Origin håller koll på dina Steam-spel

Robot
Origin håller koll på dina Steam-spel

EA-titlar du köpt via Steam dyker automatiskt upp hos Origin.

#nyhetstips, #electronic-arts, #dragon-age-ii, #alice-madness-returns


Medlem
Origin håller koll på dina Steam-spel

Så länge som det är som EA säger så ser jag inte problemet. Att gnälla på Origin och samtidigt hylla Steam visar bara dels på hur ung man är (som inte minns Steam före 2008) och dels att man är konkurrensfientliga.

Jag ser ingen större skillnad mellan de båda men visst vore det smidigt med en utomstående klient som kunde samla båda biblioteken i ett bibliotek.

Medlem

....... tja varför inte.....?

Medlem

Inget har hänt mig ännu. Min dator är lite speciell..........


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

bra origin e grymt

Medlem

Skulle hellre vilja se Origin titlarna på steam, då steams IM och vänlistor m.m funkar bättre. I mitt tycke iaf!

Medlem
Skrivet av malebolgia:

Skulle hellre vilja se Origin titlarna på steam, då steams IM och vänlistor m.m funkar bättre. I mitt tycke iaf!

Om du nu är helt ärlig med dig själv så är det ju precis samma sak. Skillnaden är att i steam använder du shift+tab och i origin shift+f1.

Ditt påstående är i klass med att "jag har en android istället för en iphone för att kontaktlistan och smsen är bättre"

Medlem

Snacka om att rubriken är väldigt missledande då EA hämtar informationen från deras register, asså när ni loggade in med erat ea-konto online på ett ea-spel så registreras det och nu har dom kommit på en funktion som gör att dom ea-spelen ni har spelat som ni under någon gång loggat in med era ea-konton på läggs nu till i era origin-bibliotek automatisk. Så det har ingenting med steam att göra huvudsakligen.

PS:FZ bara så ni vet så finns det mycket folk som bara läser rubrikerna och inte hela artikeln. Jag känner flera stycken som gör det. Så jag skulle rekomendera att ni ändrar rubriken. Till exempelvis "Origin lägger till dina tidigare ea-spel"

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av malebolgia:

Skulle hellre vilja se Origin titlarna på steam, då steams IM och vänlistor m.m funkar bättre. I mitt tycke iaf!

Om du nu är helt ärlig med dig själv så är det ju precis samma sak. Skillnaden är att i steam använder du shift+tab och i origin shift+f1.

Ditt påstående är i klass med att "jag har en android istället för en iphone för att kontaktlistan och smsen är bättre"

Ni vet att man kan ändra dom grejerna va? asså i inställningar både i steam och i origin kan ni ändra vilket kommando ni ska använda och även stänga av funtionen.

Medlem

Låter riktigt bra de här! Absolut gärna! I love Origin å EA också steam!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Skrivet av laxan96:

PS:FZ bara så ni vet så finns det mycket folk som bara läser rubrikerna och inte hela artikeln. Jag känner flera stycken som gör det. Så jag skulle rekomendera att ni ändrar rubriken. Till exempelvis "Origin lägger till dina tidigare ea-spel"

FZ kan inte ta ansvar för att folk inte läser det vi skriver.

Inaktiv
Skrivet av Serkish:

Låter riktigt bra de här! Absolut gärna! I love Origin å EA också steam!

Hur kan man älska Origin? Är bara tvingad att vara inloggad för BF3. Annars har jag aldrig tagit upp skiten. Sämsta programmet på länge.

Medlem

Personligen tyckte jag detta lät som en bra sak, om vi nu tvingas att ha både Steam och Origin.
Är ju bara knöligt att ha spel på två ställen, och om dem automatiskt kan föra över spel från steam till origin utan att det kostar något, så ja, varför inte?


signatur

Rwa?

Medlem

Ser inget problem med detta. Tyckte även om att de uppgraderade äldre spel till dyrare utgåvor om man lade till dem i Origin från t ex Steam. Tycker EA har jobbat på bra med Origin och löst mycket 'ynder ytan'-skit som fanns i början. Kan nog bli riktigt jäkla bra med tiden. Men fram tills dess håller jag mig borta i största möjliga mån.

Medlem

varför ska man klaga hela tiden.

Här är låt till er alla som klagar :

http://www.youtube.com/watch?v=_J4npb4NwjI


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Ser inget problem med detta. Tyckte även om att de uppgraderade äldre spel till dyrare utgåvor om man lade till dem i Origin från t ex Steam. Tycker EA har jobbat på bra med Origin och löst mycket 'ynder ytan'-skit som fanns i början. Kan nog bli riktigt jäkla bra med tiden. Men fram tills dess håller jag mig borta i största möjliga mån.

Bra sagt! "like"


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av laxan96:

PS:FZ bara så ni vet så finns det mycket folk som bara läser rubrikerna och inte hela artikeln. Jag känner flera stycken som gör det. Så jag skulle rekomendera att ni ändrar rubriken. Till exempelvis "Origin lägger till dina tidigare ea-spel"

FZ kan inte ta ansvar för att folk inte läser det vi skriver.

Det förstår jag med.;) Men fortfarande så är rubriken väldigt missledande då detfortfarande inte har något med steam att göra.

Medlem

Patetiskt försök av EA att locka över folk till dess vidriga klient. ÖVER MIN DÖDA KROPP!

Trött på EA?
Gå med i: http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Patetiskt försök av EA att locka över folk till dess vidriga klient. ÖVER MIN DÖDA KROPP!

Trött på EA?
Gå med i: http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Nja betydligt mer patetiskt att ens vara med i en sådan grupp. Inget fel med origin men alla jävla steam fanboys ska alltid klanka ner på det. Visst EA som företag suger men origin är det inget större fel på

Medlem

Undras vad mer Origin håller koll på...

Inaktiv

Jag har inga starka känslor det ena hållet eller det andra.

Dock så vill jag inte ha Origin på min dator, känns dumt då man fick BF3 i födelsedags present :p.

Inaktiv

Dom hade ju, med tanke på allt snack som går om Origin, kunnat köra med en popup eller någon info som säger vad som har hänt. Annars tror väl alla att dom just sökt igenom datorn.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Dom hade ju, med tanke på allt snack som går om Origin, kunnat köra med en popup eller någon info som säger vad som har hänt. Annars tror väl alla att dom just sökt igenom datorn.

Samma svar gäller som vid rubrikvalet. EA/Origin kan inte ansvara för vad du tror och tänker. Det är upp till dig att bilda en uppfattning baserat på den information som finns. Om du väljer att inte göra det utan bara tro saker helt utan grund så är det ditt problem

Inaktiv
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Aresz:

Dom hade ju, med tanke på allt snack som går om Origin, kunnat köra med en popup eller någon info som säger vad som har hänt. Annars tror väl alla att dom just sökt igenom datorn.

Samma svar gäller som vid rubrikvalet. EA/Origin kan inte ansvara för vad du tror och tänker. Det är upp till dig att bilda en uppfattning baserat på den information som finns. Om du väljer att inte göra det utan bara tro saker helt utan grund så är det ditt problem

Visst kan dom inte ansvara för vad någon tror och tänker, men dom kan enkelt underlätta för sina kunder genom att informera om varför en massa "nya" spel dyker upp, eller hur? Det är inget ansträngande för dom att lägga till en popupruta eller helt enkelt skicka ett mail. Speciellt då dom vet vilket rabalder det redan har varit ang Origin.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av raefzm88:

Patetiskt försök av EA att locka över folk till dess vidriga klient. ÖVER MIN DÖDA KROPP!

Trött på EA?
Gå med i: http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Nja betydligt mer patetiskt att ens vara med i en sådan grupp. Inget fel med origin men alla jävla steam fanboys ska alltid klanka ner på det. Visst EA som företag suger men origin är det inget större fel på

Vad som är allra mest patetiskt är dock folk som ni, som medvetet ogillar EA och liknande bolags stil att släppa day 1 dlc, mjölka sönder produkter med dlc, tvinga spelare att använda sina klienter samt släpper DRM som sabbar mer för dem som köpt produkten än för någon pirat någonsin. Ni är medvetna om allt detta, men trots det fortsätter ni köpa dess produkter OCH dlc'n som släppts. Patetiskt att vara med i en sådan grupp? Verkligen inte. Sorgligt att inte vara det, som gamer ser man dag för dag hur scenen faller samman, att inte våga ta ställning, om än så liten sak att gå med i en grupp på steam, ja det är verkligen patetiskt.

Medlem

Så länge som inget hämtas lokalt från min PC är det en grymt bra feature.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar