Simcity 5 avslöjat!

mums


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

FM-guru
F.d. Sisyr

Dagens bästa nyhet. Cities XL har varit en fullt duglig ersättning men nu jävlar! Läste forumstråden där det står en del mer info (värdelöst översatt) och nog fanns det mer intressant. Ser fram emot det officiella tillkännagivandet då de antagligen lär avslöja mer.

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Jag lirar fortfarande Simcity 4!
Bästa spelnyheten på länge

Medlem

Som jag väntat! Hurra!


signatur

Nämen!

Medlem

Man kan ju hoppas på att det finns någon form av MP/COOP i denna versionen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det låter bra.

Medlem

Så länge det är ett riktigt SimCity spel så blir det nog bra.
Kan inte spy nog mycket på societies.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Aresz:

Vore ju helt underbart, synd att 2013 är så långt bort.
Men skönt att se ett SimCity 5, var räd att dom skulle köra vidare med societies.

edit: tillhör ju lätt kategorin top5 spel man vill se i sitt liv, mer sim city, mer civilization, mer deus ex och mer half life. Lägg till lite mer doom/hexxen/quake också och jag kan vara nöjd.

Har du missat att Doom4 är på G?


signatur

// Bacon <3

Medlem

hoppas det får en bättre grafikmotor en fyran. Förstår inte hur fyran ens kunde släppas den lagga ju sönder datorn när man hade byggt upp en stad, ospelbart.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Så länge det är ett riktigt SimCity spel så blir det nog bra.
Kan inte spy nog mycket på societies.

Haha kan inte ens sätta ord på hur besviken jag var på societies vilket unket skitspel.

Älskar alla riktiga sim city spel som släppts, detta blir nog kung det med.

Medlem

Vill... ha...

Medlem

Först teasers om ett nytt Baldur's Gate och nu SimCity 5? Eran för klassikernas återkomst är nära nu!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser nice ut, ska kolla in den när det släpps^^

Medlem

Hoppas det inte blir fördummat! Det händer att jag spelar 4 från och till fortfarande Skulle helst vilja se en bättre world editor.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv
Skrivet av Palpatine666:

hoppas det får en bättre grafikmotor en fyran. Förstår inte hur fyran ens kunde släppas den lagga ju sönder datorn när man hade byggt upp en stad, ospelbart.

Ja så synd, det är därför man inte lirar det längre. Kommer ihåg när det släpptes, trodde då att min dator var för kass. Testade ett par år senare med en mycket bättre dator, same shit :/. Så synd på ett så kul spel.

Medlem

FY fan ge mig nu!!!

Alltså jag och mina polare körde sim city 4 med dropbox på en karta och det är jävligt kul men det är alldelles för lätt att fuska i sim city 4 man bara gör en stad kör den i botten och sen i dom andra städerna importerar man el och vatten och exporterar skräp. så behöver man inte bry sig om det i sin egen stad. Om du aldrig loggar in i den första zonen så blir den aldrig sämre heller utan man kan imortera hur mycket som helst och exportera

Och ibland så spelar jag en hel helg med sim city 2000 och ibland yotta tower (sim tower 2) så jäkla kul oh jag vill spela sim city 5.

Medlem

Har inte lirat sen simcity 2000, det va grejer det. måste man fortfarande dra vattenrör och el i de senare spelen? den biten gillade jag.

Medlem

Det enda som skulle kunna få mig intresserad utav denna genre igen skulle vara om man fick en gubbe man kunde springa omkring med, Bygga ett hus åt honom och göra mycket mer än att bara bygga byggnader, Sen om dom lade in online mode eller gjorde det hela till ett mmorpg i en massivt stor värld där man kan åka till andras städer med sina gubbar och bara vandra omkring och göra vänner så skulle spelet bli gudomligt..

Vore ju jättekul om man kunde köra in med en bil i dom andras städer, springa in i deras bank och råna dom

Medlem
Medlem

Äntligen lite roliga spel!

Medlem
Skrivet av Msiden:

Det enda som skulle kunna få mig intresserad utav denna genre igen skulle vara om man fick en gubbe man kunde springa omkring med, Bygga ett hus åt honom och göra mycket mer än att bara bygga byggnader, Sen om dom lade in online mode eller gjorde det hela till ett mmorpg i en massivt stor värld där man kan åka till andras städer med sina gubbar och bara vandra omkring och göra vänner så skulle spelet bli gudomligt..

Vore ju jättekul om man kunde köra in med en bil i dom andras städer, springa in i deras bank och råna dom

Sim City + Grand Theft Auto + Valfri FPS... och kanske lite mer ifrån någon annan genre.

Oerhört omfattande arbete som krävs för det... likaså ett riktigt monster till pc för att klara av allting.

Medlem

Gillar estetiken stenhårt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Även om jag inte kan hjälpa att bli hypad av denna nyhet så gissar jag att Will Wright (och resten av Maxis förstås) inte är involverad i detta. Sen minns jag Sim City Societies som var EAs senaste försök i Sim City serien..

Inaktiv

Hoppas det inte blir lika pajjigt som senaste titlar. Simcity Societies var lagom nerdummat, och Simcity 4 Rush hour rätt urspårat.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Börjar tröttna på 4:an och även om Cities XL är spelbart kommer det inte upp i SC:S nivå. Hoppas på ett riktigt bra soundtrack också, blir dock svårt att nå upp till temat till min barndom: http://www.youtube.com/watch?v=qi5vDWICWsQ

Om du gillar den musiken, så behöver du inte Simcity:
http://www.youtube.com/watch?v=6ychlZnU2a4
http://www.youtube.com/watch?v=wm-d-Zov2Q0&feature=related

Medlem
12
Skriv svar