Nytt Baldur's Gate på gång?

Medlem

Jag brukar kunna acceptera spel som inte lever upp till sina föregångare, men i det här fallet så måste ajg nog helt klart säga NOPE, inte en chans att de lyckas återskapa magin i Baldurs Gate 1-2. Möjlige Icewind Dale, kanske... Fast nä.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Jag brukar kunna acceptera spel som inte lever upp till sina föregångare, men i det här fallet så måste ajg nog helt klart säga NOPE, inte en chans att de lyckas återskapa magin i Baldurs Gate 1-2. Möjlige Icewind Dale, kanske... Fast nä.

Jag tror att en stor del av magin i Baldur's Gate är det att man har flera karaktärer, som har personligheter och intriger sinsemellan. I alla andra rpg så är man bara en person vilket blir väldigt ensamt. HOPPAS HOPPAS verkligen att de gör ett nytt Baldur's Gate med samma upplägg! Och för guds skull inte bakifrånvy eller nått sånt. Uppifrån ska det vara.

Medlem
Skrivet av brydling:
Skrivet av PcKaffe:

Jag brukar kunna acceptera spel som inte lever upp till sina föregångare, men i det här fallet så måste ajg nog helt klart säga NOPE, inte en chans att de lyckas återskapa magin i Baldurs Gate 1-2. Möjlige Icewind Dale, kanske... Fast nä.

Jag tror att en stor del av magin i Baldur's Gate är det att man har flera karaktärer, som har personligheter och intriger sinsemellan. I alla andra rpg så är man bara en person vilket blir väldigt ensamt. HOPPAS HOPPAS verkligen att de gör ett nytt Baldur's Gate med samma upplägg! Och för guds skull inte bakifrånvy eller nått sånt. Uppifrån ska det vara.

Det är helt klart en stor del av vad som är bra med BG spelen. Att alla karaktärer har personligheter och åsikter om allt som händer.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av zavvy:

i sourcen på sidan kan man läsa det här också

<!-- February 28, 2012 -->
<!-- Shadowy Figure- Raise Dead : Infinity Engine -->

<!-- For years, I clung to the memory of it. Then the memory of the memory. -->

<!-- And then... it returned. Better than it was before. -->

<!-- Pore over the tapestries and works of art hanging from our walls if you wish, Child of Bhaal... perhaps you will find a clue. But patience, ah... patience would reveal it all. -->

kan ju vara intressant att lägga till det

Du glömde <!-- As the silver moon waxes and wanes, so too does life. -->

Skrivet av Aresz:

Snälla gör ett FPS! Gärna med autoregen hälsa, 1 timmes lång kampanj och glöm för helvete inte att jag måste kunna ansluta hela spelet till facebook och twitter! Ta bort all konversation och skit från questen också.

För att inte tala om ett tjog släpp-DLCer, tio olika förbokningsvarianter och ett halvdussin kopieringsskydd som tillsammans kräver DVD, USB-valideringsenhet, tre lösenord, en kod-dosa, fingeravtrycksläsare, att du har din dator uppkopplad till servern från det ögonblick du installerar det, (tappar du anslutning en enda gång kan du inte spela spelet) och ett par mekanismer till. (Tar du ur DVDn ur läsaren kommer den självförstöras - akta!) Icke att förglömma är ju de enstaka föremål du kan köpa för ett par hundralappar styck, attans vad prisvärt!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

BG3 i Silverymoon med fokus på Shar och Selune vore något!

Medlem

Om resultatet av det här inte blir ett BG3 med allt som behövs för att leva upp till namnet......... När man går in på hemsidan och musiken drar igång... Jag ser inte hur detta kan vara något annat än ren ondska om inte alla förväntingar som dom väcker til liv infrias... ... ... Men tänk om....

Medlem

ooooh sicken härlig nostalgi jag fick av musiken på sidan


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

När jag lirade 1:an så hade jag aldrig någon aning om vad jag skulle göra och bara dog när jag skulle slåss^^

Medlem

Fan vad jag älskar/älskade baldurs gate spelen, hoppas verkligen på en grym remake som ger en minst lika god spelupplevelse!

Medlem

Är det ingen som blir uppriktigt förbannad att Atari skulle komma med en så genomkorkad teaser? Vafan, PONG??!! Att använda BG som slagträ för #"#¤% PONG av alla spel?! /nerdrage

Medlem
Skrivet av superapan:

Är det ingen som blir uppriktigt förbannad att Atari skulle komma med en så genomkorkad teaser? Vafan, PONG??!! Att använda BG som slagträ för #"#¤% PONG av alla spel?! /nerdrage

+1. Det var förbannat lågt av dem.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Ny text i källkoden. Känns som att Trent Oster och Co njuter av att retas.

Citat:

"Take heart fellow adventurers, for you have curried the favor of Boo, the only miniature giant space hamster in the Realm!"

Och

"I can teach you how to use your wrath."

Båda citat från BG. Minsc och Sarevok.

Medlem

kunde inte hålla mig...60 spänn för bg1 bg2 id1 id2 pst och temple of elemental evil gamersgate.com och det är lika om nte roligare nu än 1998.

Medlem
Skrivet av Quicken:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Quicken:

Missade Baldurs Gate helt när det var fortfarande nytt(satt och spelade Fallout 1 och 2), och försökte spela det för görsta gången förra året och jag tog mig aldrig ur fängelset i början inna jag gav up och tog bort spelet, kändes klumpigt och förlegat, har inte åldrats lika värdigt som Fallout spelen, så jag ser gärna en remake som inte känns lika klumpig.

Jag tycker motsatsen. Baldur's Gate 2 är nog det spel som för mig åldrats absolut bäst. Kan spela det idag och känna samma känsla som jag gjorde första gången jag spelade det som liten kid. Fallout däremot klarar jag inte ens att spela 10 minuter innan jag stänger av det.

Nu skrev jag faktist Baldurs Gate och inte Baldurs Gate 2, man kan ju inte gå spela uppföljaren innan man spelat färdigt storyn i ettan så det har fått vara helt enkelt.

Du skrev "jag tog mig aldrig ur fängelset i början".
Låter ganska mycket som Baldur's Gate 2 (och inte alls som ettan).


signatur

Have a good time!

Medlem

Go for the eyes Boo!! Go for the eyes!!

Medlem

Nån som kan länka/berätta var man får tag på dessa mods som gör spelet värt att lira igen?

Medlem

Var ju synd.
Hade som många andra hoppats på en fps re-boot till 360'n.

Medlem

låter trevligt, skulle inte de klassiska versionerna släppas på steam också f.ö? ser dem inte ännu.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

låter trevligt, skulle inte de klassiska versionerna släppas på steam också f.ö? ser dem inte ännu.

säker på att det var steam? Var det inte Goold old Games?


signatur

Videomupp

Avstängd

http://www.baldursgate.com/audio/theme.mp3 här är låten dom hade på sidan, om någon av er nu gillade den så mycket

Medlem

Man kan ju alltid hoppas på en old school hardcore rpg men det är väl för mycket att hoppas på folk idag pallar inte med sånna spel nu för tiden

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av raefzm88:

låter trevligt, skulle inte de klassiska versionerna släppas på steam också f.ö? ser dem inte ännu.

säker på att det var steam? Var det inte Goold old Games?

Läste om det på steamforum för ett tag sedan. Finns dem inte redan på GOG btw?

123
Skriv svar