Cupcakes forever

Medlem
Cupcakes forever

Min fru gör cupcakes, grymma cupcakes. Alla som fyller år eller firas på annat sätt kommer i framtiden få cupcakes bakade av min fru. Det funkar till allt

Här kommer några bilder från helgens blåa och rosa bakverk.

Frosting ska spritsas

Blommor ska stansas och dekoreras

De färdiga godsakerna

#blogg

Medlem
Cupcakes forever

Det där ser ju mer ut som konstverk än bakelser. Problemet blir ju att man inte vill förstöra dem

Medlem

Den där krämen.... ser helt sjukt... GOD UT O.O


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det är helt klart ett problem fanboyen Men goda är de och med tanke på hur många min fru gör så kan man lugnt sätta i sig en eller två och ändå räkna med att det finns nya inom kort!

krämen är god, frosting kallar hon det... lite hård på ytan och mjuk inuti... supersmarrigt!

Medlem

Vad är blommorna gjorda av?


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

Blommorna är gjorda av sockerpasta (finns att köpa färdig), liknar lite marsipan i konsistensen.

haha.. frugan skrattar och undrar om det är en bakblogg jag startat

Inaktiv

Fyfan vad gott!!!

Finns det något speciellt recept?

Medlem

Recept finns nog att hämta lite överallt på nätet... men träningen för att få det att se ut så här och smaka super-awesome är inte gratis

Man kan självfallet köpa blommor och allt färdigt, men då missar man poängen menar min fru. Jag tycker också att hembakat är godast, mest för att man vet hur mycket kärlek det är inbakat i de små liven

Jag kan bara tipsa om min frus blogg / Mitt lilla liv där hon lagt upp en del recept och fler bilder

1
Skriv svar