2, man kan ju inte gå spela uppföljaren innan man spelat färdigt storyn i ettan så det har fått vara helt enkelt.

Skrivet av Quicken:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Quicken:

Missade Baldurs Gate helt när det var fortfarande nytt(satt och spelade Fallout 1 och 2), och försökte spela det för görsta gången förra året och jag tog mig aldrig ur fängelset i början inna jag gav up och tog bort spelet, kändes klumpigt och förlegat, har inte åldrats lika värdigt som Fallout spelen, så jag ser gärna en remake som inte känns lika klumpig.

Jag tycker motsatsen. Baldur's Gate 2 är nog det spel som för mig åldrats absolut bäst. Kan spela det idag och känna samma känsla som jag gjorde första gången jag spelade det som liten kid. Fallout däremot klarar jag inte ens att spela 10 minuter innan jag stänger av det.

Nu skrev jag faktist Baldurs Gate och inte Baldurs Gate 2, man kan ju inte gå spela uppföljaren innan man spelat färdigt storyn i ettan så det har fått vara helt enkelt.

Ni är knasiga båda två! Jag tycker båda spelen är klart dugliga att spela även idag.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Nu skrev jag faktist Baldurs Gate och inte Baldurs Gate 2, man kan ju inte gå spela uppföljaren innan man spelat färdigt storyn i ettan så det har fått vara helt enkelt.

Du skrev även fängelse och det är i del två man startar i ett sådant ;). Det går idag att spela första spelet med samma motor som i del två och tro mig spelet blir nästan ett helt nytt spel efter det, rekommenderas varmt om man gillar motorn i tvåan bättre.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Missade Baldurs Gate helt när det var fortfarande nytt(satt och spelade Fallout 1 och 2), och försökte spela det för görsta gången förra året och jag tog mig aldrig ur fängelset i början inna jag gav up och tog bort spelet, kändes klumpigt och förlegat, har inte åldrats lika värdigt som Fallout spelen, så jag ser gärna en remake som inte känns lika klumpig.

Da kan jag tipsa om modden BG trilogy.
Later dig spela BG1, tales of the sword coast, bg2 och bg2 throne of bhaal som ett spel, i BG2 motorn. Innehaller aven massa restored och custom content, helt klart vart att kika pa.

http://www.pocketplane.net/modlist/index.php?ax=list&cat_id=1...


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

http://www.baldursgate.com/

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!! Var min första tanke. Ändra rubriken för Guds skull...

Medlem
Skrivet av kenji:

http://www.baldursgate.com/

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

"or capacity problems" tyvärr killar och tjejer, inte en chans att de gamla baldurs gate servrarna klarar den misslyckade hypen som detta genererade.

samt
"Uppdatering: Ataris avslöjande var inte Baldur's Gate-relaterat. Det handlar om en utmaning för indie-utvecklare att göra en nyversion av Pong till Ios. Mer om det anti-klimaxet här."
://twitter.com/#!/atari/status/174561984921075712

Medlem

Ett bra Baldurs Gate spel hade varit mums, men troligen blir det väl något DLC-belastat trams i stil med Dragon Age som bara har namnet gemensamt med originalet. ( Ja, jag är bitter, skall det vara så förbannat svårt att göra bra rollspel nuförtiden. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av kenji:

http://www.baldursgate.com/

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

"or capacity problems" tyvärr killar och tjejer, inte en chans att de gamla baldurs gate servrarna klarar den misslyckade hypen som detta genererade.

samt
"Uppdatering: Ataris avslöjande var inte Baldur's Gate-relaterat. Det handlar om en utmaning för indie-utvecklare att göra en nyversion av Pong till Ios. Mer om det anti-klimaxet här."
://twitter.com/#!/atari/status/174561984921075712

Veckans bästa magplask.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

På tal om tidigare nämnda Dark Messiah, varför i helvete kommer det inte en uppföljare? Visserligen var väl Dark Messiah ingen fullträff men det fanns mycket potential där. Lite mer open world med fler RPG element istället för 2 val i hela spelet hade varit kul plus mer balanserade klasser. Tyckte att Dark Messiah hade riktigt skön combat och fysikmotorn var något helt extremt på den tiden och till och med med idags standard så är fysiken riktigt riktigt bra. Hoppas på en uppföljare någon gång.

Medlem

Ja, och fan om det är ett hack andslash spel anpassat för 12 åriga wow spelare...

Medlem
Skrivet av purjo:

På tal om tidigare nämnda Dark Messiah, varför i helvete kommer det inte en uppföljare? Visserligen var väl Dark Messiah ingen fullträff men det fanns mycket potential där. Lite mer open world med fler RPG element istället för 2 val i hela spelet hade varit kul plus mer balanserade klasser. Tyckte att Dark Messiah hade riktigt skön combat och fysikmotorn var något helt extremt på den tiden och till och med med idags standard så är fysiken riktigt riktigt bra. Hoppas på en uppföljare någon gång.

Jodå, det finns ett spel under utveckling som verkar dra åt det hållet i fråga om gameplay.
Dishonored.
Ja det kanske ska nämnas att det är samma utvecklare som gjorde Dark Messiah.

Medlem

Hmm. Nå, FZ har ju inte skrivit om alla ledtrådarna i källkoden på sidan.

Det står även "Pore over the tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Bhaal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all.".

Och längst ner står det "As the silver moon waxes and wanes, so too does life.".

Åh just det. Tidigare har det tydligen stått skrivet "Love is a lie, only hate endures", vilket jag känner igen som ett citat/mantra/något från gudinnan Shar. Hur, eller ens om, detta är relevant, det vete fan
Det där om silver månen skulle kunna handla om hennes syster Selûne (även känd som 'Our Lady Silver' och 'The Moon Maiden'). Än en gång: Är det relevant, vet ej, men såna här gåtor och pussel har ju gjorts förut i marknadsföringssammanhang.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

Eller helt enkelt göra hela spelet till en Facebook-applikation med Farmville-grafik?

Skämt åsido, det här är intressant!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av magma:

Baldurs gate. Vilket spel det var! Ett rpg i en klass för sig. Hoppas vi får se något nytt Baldurs gate.

Ja. Endast The Witcher tycker jag har närmat sig klassen Baldur's Gate höll. Helt sjukt välgjort spel.

Håller med 100%!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

mmm.. Baldurs gate... and the golden pantaloons.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nu har jag bara skummat igenom kommentarerna, så jag kan ha missat om någon redan har nämnt detta men....

Det finns en rad till i källkoden. "Pore over tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Baal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all."

Medlem

Oj vilket unikt tillkännagivande, sånt förtroendegivande intryck Atari ger med uttalandet.. PONG!? Dom blir bara sämre..

Medlem

Älskade de spelen så jag hoppas att det kommer fler Baldur's Gate spel!

Inaktiv

VA!? Är dom inte riktigt riktiga i huvudet? EAs Jeff Gamon har ju sagt att det finns ingen anledning att göra en uppföljare i samma genre så länge originalet finns kvar att spela.. sen om man måste spela spelet genom någon emulator utan fungerande ljud har ingen som helst betydelse, haha
Nej men allvarligt så har jag svårt att tänka mig att det skulle bli ett klassiskt rpg, det vore helt enkelt bara för bra för att vara sant. Nutidens spel måste gå att porta till konsol och dessutom måste en lätt efterbliven 8 åring kunna först och klara spelet på första försöket utan några som helst frågetecken eller problem.
Nää.. bra spel är nog bara minnen nu för tiden.

123
Skriv svar