Baldur's Gate teasar vidare – med en teaser*

Robot
Baldur's Gate teasar vidare – med en teaser*

Är det ett nytt Baldurs Gate på gång? Vadan detta? Missa inte i FZ:s filmarkiv. Plus, nya kryptiska källkodssnuttar från teasersajten.

#nyhetstips, #bioware, #baldurs-gate


Medlem
Baldur's Gate teasar vidare – med en teaser*

Jag vill veta vad det är och jag vill att det ska vara något helt otroligt, men jag vet att det aldrig kommer bli vad jag hoppas på.

Medlem

Väl talat Avtr.

Medlem

Hoppas verkligen det blir lika bra som de tidigare spelen.

Medlem

känns väldigt intressant

Medlem

That made my night... god natt jag måste..... ta hand..... ses imorrn!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Irenicus... Jon Irenicus... min ärkefiende. Du som satt onding-ribban högre än någon annan. Det här får inte BioWare göra fel. Förväntningarna är dock låga och det känns som att dom redan våldtagit min barndom. :[


signatur

Have a good time!

Medlem

Må satans jävlar ta dem allihop om det inte är ett rollspel till PC, blir det något trams ala syndicate eller ett mobilspel går jag fan bärsärk. Jag har alltid velat spela ett modernt Baldur's Gate, voice overs och snygga stridssystem har tyvärr skämt bort mig vilket har gjort det svårt för mig att spela originalen. :/

Medlem
Skrivet av red_laces:

Må satans jävlar ta dem allihop om det inte är ett rollspel till PC, blir det något trams ala syndicate eller ett mobilspel går jag fan bärsärk. Jag har alltid velat spela ett modernt Baldur's Gate, voice overs och snygga stridssystem har tyvärr skämt bort mig vilket har gjort det svårt för mig att spela originalen. :/

Ja, när Bioware sade att deras nästa spel skulle vara en andlig fortsättning på BG så blev jag nästan lyrisk, när det visade sig att det inte alls rörde sig om något som hade med BG att göra och resultatet verkade bli ett okej spel men inget BG så avtog detta snabbt. Samma sak med Syndicate även om jag ändå visste att mina förhoppningar skulle grusas så fortsatte jag ändå att hoppas tills jag fick reda på att det rörde sig om ett FPS.

När jag såg förra artikeln om BG och när jag gick in på sidan och hörde musiken vart jag återigen lyrisk men den här gången var det bara för en stund.

När jag nu såg denna trailer så ökade mina förhoppningar rejält, fan ta dom om detta inte är en remake eller en uppföljare (jag svär ytterst sällan på forum men den här gången får bli ett undantag) som gör de tidigare spelen rättvisa =).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Ja, när Bioware sade att deras nästa spel skulle vara en andlig fortsättning på BG så blev jag nästan lyrisk, när det visade sig att det inte alls rörde sig om något som hade med BG att göra och resultatet verkade bli ett okej spel men inget BG så avtog detta snabbt. Samma sak med Syndicate även om jag ändå visste att mina förhoppningar skulle grusas så fortsatte jag ändå att hoppas tills jag fick reda på att det rörde sig om ett FPS.

När jag såg förra artikeln om BG och när jag gick in på sidan och hörde musiken vart jag återigen lyrisk men den här gången var det bara för en stund.

När jag nu såg denna trailer så ökade mina förhoppningar rejält, fan ta dom om detta inte är en remake eller en uppföljare (jag svär ytterst sällan på forum men den här gången får bli ett undantag) =).

Känner fan samma. Det här är värt att svära för!


signatur

Have a good time!

kommer vara third eller first finns det andra alternativ i dagsläget? Jag önskar ett turbaserat spel men det lär det ju inte bli :/


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag mår illa.. .. Men på ett bra sätt!

Fy fan. Bästa spelet någonsin återkommer!

"32-åring får äntligen gåshud igen!"

Inaktiv

På tiden


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

har svårt att se bg3 fungera hoppas snarare på en hd remake av ettan och 2an men det lär ju inte hända.

Medlem

jag bryr mig inte vad ni säger!!!! Jon Irenicus hade sina anledningar.. YOU WILL ALL SUFFER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderator | Testpilot

Visst loggan är där, men är det "confirmat" att detta gäller ett nytt Baulders Gate spel?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av red_laces:

Må satans jävlar ta dem allihop om det inte är ett rollspel till PC, blir det något trams ala syndicate eller ett mobilspel går jag fan bärsärk. Jag har alltid velat spela ett modernt Baldur's Gate, voice overs och snygga stridssystem har tyvärr skämt bort mig vilket har gjort det svårt för mig att spela originalen. :/

Så fort jag hörde nyheten så slogs jag av samma tanke "Det skulle inte förvåna mig om de gör en syndicate av det hela" eller att de dummar ner spelet för att passa till konsol. De första baldrus gate spelen var så sjukt "skäggiga" och ett skinande exempel på hur ett äkta western RPG skall vara. Om vi inte ser någon sinnessjuk FPS nytolkning av BG serien så kommer vi få ett Bioware RPG med repetitiva miljöer och konversationshjul...

Jag hoppas dock så innerligt att jag har fel, men det är ganska lätt att vara en bitter PC Gamer nu för tiden...

Medlem

"... Egentligen ingenting men såhär på natten med ett glas starkt vatten i handen blir mysfaktorn optimal."

