Ny musik! Lagom till helgens fest kanske?! :)

Medlem
Ny musik! Lagom till helgens fest kanske?! :)

Tja alla gamers!
Tänkte dela med mig ett par nya låtar jag precis är klar med.

Kanske det här finns någon snubbe från något skivbolag som är intresserad? I'm still a free agent!
Tills dess att min största önskan om att slå igenom så kommer jag att sprida min musik, och hoppas att den ger någon form av glädje.

Lagom till helgen och alla partyn runt om i landet kommer här två nya låtar jag gjort. Enjoy!

Cabante - Gangsta!
http://youtu.be/M4eZnDMpN30

Cabante - Elysium
http://youtu.be/s2M26ZN379g

Medlem

Riktigt schysst musik.
Gillade Elysium mest, då det är mycket mer i linje med min smak.

Medlem

Kul att du gillade den!

Medlem

Nice! Riktigt bra! Håller själv på med mina första dubstep låtar (är nybörjare på electronica, har i princip bara gjort klassisk, rock/blues och jazz/fusion tidigare) och det du lyckats göra är bra mycket bättre än mitt.. damn.

Tror jag blev din första prenumerant.

Dock gillade jag "Gangsta!" mest. "Elysium" kändes like för generisk!

Vad är det för effekt som gör att bastrumman i "Elysium" "trycks" fram mellan synthen? Dvs att synthen typ fadear iväg när bastrumman slår?


signatur

Have a good time!

Medlem

Brain: Tackar! Gangsta! är min första dubstep. Blivit mer och mer förälskad i stilen, och tänkte att jag själv skulle testa det. Känner att det kommer bli fler nu när man tagit oskulden.

Jag har liksom aldrig utnyttjat youtube mer än att bara kolla runt Jag var snabbt in å kollade din channel, och blev mycket överaskad. Vacker musik. Så självklar tog jag subscribe på dig med!

För att få fram bastrumman i mixen använder jag sidechain kompressor. Jag har ett "tyst" ljudspår med enbart en bastrumma. Sedan på barje spår (tex basgång/synthar osv) lägger jag in en kompressor som klarar av SC (SideChain). Det spåret med den "tysta" bastrumman routar jag mot kompressorn på spåret med tex basgången. Så varje gång bastrumman i det "tysta" spåret slår så kommer kompressorn att jobba, och ljudet duckar.
Det finns säkert en mängd clip på youtube, säkert för just de musikprogram du använder med (Kör själv med cakewalk sonar x1). Sök på sidechain / sidechaining.

Medlem

Dem hade ett skönt flow båda två, men ljudkvalitén är under all kritik... 240p räcker inte långt, kan du inte gå upp till 720p så man verkligen kan njuta av låtarna?

Medlem
Medlem

Fortsätt satsa på teman och melodi. Det är sådant som sätter sig och går ut ur mängden!
Melodin i Gangstah! och "sången" är "signaturisk", något som verkligen sätter sig och gör att man vill höra låten igen.
Tror jag har lyssnat ett tiotal ggr på låten nu.


signatur

Have a good time!

Medlem

BeeJac: Alltså är det så att ljudkvaliten också följer med upplösningen på själva ljudet? Måste ändra det då.

Tack alla:)

Ska ta mig en titt, kanske går att "uppdatera" de videos som redan är där nu, annars får man väl göra nya bara.

edit: Verkar som att jag får ladda upp nya versioner.

edit2: låter de gamla ligga kvar, har lagt in update i infon på de med länk till de med möjlighet till 720p,

Medlem

Tack BeeJac för ditt tips! Tänkte inte på att ljudkvaliten följde med i upplösningen av bilden.
Intressant info på detta:
http://www.h3xed.com/web-and-internet/youtube-audio-quality-b...

Hoppas det duger nu!

Medlem

jag är inte så mycket för dubstep men du har fått in känslan väldigt bra och duktigt producerat


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag är inte så mycket för dubstep men du har fått in känslan väldigt bra och duktigt producerat

Jag själv har inte börjat lyssna på dubstep sedan nyår egentligen. Innan tyckte jag allt lät skit, men är som med annat, man vänjer sig först och sedan börjar man älska det man en gång hatade!

Så jag kan säga att jag är riktigt nöjd om någon som inte direkt gillar dubstep ändå gillar min första dubstep. Tack.

Medlem
Skrivet av huxflux:

jag är inte så mycket för dubstep men du har fått in känslan väldigt bra och duktigt producerat

Nice to hear!

Så j-a kul att det är många som verkar gilla den, måste nog påbörja en ny dubstep;)

Medlem

Gillade Elysium, grym prodd där! Lite för lite gitarrsolo för min smak annars

Kör du i Logic eller Reason?

Medlem

Här är din andra subscriber Riktigt goa låtar!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Gillade Elysium, grym prodd där! Lite för lite gitarrsolo för min smak annars

Kör du i Logic eller Reason?

Tackar

Jag producerar i Cakewalk Sonar X1 (+en massa pluggar).

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Här är din andra subscriber Riktigt goa låtar!

Nice! Enjoy.

Medlem
Skrivet av Efraim:
Skrivet av 73mpl4R:

Gillade Elysium, grym prodd där! Lite för lite gitarrsolo för min smak annars

Kör du i Logic eller Reason?

Tackar

Jag producerar i Cakewalk Sonar X1 (+en massa pluggar).

Aha. För nymodigt för mig, men det gör sin grej hör jag. Rocka på! Ser fram emot mer material

Medlem

Ny dubstep låt klar!
Skål å trevlig helg!

http://youtu.be/9loawmEUev0?hd=1

Medlem

Ok, grabbar å tjejer. Eftersom det snart är sommar så har jag gjort en sommarlåt. Lite mer åt "dance"hållet.
Ha det gött!

Summertime:
http://youtu.be/U6En9ISRFJ4?hd=1

edit: mixat om vocals på låten idag. blev lite bättre.

1
Skriv svar