Steam - Nytt rekord samt server crash?

Medlem
Steam - Nytt rekord samt server crash?

Hej!

Sett att jag inte är ensam om att inte kunna komma in på Steam. Om man går in på deras hemsida och tittar på statistik så ser man snabbt att efter 5,059,338 användare online samtidigt så sjönk det snabbt ned till 2.7 miljoner. Är det möjligt att Steams serverhårdvara har nått sin kapacitet eller är detta ännu ett intrångsförsök?

Vad tror ni?

Medlem

Tror säkert det bara var ett hårdvarau fel. Men jag kan ha fel, who knows

Medlem

Mjo, det verkar fungera nu igen i alla fall!

Så här skriver dem

"Update: Our data center's uninterruptible power supplies experienced a power failure. The power is back on now and we're working to get service restored as quickly as possible. We apologize for any inconvenience this may have caused. "

Så det verkar som att trycket av folk fick datacentret att krascha, kan ha varit tillfälligt för att maintanence inte skett på ett tag.

Medlem

store, community och forum (inklusive support) var totalt utslaget i flera timmar.

Medlem

Stämmer. Alla steam-tjänster låg nere under 3½ timme ca. Vad det tycks som nu berodde det på ett power outage, men återkommer med mer info kring orsaken.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

kan ha varit tillfälligt för att maintanence inte skett på ett tag.

man tycker ju dem har maintenance flera gånger i veckan :s

Medlem

Maintenance sker var 23e dag på friends/community och var 25e på server, och det stör inte funktionaliteten normalt sett. Nertiden hade inget med användartalet att göra dock, så ingen fara där!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Medlem

När jag logga in på Steam och klicka på starta spel så får jag upp en massa error på dll filer.Steam står bara och tugga inget händer, kör båtspelet Ship Simulator Extremes, har köpt till alla uppdateringarna för spelet.Ominstallationer hjälpte inte. Med andra ord Steam har kraschat, vad kan man göra.

Medlem
Skrivet av shgp:

När jag logga in på Steam och klicka på starta spel så får jag upp en massa error på dll filer.Steam står bara och tugga inget händer, kör båtspelet Ship Simulator Extremes, har köpt till alla uppdateringarna för spelet.Ominstallationer hjälpte inte. Med andra ord Steam har kraschat, vad kan man göra.

Medlem

Har du provat att installera om hela platformen?

Testa dessa steg.

1. Installera om och verifiera spelets filer.
2. Installera om hela Steam.
3. Kontrollera att DirectX, drivrutiner osv är installerat som det ska.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kan vara mycket som ställer till det. Testa därför detta:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN...

Då gör du en ny clean installation utan att behöva formatera och dona!

1
Skriv svar