Baldur's Gate teasar vidare – med en teaser*

Medlem
Skrivet av donhenri:

Pff. Kan alla Irenicus cutscenes i huvudet redan.

Hmm, när jag tänker efter så är det nog inte något att vara stolt över.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Ah Irenicus, we meet again. Det är dags att spela igenom BG igen.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem

Kommer ALDRIG kunna leva upp till hypen.

Medlem
Skrivet av SWECRool:
Skrivet av Tybalt:

"... Egentligen ingenting men såhär på natten med ett glas starkt vatten i handen blir mysfaktorn optimal."

Vad är starkt vatten?

Sånt som däckar dig om du dricker för mycket...

Hederligt kranvatten. Hade lite Loka innan sörrö.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Den där teaser trailern är fanmade och uppladdad på Vimeo sedan ett år tillbaka.
http://vimeo.com/14005455

Medlem

finner det nuförtiden ganska lustigt att "hardcore veteraner" dissar allt till höger och vänster här på FZ. Tänk om det skulle vara sådana nymodigheter som ett konversationshjul! Som att det tar musten ur ett spel. Eller ve och fasa, spelet har inte en maxupplösning på 800*600. Skärpning ni som genast klagar så fort en nyhet om en uppföljare eller remake tas upp här.

Medlem

I'm coming for you Drizzt Do'Urden!

Medlem

Satan i gatan, kan detta vara 2000talets bästa nyhet?!
Hoppas bara detta inte är nåt knep för att få massa twitterföljare eller dylikt!
Fan va glad och hoppfull jag vart nu

Medlem

OBS!

http://vimeo.com/14005455

Old fan-made trailer. Seen it on vimeo. Uploaded by Hoss Nelster. Called Baldurs Gate - "Teaser". It was made 1 year ago apparently.

Inaktiv

Man vågar inte hoppas på detta. Det är för bra för att vara sant.

DA som skulle vara spirituell uppföljare till BG var ju ett skit spel i jämförelse. Ett konsolanpassat mög. Lätt. Nerdummat. Oengagerande.

Det är som Tamazin säger, de flesta som köper spel idag är otåliga, om spelet ställer något form av krav får folk damp och kastar kontrollen i väggen. Har spelet en dialog så trycker folk förbi den... Det finns ingen marknad för sådana här spel... BG är som en bra bok som kan kan vara delaktig i och leva sig in i, men gamers läser inte idag... Story och intressanta karaktärer finns knappt idag. Tyvärr vågar man inte ens hoppas Alldeles för många besvikelser de senaste åren

Inaktiv
Skrivet av davastata:

finner det nuförtiden ganska lustigt att "hardcore veteraner" dissar allt till höger och vänster här på FZ. Tänk om det skulle vara sådana nymodigheter som ett konversationshjul! Som att det tar musten ur ett spel. Eller ve och fasa, spelet har inte en maxupplösning på 800*600. Skärpning ni som genast klagar så fort en nyhet om en uppföljare eller remake tas upp här.

alltså det dem nya spelen saknar är story, inlevelse och intressanta karaktärer. Och ja en konversationshjul är nerdummat när man vet vad responsen blir. Man behöver ju inte ens veta vad konversationen handlar om, bara att välja om man vill vara snäll eller dum. Läser man inte konversationen noga i tex BG och du svarar fel får du ju trubbel. Detta tas ju bort i nya spel, man ska ju veta precis vad som händer om man gör ett val... Spelaren får ju inte bli besviken....

glömmer aldrig Ultima 8 där man för att klara ett main quest var tvungen att svara rätt på en massa frågor som valdes slumpmässigt varje gång. Ett fel så klarade du inte questet. Men du fick inte reda på vilken fråga som var fel. För att klara det var man tvungen att läsa igenom flera böcker i ett bibliotek för att förstå vad deras "religion" handlade om. Sätta sig in i tänket för att sen kunna svara rätt på en massa frågor som skulle bevisa att man förstod deras religion. Det är fan hardcore. Nu är det lite extremt och gick över gränsen tycker jag. Men jämför det med ett konversationshjul, det är LITE skillnad i hur mycket man måste leva sig in i spelet

Har nog spenderat flera hundra timmar med BG spelen i mitt liv. Nog den spel serie jag spelat om flest gånger, lagt mest tid på och jag njutit mest av. Fallout kommer nog på andra plats men det finns ju betydligt fler spel i den serien också.

dragon age spelar man igenom en gång, men är ett spel man aldrig skulle spela en gång till. För det var inte särskilt bra.

Medlem

Kommer bli lika konsoll-anpassat som alla andra titlar nu för tiden.
Så se fram emot ett hack´n´slash-lir i trånga konsoll-korridorer och med "BioWare Kvalitet" på storyn... Dvs alla kommer att hata det men det säljer ändå miljoner. (idioter som förbokar)

Medlem

Hoppas innerligt att det kan komma någon sorts uppföljare, iaf med liknande spelstil. Baldurs gate är trots allt enligt mig ett episkt spel som jag gärna upplever igen!

Edit:

5e mars uppdaterades sidan med nya citat. För er som är intresserade.

12
Skriv svar