Borderlands 2 innehåller Steamworks

Robot
Borderlands 2 innehåller Steamworks

Oavsett om du köper spelet i butik eller via Steam så får du tillgång till Steam-achievements, DLC, Steam Cloud med mera.

#borderlands-2, #2k-games


Medlem
Borderlands 2 innehåller Steamworks

låter fint det... har aldrig haft problem med Steamworks-spel.

Medlem

Men det är helt ok för steam är nice *Cough*

Medlem

Bra info. Blir det lätt att låta bli.

Medlem

Ja Steam-integrering ökar min köplust.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Steamworks-spel är helt underbara!

Inaktiv

Buu tummen ner

Medlem

Bra mycket bättre än Gamespy, haha.

Medlem

måste medge att jag ändrat min uppfattning här.. steam som plattform är oerhört bra, men efter allt mitt hat mot EA och dess vidriga beslut att låsa titlar till origin, samt ubisoft, microsoft som vägrar att släppa sina titlar där så kan jag inte heller längre stödja valve när de väljer att hålla sina titlar låsta till steam. Visst skadar detta inte mig nu, men jag vill ha möjligheten att köpa spelet där jag själv vill (tex alla GOG spel borde finnas på steam)

Medlem

Alltid gillat Steam

Medlem

Niiiice, hade hoppats på detta. Så grymt skönt när man växlar plats/maskin att allt finns där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av fisher61:

Buu tummen ner

Nu är du ju INTE låst till Steamköp......

"om du köper spelet i butik eller via Steam"

Spelet knyts bara till Steam......och jag misstänker att även om du köpt fysisk skiva så kan du även dra hem det via Steam senare om man skulle behöva....

Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av fisher61:

Buu tummen ner

Nu är du ju INTE låst till Steamköp......

"om du köper spelet i butik eller via Steam"

Spelet knyts bara till Steam......och jag misstänker att även om du köpt fysisk skiva så kan du även dra hem det via Steam senare om man skulle behöva....

Det dom menar är att du tvingas använda steam om du köper spelet. Jag bryr mig inte, lika lite som jag bryr mig att origin också gör det.

Men är det som menas, inte att du måste köpa av just steam.

Medlem
Medlem

Pentagon osv kan bli hackat så nog kan ens steam konto bli det med?.

DRM aka steam etc är lika fail som att man måste ha skivan i.


signatur

hur tjattar man

Inaktiv

Ni som gnäller om att spel blir knutna till steam. Ge fan i att köpa då, det är inget fel på steam är det så att allt krånglar för er när ni spelar via det är det för ni är för dåliga för jag har aldrig haft problem och tror att majoriteten som spelar via steam inte heller haft problem

Medlem

Borta är tiden då man inte behövde vara uppkopplad för att spela sina spel, jag saknar den gamla tiden.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Steamworks är good shiet, det


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Borta är tiden då man inte behövde vara uppkopplad för att spela sina spel, jag saknar den gamla tiden.

Man behöver inte vara uppkopplad för att spela spel på Steam.

Medlem

Man får bara hoppas att Steam kommer finnas kvar länge, för om det dör, vad gör man med sina Steamworks spel och dylikt? Sitter i skiten upp till ansiktet antagligen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Dumlen:

Borta är tiden då man inte behövde vara uppkopplad för att spela sina spel, jag saknar den gamla tiden.

Man behöver inte vara uppkopplad för att spela spel på Steam.

Jo du måste logga in på ditt konto online för att välja att vara offline. Provade själv häromdagen att rycka ur nätverkssladden innan jag startade datorn och när jag då vill starta Steam så kommer felmeddelandet att jag inte har någon internetuppkoppling och kan inte starta Steam i offline mode. Man måste alltså planera när man ska vara utan internet för att kunna använda Steam utan internet.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3160-AGCB...

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Man får bara hoppas att Steam kommer finnas kvar länge, för om det dör, vad gör man med sina Steamworks spel och dylikt? Sitter i skiten upp till ansiktet antagligen.

Så länge du har köpt fysisk kopia av spelet och spelar genom Steam är det nog lugnt, inte så svårt för företagen att släppa någon form av patch för att gå förbi Steamkravet om nu Steam skulle läggas ner/gå i konkurs. Däremot alla spel som är köpta via Steam försvinner nog.

edit: Man kan alltså hoppas att företagen kommer bete sig så alltså fast man kan ju aldrig vara säker.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Dumlen:

Borta är tiden då man inte behövde vara uppkopplad för att spela sina spel, jag saknar den gamla tiden.

Man behöver inte vara uppkopplad för att spela spel på Steam.

Jo du måste logga in på ditt konto online för att välja att vara offline. Provade själv häromdagen att rycka ur nätverkssladden innan jag startade datorn och när jag då vill starta Steam så kommer felmeddelandet att jag inte har någon internetuppkoppling och kan inte starta Steam i offline mode. Man måste alltså planera när man ska vara utan internet för att kunna använda Steam utan internet.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=3160-AGCB...

Offline mode har alltid funkat för mig, aldrig haft problem med det om jag ska vara ärlig.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Castor.T:

Man får bara hoppas att Steam kommer finnas kvar länge, för om det dör, vad gör man med sina Steamworks spel och dylikt? Sitter i skiten upp till ansiktet antagligen.

Så länge du har köpt fysisk kopia av spelet och spelar genom Steam är det nog lugnt, inte så svårt för företagen att släppa någon form av patch för att gå förbi Steamkravet om nu Steam skulle läggas ner/gå i konkurs. Däremot alla spel som är köpta via Steam försvinner nog.

edit: Man kan alltså hoppas att företagen kommer bete sig så alltså fast man kan ju aldrig vara säker.

Få om ens några av mitt Steam-Bibliotek är fysiska, Skyrim typ på rak arm, av 30+ st.

Det är lite si och så med själva "ägandet" av ett spel nuförtiden.
Har man rätt till ett spel eller inte osv?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Frågan är hur konsolskadad uppföljaren kommer att vara...

Medlem

gillar ej steam så detta låter jag bli.
Jag vill köpa mina spel i butik eller på gamersgate för att sponsra svenska företag. GG har ingen jobbit klient att tanka, bara pröjsa, ladda hem, spela. PERFEKT!

Medlem
Skrivet av Ankan:

Frågan är hur konsolskadad uppföljaren kommer att vara...

This, ettan var ruskigt skadad tills man hittade configuration programmet så man kunde tweaka bort det värsta.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Ankan:

Frågan är hur konsolskadad uppföljaren kommer att vara...

This, ettan var ruskigt skadad tills man hittade configuration programmet så man kunde tweaka bort det värsta.

FOV är sjukt låg när man inte är van vid konsolernas snäva synfält. Ospelbart för mig, som sagt, bra att man kunde ändra i config-filen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar