Stor succé för Dear Esther

Robot
Stor succé för Dear Esther

Spelet har sålt i 50 000 exemplar på en vecka och är det tredje bäst säljande spelet på Steam.

#dear-esther, #thechineseroom


Medlem
Stor succé för Dear Esther

Såg att spelet kommit till Onlive, var nära på att jag testade det igår men jag var för trött. Ska nog testa det nu däremot=).

Medlem

Härligt! Gillar när VÄLGJORDA och bra udda spel får lite stålar.


signatur

Have a good time!

Medlem

Härligt! Synd att det var så kort dock...

Medlem

Jag köpte detta när det kom ut. enligt mig är pengen lite för hög för en sån här upplevelse. Visserligen väldigt unik för dagen. Men jag ser inget revolutionerande med det om jag skall vara ärlig. De använder sig bara mer av atmosfär än vad andra spel gör. Om vi nu kan kalla detta för ett spel.

Medlem

Sticker ut lite pga en stagnerad spelvärld i flera hänseenden. Gratis vore det enda rätta.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tror knappast att alla var nöjda med sitt köp däremot

Medlem

Införskaffade det på releasen, helt klart värt pengarna.

En fantastisk mysig promenad simulator med, gripande vackra miljöer och väldiktad berättelse.

Dem är helt klart värda succén.


signatur

Nämen!

Inaktiv

"Tycker du att spelutvecklarna är värda succén?"
Ja det tycker jag verkligen.

Medlem

Testat det nu, gillar det men något jag saknar är att kunna springa. Jag förstår varför de inte har med denna funktion men jag hade gärna sett att man själv fick välja om man ville spela det som de tänkt eller inte. Påminner mig en del om Myst, om man tar bort alla pussel vill säga då detta spel inte verkar ha några utan bara är ett väldigt vackert spel som lyckas väldigt bra med att förmedla känslan av att "vara där".

Inaktiv

Så gott att någon gör något annorlunda och att det blir en succé!
Ja lätt värt! har själv bara lirat en två timmar men det är så mysigt och skrämmande på något sätt.

Medlem

Bara jag som är besviken? Visst det ser bra och detaljerat ut och de har i princip nästan fått bort hela "source looken". Dock tyckte jag att det var tråkigt rent ut sagt, storyn var rätt uppenbar. Jag brukar ändp gilla udda och sega spel/filmer, men jag ångrar att jag lade 7.99 euro på det här. Om det hade kostat typ 4.99 så hade det varit helt ok värt. :/

Kul, grattis till dem!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte köpt det och inte spelat det, men är lite nyfiken.

Om inget annat, så verkar det vara ett intressant "proof of concept" och pekar på något vi kanske får se mer utav i framtida spel.

Har sett lite footage, och det enda jag undrar är hur länge jag skulle orka och om jag skulle tröttna fort. Man verkar inte kunna springa, tror inte man ens kan hoppa...utan man bara promenixar omkring och en röst gör sig hörd lite då och då. Låter coolt, men jag inbillar mig att man måste vara i en speciell "mind-set" för att få ut det mesta av liret.

Kanske det som är kruxet: att släppa allt, inte känna någon stress och tillåta sig dyka in i miljön på djupet. Måhända början på en trend av "avslappnings" eller "meditations" spel?

Vågskvalpet och vindsuset verkar ju finnas där, likaså den suggestiva rösten...

SE

Medlem

Ångrar faktiskt att jag köpte det för fullpris. Tycker liksom inte att det kvalificerar som ett "spel" då interaktionen är nästintill obefintlig. Det är snyggt och atmosfären är skitbra men det räcker liksom inte när det enda man kan göra är att gå.

Det hade dessutom inte behövts mycket för att förbättra upplevelsen. Något enkelt som att öppna dörrar eller bordslågor, något som kan motivera mig att utforska storyn. När jag stötte på skeppet första gången tänkte jag "wow, det vill jag utforska", men tyvärr hindrades jag av osynliga väggar och decimeterhöga hinder =/

Tyvärr inget mer än en atmosfärisk rundtur av Source-motorn. Hade ändå köpt det för en billigare peng.

Skrivet av Hockey Stick:

Ångrar faktiskt att jag köpte det för fullpris. Tycker liksom inte att det kvalificerar som ett "spel" då interaktionen är nästintill obefintlig. Det är snyggt och atmosfären är skitbra men det räcker liksom inte när det enda man kan göra är att gå.

Det hade dessutom inte behövts mycket för att förbättra upplevelsen. Något enkelt som att öppna dörrar eller bordslågor, något som kan motivera mig att utforska storyn. När jag stötte på skeppet första gången tänkte jag "wow, det vill jag utforska", men tyvärr hindrades jag av osynliga väggar och decimeterhöga hinder =/

Tyvärr inget mer än en atmosfärisk rundtur av Source-motorn. Hade ändå köpt det för en billigare peng.

OK, bra att veta...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lätt värt det. Verkligen en otrolig upplevelse att bara sjunka in i spelvärlden och bilda sin egen uppfattning.
För er som gillar detta kan jag även rekommendera Amnesia: The Dark Descent.

Det är ungefär samma upplägg i det fast mer skräckorienterat.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Lätt värt det. Verkligen en otrolig upplevelse att bara sjunka in i spelvärlden och bilda sin egen uppfattning.
För er som gillar detta kan jag även rekommendera Amnesia: The Dark Descent.

Det är ungefär samma upplägg i det fast mer skräckorienterat.

Ja Crysis 2 har också ungefär samma upplägg.

Medlem

Pretentious piece of crap imo.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Tror knappast att alla var nöjda med sitt köp däremot

Sant, jag var inte nöjd med det spelet. Borde kanske läst på lite mer vad det egentligen var för något. Är man ute efter stämning men faktiskt i ett spel värt att kallas spel - skaffa Amnesia istället, fantastiskt mycket bättre i mitt tycke.

Medlem

För kort spel för det priset, 50 minuter. Dessutom är det inte riktigt ett spel, mer att man bara går framåt och upplever världen. Intressant och snyggt var det däremot, inte helt missnöjd med mitt köp.

Medlem

"på sex timmar tjänade de in utvecklingskostnaderna "

imponerande, minst sagt. Detta är ett bevis på att steam som plattform når ut till oerhört många och är ett enormt bra system för indieutvecklare att kunna sälja bra. Hoppas flera indieutvecklare / modprojekt når ut via steam som denna.

Medlem

Intressant spel... Om man kan kalla det för ett spel.

Medlem

kände mig lurad. hade hoppats på något liknande gamla "myst" kanske..eller iallafall någon interaktion

1
Skriv svar