Är det lagligt at patcha spel man betalt för?

Medlem
Är det lagligt at patcha spel man betalt för?

I Need for Speed The Run dör ljudet efter uppdatering (löste sig efter en återställning). Men får inte spela för Origin om jag inte loggar in och uppdaterar. Inte kul att spela utan ljud

Inte enda spelet som trilskas bara för att man betalat för det. Snälla spelindustrin, sluta förfölja de som föder er.

Spel jag köpt som inte fungerar utan Origin:
Need For Speed The Run
Battlefield 3
Shift 2
Battlefield Bad Company 2
Crysis 2

(Massa pengar slängda i sjön)


signatur

Det var detta...

Medlem

Så vad är frågan/diskussionen?


signatur

Rwa?

Medlem

Något som inte får diskuteras, han vill alltså använda en c**** så han kommer förbi origins autouppdatering, och nej det tror jag inte gör något, men du kan ju glömma att kunna spela online etc.

Medlem

Online struntar jag i med de spelen. Tom BF3. Inte olagligt då?


signatur

Det var detta...

Medlem

Vågar jag inte svara på, men kan säga med 110% säkerhet att ingen komma hända.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Om det är lagligt eller inte vet jag inte men du kommer inte bli straffad eller nåt för att du kan bevisa att du äger spelet.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Om det är lagligt eller inte vet jag inte men du kommer inte bli straffad eller nåt för att du kan bevisa att du äger spelet.

Fast med EA och origin äger man inte spelen utan licenser att lira dem? Eller hur ligger det till. . .?

--> http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av joffjoff:

Om det är lagligt eller inte vet jag inte men du kommer inte bli straffad eller nåt för att du kan bevisa att du äger spelet.

Fast med EA och origin äger man inte spelen utan licenser att lira dem? Eller hur ligger det till. . .?

--> http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Fast det är ju samma med steam. Finns bara några få downloadtjänster som inte agerar på det viset om jag minns rätt. D2D bland annat ger en EXE filer att spara.

Från steam:

Valve hereby grants, and you accept, a limited, terminable, non-exclusive license and right to use the Software for your personal use in accordance with this Agreement and the Subscription Terms. The Software is licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Software.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av joffjoff:

Om det är lagligt eller inte vet jag inte men du kommer inte bli straffad eller nåt för att du kan bevisa att du äger spelet.

Fast med EA och origin äger man inte spelen utan licenser att lira dem? Eller hur ligger det till. . .?

--> http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Fast det är ju samma med steam. Finns bara några få downloadtjänster som inte agerar på det viset om jag minns rätt. D2D bland annat ger en EXE filer att spara.

Från steam:

Valve hereby grants, and you accept, a limited, terminable, non-exclusive license and right to use the Software for your personal use in accordance with this Agreement and the Subscription Terms. The Software is licensed, not sold. Your license confers no title or ownership in the Software.

Känner till detta och påstod inget annat. Visst är det ett problem. Valve blir sämre och sämre i mina ögon (ej enbart pga detta dock) men de är fortfarande långt ifrån lika fula som EA är

Medlem

Licensavtalen har sett ut så redan långt innan Steam och Origin. Det är bara det att nu kan de í viss mån hindra dig att använda deras tjänster om du inte följer avtalet.

I Steam kan man välja att INTE automatiskt uppdatera sina spel. Finns inte en sådan funktion i Origin?

Jag har haft strul med något enstaka spel genom åren, men har till slut alltid fått hjälp av support.

Det har varit ett mycket större problem med kompatibiliteten (då man inte får hjälp från support) för spel mellan olika Windowsversioner. Win7 fungerar dock förvnansvärt bra då otippade gamla spel faktiskt fungerar utan en massa trixande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vad jag märkt finns inget val att inte uppdatera sina spel i Origin. Molnlagring kan man välja bort.


signatur

Det var detta...

Inaktiv

Bara att läsa igenom avtalen så ser du om det är lagligt eller olagligt. Allt står där.. och sedan godkänner alla avtalen.

Medlem


signatur

Det var detta...

Medlem

Förutsätter iof att du redan har gjort detta men skriver det ändå:
Har du testat att uppdatera datorns ljuddrivrutiner?
Kollat på EAs forum/andra forum efter fler som kanske har samma problem?

En enkel googling hittade det här:

Need for Speed The Run Sound Messed Up / Not Working

This pertains to people who have no audio or music, or crackling sound. Other sound issues exist too — such as muted or low volume, stuttering, etc. It can effect your headphones, surround sound speakers, and headsets too. Try these solutions:
– Set your Windows speaker configuration from 7.1 or 5.1 to 2.1
– Change your audio playback to 16bit 48000hz
– Upgrade your sound card drivers
– In DirectX Diagnostic Tool (Start -> RUN -> DXDIAG), go to the “Sound” tab and under DirectX Features turn off hardware sound acceleration
– Lower your Sample Rate Conversion Quality from “best” to “good” (Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> Volume -> Speaker Settings -> Advanced -> Performance)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Har uppdaterat mina ljuddrivrutiner om och om igen utan resultat. "disable hardware sound acceleration" blir svårt då jag kör med DD-Live och DTS Direct ljudkort. Fast det funkade inte med de analoga utgångarna heller. Det lustiga är att samma händer i Shift 2 men inga andra spel. Alltså efter att EA login servrar har trätt in - då blir det tyst.

Har läst på forum och många har olika problem just när spelet ska logga in till EA login servrarna.


signatur

Det var detta...

Medlem

Gick inte att pirat-patcha mitt lagligt köpta spel efter uppdateringen för en tid sedan. Konstigt att ljudet på endast Need for Speed Shift 2 och The run lägger av så fort EA servrarna kontaktats. Hjälper inte att använda brandväggen heller.Tror att jag kommer sluta köpa EA-spel.

Det jag kommit på är att det är Origins senaste uppdatering som ställer till det. Inte spelet.

Här en superkort film som visar hur det ser ut/låter i bägge spelen


signatur

Det var detta...

Medlem

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7735443.page
Jäklig lång tråd med allvarliga problem och många sitter med highend maskiner. Tycker att spelet borde säljstoppas på PC och pengar tillbaka. Undra varför spelet släpptes utanför konsol?


signatur

Det var detta...

Medlem

Vet ej om detta hjälper men för att få ljud i första Bioshock fick jag göra följande:
1. Gå in i Kontrollpanelen/Ljud
2. Gå till fliken Inspelning
3. Högerklicka och välj "Visa Inaktiverade enheter"
4. Högerklicka på "Stereo Mix" och välj aktivera.

Värt att testa om det hjälper kanske...

Inaktiv

haha prova säg något dåligt om ea i deras forum , så åker alla spel ni hade på origin

Medlem

Testa att koppla ifrån dig från internet

Medlem

Testat det med

Och inte ännu fått något nyttigt svar från EA expert.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Testat det med

Och inte ännu fått något nyttigt svar från EA expert.

Du måste koppla upp dig igen för att se om experten svarat Sorry, dålig humor såhär dags. Hoppas det löser sig för dig


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar