Köp: Crysis 2 Limited Edition

Medlem
Köp: Crysis 2 Limited Edition

Hejsan har suttit o spelat Crysis 2 o tänkte köpa Limited Edition på måndag vart kommer jag vara tvungen att aktivera spelet? Origin eller Steam

Medlem

Troligen Origin:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110615/ea-vander-sig-bort...

EDIT:
Sökte på steam efter Crysis 2 och det finns inte kvar i sortimentet. Generellt sett: kan man hitta ett spel på steam's butik så går det att aktivera sitt spel där (retail versioner).

Medlem

Tackar förresten tänkte beställa spelet mot 14 dagars faktura. Gäller fakturan när klarna har godkänt mig eller när spelet dyker ner i brevlådan? För om jag har kollat rätt så ska såfall fakturan vara inbetald den 16:e Mars. Om det nu skulle vara så kan man skippa det datumet o vänta fram till den 19:e o betala då jag får pengar? Vet också man kan skjuta fram sin faktura från klarna men vet inte om det blir nå extra avgifter o att man måste vänta på ny faktura.

Medlem

Glöm frågan jag ställde nyss. Kontaktade CDON o min order är lagt nu datumet för inbetalning gäller när spelet har skickats in på deras lager.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

EDIT:
Sökte på steam efter Crysis 2 och det finns inte kvar i sortimentet. Generellt sett: kan man hitta ett spel på steam's butik så går det att aktivera sitt spel där (retail versioner).

det är inte riktigt sant. här finns en komplett lista på spel som går att aktivera på steam
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF...

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Fuidama:

EDIT:
Sökte på steam efter Crysis 2 och det finns inte kvar i sortimentet. Generellt sett: kan man hitta ett spel på steam's butik så går det att aktivera sitt spel där (retail versioner).

det är inte riktigt sant. här finns en komplett lista på spel som går att aktivera på steam
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF...

Så det jag skrev är alltså rätt. Hittar man det på steam så kan man generellt sett aktivera det.
Bara 7 av de titlar som fanns i listan du länkade till kunde jag inte hitta på steam när jag gjorde sökningar efter dem. Men enligt Steam så ska de gå att aktivera.
T.ex. Så fanns inte Football Manager 9 men 10 och 12 finns i deras sortiment.

Om du försökte motargumentera mig på något sätt så borde det varit att endast 7 av titlarna fanns att köpa via steam. Nu var inte fallet så så jag förstår inte vad du vill få sagt. Sidan du länkade till konfirmerar ju bara mitt resonemang

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av jlarss:
Skrivet av Fuidama:

EDIT:
Sökte på steam efter Crysis 2 och det finns inte kvar i sortimentet. Generellt sett: kan man hitta ett spel på steam's butik så går det att aktivera sitt spel där (retail versioner).

det är inte riktigt sant. här finns en komplett lista på spel som går att aktivera på steam
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF...

Så det jag skrev är alltså rätt. Hittar man det på steam så kan man generellt sett aktivera det.
Bara 7 av de titlar som fanns i listan du länkade till kunde jag inte hitta på steam när jag gjorde sökningar efter dem. Men enligt Steam så ska de gå att aktivera.
T.ex. Så fanns inte Football Manager 9 men 10 och 12 finns i deras sortiment.

Om du försökte motargumentera mig på något sätt så borde det varit att endast 7 av titlarna fanns att köpa via steam. Nu var inte fallet så så jag förstår inte vad du vill få sagt. Sidan du länkade till konfirmerar ju bara mitt resonemang

Ja visst, om du går efter den listan så stämmer det. Men så som jag uppfattade det så menade du att dom du kan köpa det på steam så kan du antagligen aktivera det på steam och det är en liten överdrift

Medlem
Skrivet av jlarss:

Ja visst, om du går efter den listan så stämmer det. Men så som jag uppfattade det så menade du att dom du kan köpa det på steam så kan du antagligen aktivera det på steam och det är en liten överdrift

Om jag går och köper en retail version av samma spel som finns på Steam så finns det en chans att det inte kan aktiveras via Steam eftersom spelet ursprungligen inte funnits på Steam tidigare och Valve har inte kunnat/brytt sig om att lägga in seriell nycklarna i databasen.

Oblivion är ett... halv bra exempel på det, kom ut flera år innan det gjorde det på Steam men Oblivion retail använder inte cdkey så det kan vara svårt att aktivera.

Men det är just därför jag skrev "generellt sett", då det knappt finns några spel som släpps idag som inte kommer med tvång (eller "STÖD" om man gillar tjänsterna ) att man har antingen Steam, Origin eller Battle.net för att aktivera/spela spelen. I alla fall om man tänker på alla stora titlar.
Möjligen att Hello Kitty's Ecstasy Adventure och liknande spel inte behöver Steam men då är målgruppen så liten ändå att de inte vill betala Valve eller EA intäkter från spelen.

Medlem

När vi är ändå inne i detta spår med nycklar och sånt eftersom jag har Crysis 1 på skiva o cd nyckel till kan jag kontakta steam supporten o be dem lägga till spelet bland resten av mina steam spel? För kunde varken aktivera det på Origin eller Steam.

EDIT: Eftersom jag såg Crysis gick fortfarande att köpa från steam men inte 2:an då dem har tagit bort det o flyttat över till Origin.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

När vi är ändå inne i detta spår med nycklar och sånt eftersom jag har Crysis 1 på skiva o cd nyckel till kan jag kontakta steam supporten o be dem lägga till spelet bland resten av mina steam spel? För kunde varken aktivera det på Origin eller Steam.

EDIT: Eftersom jag såg Crysis gick fortfarande att köpa från steam men inte 2:an då dem har tagit bort det o flyttat över till Origin.

Det kanske kan gå om du skickar POP till Steam och ber dem lägga till Crysis till ditt konto
POP = Proof of purchase

Av nån anledning så har Steam valt att sätta en annan version av Securom på deras version av Crysis och tillåter bara 5 aktiveringar av spelet, sedan ska man behöva kontakta supporten för att låsa upp aktiveringar.
Men det är ju smidigt att ha på steam om annat.

Fråga skadar ju inte direkt

Medlem

Ett POP kommer inte räcka. Spelet måste vara sålt med nyckeln avsedd för Steam.

Utöver det; Crysis 2 finns inte längre på steam, och kommer heller inte gå att registrera där. De flesta (Om inte alla) EA-titlar är numera Origin-exklusiva. Du får helt enkelt aktivera det på Origin istället för på Steam, såvida du får tag på det. Jag hade mitt på Steam först. Det är nu försvunnet därifrån, och dykt upp i mitt Origin istället.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Ett POP kommer inte räcka. Spelet måste vara sålt med nyckeln avsedd för Steam.

Utöver det; Crysis 2 finns inte längre på steam, och kommer heller inte gå att registrera där. De flesta (Om inte alla) EA-titlar är numera Origin-exklusiva. Du får helt enkelt aktivera det på Origin istället för på Steam, såvida du får tag på det. Jag hade mitt på Steam först. Det är nu försvunnet därifrån, och dykt upp i mitt Origin istället.

Tackar för svar får väl helt enkelt vänta tills CDON har bekräftat min order gjorde trots allt order igår eftermiddag men fan vad sega dem är på att fixa ordrar.

1
Skriv svar