Vad är starkt vatten?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Avstängd

Frågan är om "de" vågar släppa ett Baldurs Gate spel som är likt ettan och tvåan. Jag menar, Baldurs Gate kräver sin spelare och spelarna kräver sitt Baldurs Gate. Tror dagens 90-talister kan ha svårt att förstå djupet, charmen, humorn, episka musiken, episka striderna och spelsättet Baldurs Gate är. Det finns inget spel som är likt* Baldurs Gate. Det är mycket mycket mycket mycket mycket text och den har en mycket myket mycket mycket mycket djup i story. Det är ett otroligt dynamiskt spel och kräver taktik i striderna. Ett Baldurs Gate utan D&D-Reglerna är inget Baldurs Gate heller.
Nej, min poäng är att Baldurs Gate är inte en mainstream spel a'la The Sims. Baldurs Gate är inte ett hack and slash spel a'la Diablo. Baldurs Gate är inte ett turbaserat spel a'la Heroes of Might and Magic. Baldurs Gate är Baldurs Gate och jag hoppas av hela mitt hjärta, att de inte ändrar någonting!

*borsett från ice windale och de andra som byggdes runt samma värld, motor och utgivare

Medlem

Baldurs Gate spelen är ofta hyllade som de bästa rollspelen i världen. Att ge sig på den historian är dumdristigt och kan inte sluta bra.
Fast jag förbehåller mig rätten att ha fel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Rent tekniskt finns det ju inget som säger att ett Baldur's Gate 3 skapat idag inte skulle kunna bli det bästa Baldur's Gate:n i serien. Man skulle kunna ha dynamiska ljuseffekter, bättre effekter och animationer, fler och bättre voiceovers etc. Dock så känns det att dagens trend med DLCs, sociala aspekter osv skulle sabotera allting som gjorde Baldur's Gate så bra.

Medlem

Denna fake-teaser är jättegammal, något fan gjorde den för Baldur's Gate, inte för detta nya projekt..

Här te.x är denna "teaser" upplagd för 1+ år sedan: http://vimeo.com/14005455 långt innan detta annonserades.


signatur
Medlem

Tror fortfarande att det rör sig om de tidigare två spelen till mobiler, eftersom Trent twittrade om att de köpt en iMac till kontoret och sa att den kommer behövas. Men jag hoppas på att jag har fel och att det faktiskt är ett nytt spel.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem

De kommer desvärre aldrig göra en värdig BG uppföljare, den stora massan som spelar idag har tålamod som en ADHD snorvalp på 8 år och aldrig hade kunnat tänka sig ta tiden att spela igenom ett så tungt RPG som BG spelen är.
Vad vi kan tänkas få är någon masseffect eller något fördummat, konsolportat spel som håller en i handen från början till slut.

Medlem

OK, här kommer en sammanfattning om vad internet "vet".

1. websidan www.baldursgate.com är publicerad medkryptiska meddelanden i html koden.

2. under natten så publicerades 1 film på youtube.

3. web adressen till hemsidan är registread av Trent Oster, en kille som arbetade med det
ursprungliga Baldur's Gate. och arbetar nu för Beamdog. ett företag som bl.a gjort en HD remake av MDK2.

4. Trent skälv har sagt
We're not related to the Steam complete edition, I can tell you that much. Other than that,
we're hoping to announce something soon. (Info om Steam's Compleat Edition bubblade upp
förra veckan.)

Så samanfattningsvis så verkar saker peka på en remake, då historien enl många avslutades på ett bra sätt i BG2.

Medlem
Skrivet av krillelille:

Så fort jag hörde nyheten så slogs jag av samma tanke "Det skulle inte förvåna mig om de gör en syndicate av det hela" eller att de dummar ner spelet för att passa till konsol.

Finns ju dock redan till konsol, visst det sakna mycket av det som spelen hade till pc men det verkar heller inte vara ett dåligt spel, Icewind Dale har ju fått mycket kritik för att det var mer actionbaserat än BG spelen men personligen gillade jag det, de hade gjort en bra mix av dialog och action, det var inte endast ett hack & slash á la Diablo eller Dungeon Siege.

Då denna teaser visat sig vara gjord av någon annan än utvecklarna så vart man ju lite besviken men jag fortsätter att hoppas och jag tycker allt pekar på en remake. Hur som helst så får det nog bli att installera BG spelen igen och köra första spelet med modden som gör att spelet körs i motorn för del två=).

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"... Egentligen ingenting men såhär på natten med ett glas starkt vatten i handen blir mysfaktorn optimal."

Vad är starkt vatten?

Sånt som däckar dig om du dricker för mycket...

Medlem

Sökte lite på nätet och hittade denna nyhet "Atari to Revist Baldur's Gate, Test Drive

At an Atari press event, Phil Harrison revealed that his company will be putting out further installments in the Baldur's Gate and Test Drive series, albeit not for a while:

Atari plans to revisit the likes of Baldur's Gate, Dungeons & Dragons, Neverwinter Nights and Test Drive Unlimited, but not in the next 12 months.

"You will hear more from these but not today, because we're focused on 2009," Infogrames president Phil Harrison told hacks assembled at a press event this afternoon. " skriven december 2008

http://ve3d.ign.com/articles/news/43310/Atari-to-Revist-Baldu...

Medlem

Tänk om det blir så episkt att vi får välja en playthrough, beroende på vilka hjältar vi använde i BG2 och följa dessa äventyr, Följa med Minsc och Boo, hitta de bevingade alverna med Aerie, återvända till Candlekeep med Imoen, starta ett nytt, välmående grevskap med Nalia, luska ut alltihopa bakom mordet på Anomens syster, och återigen få svinga Carsomyr...

Iaf om jag skulle spela vidare med de karaktärer jag hade då... om jag minns rätt... Och en ny stor konflikt man spelar en avgörande roll i. Nåt som involverar stora delar av Faêrun.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
12
Skriv svar