Microsoft Flight

Robot
Microsoft Flight

Glöm tegelstensmanualer och obegriplig flyg-lingo, Microsofts nya flygspel är för alla. Det vill säga, för alla som kan leva med det höga priset för ett spel som är gratis.

#microsoft-flight, #microsoft


Medlem
Microsoft Flight

OH OH OHOHO .. oheya oheo flygplan.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Microsoft har verkligen misslyckats med detta.

Medlem

MS Flight Simulator - frid vare med dig...
Näe, ska det vara sånt här snikande i framtiden så håller jag fast vid min kopia av MS FSX. Låter ju absurt att man ska pynta 325 spänn för några sketna plan och bara ha en liten ö-grupp när man kan flyga jorden runt med en hel flotta av plåtfåglar i Flight Simulator X.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Det är så att man fäller en tår när man läser detta.. Vafan har hänt med flygsimulatorspelen?! :/


signatur
Inaktiv

Ett spel som enbart bygger på DLC?

Gott att det går att testa innan köp iaf!

Medlem

Den största nackdelen med Flight är priserna på DLC. Men räknar man med hur mycket payware till FSX kostar så håller det sig ändå inom samma prisnivåer, för tilläggen är ju i alla fall välgjorda, om man bortser från Mustangen då Jag har hittills bara köpt Mauler, vilket jag ångrar då jag efter det upptäckte att man fick med RV6an med Adventure Pack :\

Jag ser ändå en ljus framtid för Flight. Flygdynamiken är riktigt realistisk när man stänger av all assist, utan tvekan det bästa som kommit från Microsoft i alla fall. Dock så känns det fortfarande som att vissa saker saknas för att göra det till en simulator. En sån simpel sak som ATC t.ex.

Nä, inom ett år så tror jag Flight har vuxit på sig ordenligt Det kändes som att MS stressade ut Flight för att kunna möta upp X-Plane 10.

Medlem

Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, många gånger sämre än vanliga spel och i många fall blir det lika dyrt i slutändan.

Medlem
Skrivet av Siken:

Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...

Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Siken:

Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...

Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.

Det finns alltså inget som kostar som gör en bättre i dessa spel?
Jag kan förstå om man tar betalt för kläder och sådant som inte spelar roll, men när man blir bättre då man betalar. Då är det oftast skit (Battlefield: heroes...)

Medlem

På tal om något helt annat... Är TrackIR värt pengarna? Verkar fett coolt att spela ARMA II och vrida på huvudet!

Medlem

Bojkott, Maulen är ju dock perfekt för att landa på små gärden högt uppe i bergen och annat roligt :).

Trots betyget så har jag som sagt skitkul med Flight. Men det stör mig lite, som en mygga som surrar kring huvudet, att de stympat simuleringen så pass mycket. Ingen radio, ingen navigation, ingen TrackIR. Förhoppningsvis tänker de släppa en Flight Sim XI också, och förhoppningsvis kan Flight göra så att fler får upp ögonen för genren.

Medlem

Gurant: Jag använder det bara till simulator av olika slag, men där är den helt oumbärlig. Provade i Arma, och det funkar bra, men känns inte helt nödvändigt.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Bojkott, Maulen är ju dock perfekt för att landa på små gärden högt uppe i bergen och annat roligt :).

Trots betyget så har jag som sagt skitkul med Flight. Men det stör mig lite, som en mygga som surrar kring huvudet, att de stympat simuleringen så pass mycket. Ingen radio, ingen navigation, ingen TrackIR. Förhoppningsvis tänker de släppa en Flight Sim XI också, och förhoppningsvis kan Flight göra så att fler får upp ögonen för genren.

"Trots betyget".
Tre av fem är väl ändå rätt bra?

Medlem

Bojkott, fysiken är utan tvekan riktigt bra. Förutom markhanteringen, som inte har funkat korrekt i någon flygsimulator från Microsoft. Samtliga plan beter sig som om de väger 15 kilo och glider omkring på en isbana, det går inte att svänga och bromsarna tar inte.

Redaktör
Skrivet av Gurant:

På tal om något helt annat... Är TrackIR värt pengarna? Verkar fett coolt att spela ARMA II och vrida på huvudet!

Beror på vad du spelar, skulle jag säga. För flygsimmar är den nästan oumbärlig när man testat, i övrigt (bilspel) tycker jag inte den tillför något.


signatur
Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Bojkott, fysiken är utan tvekan riktigt bra. Förutom markhanteringen, som inte har funkat korrekt i någon flygsimulator från Microsoft. Samtliga plan beter sig som om de väger 15 kilo och glider omkring på en isbana, det går inte att svänga och bromsarna tar inte.

Marken kan jag hålla med om inte är någon höjdare. Det känns som att svänga med ett tåg med vattenskidor ungefär Men så fort man kommer upp i luften så ändras känslan direkt

En sak jag hoppas på är att tredjepartstillverkare så småningom kommer få möjlighet att lägga upp addons. Att man samlar alla addons i Microsofts bibliotek har jag inget emot, men om dom själva ska sköta utvecklingen av tillägg så kommer dom aldrig nå upp i samma anda som FS-serien.

Men precis som du sa så kan det här vara ett litet lockbete för att göra mindre insatta, och framförallt yngre, intresserad för ett FS11. Ordet simulator skrämmer nog iväg dagens ungdomar

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Siken:

Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...

Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.

pay2win

Medlem
Skrivet av Bojkott:

En sak jag hoppas på är att tredjepartstillverkare så småningom kommer få möjlighet att lägga upp addons. Att man samlar alla addons i Microsofts bibliotek har jag inget emot, men om dom själva ska sköta utvecklingen av tillägg så kommer dom aldrig nå upp i samma anda som FS-serien.

Men precis som du sa så kan det här vara ett litet lockbete för att göra mindre insatta, och framförallt yngre, intresserad för ett FS11. Ordet simulator skrämmer nog iväg dagens ungdomar

Jag hoppas på detsamma, men Microsoft har ju sagt att de ska köra minst ett år utan tredjepartsutvecklare, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Gurant:

På tal om något helt annat... Är TrackIR värt pengarna? Verkar fett coolt att spela ARMA II och vrida på huvudet!

Har spelat Arma2 med TrackIR sedan det kom ut. Rekommenderar dig verkligen att skaffa TrackIR om du nu har funderat på det eftersom det förändrar hela spelupplevelsen.

Man blir van vid att använda TrackaIR i helikoptrar, plan och fordon väldigt snabbt. Det tar lite längre tid att vänja sig vid TrackIR när man spelar som infanterist, men när du väl vant dig så kan du inte spela utan det.

Jag har blivit så van vid mitt TrackIR att jag även svänger på huvudet i andra FPS spel.

Medlem

Det är kul att läsa om flygsimulatorer och folk som spelar sådana eftersom det är vuxna spel. Men jag kör inte dom själv.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av riktigninja:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Siken:

Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...

Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.

pay2win

Verkligen inte Pay2win.

Medlem

Så de släppte en demo och kallar det för free to play?

För övrigt är det världen vi lever i. Spelen förenklas och man hänvisas till någon konsol-handkontrol. Titta på en del bilspel där handkontroll fungerar direkt men att få till bra inställningar till ratt är hopplöst.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Siken:

Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...

Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.

Det finns alltså inget som kostar som gör en bättre i dessa spel?
Jag kan förstå om man tar betalt för kläder och sådant som inte spelar roll, men när man blir bättre då man betalar. Då är det oftast skit (Battlefield: heroes...)

Allt du kan köpa i TF2 finns i spelet å du har chans å få den eller skapa den genom skrot..

Allt i tribes och LoL kan du låsa upp, fast fortare om du betalar.. du får en sak snabbare, finns inge exklusivt shiet

Medlem

Minns när man "flög" från Norrköping till Göteborg första gången. Minnen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Skrivet av Mr.Waterboy:

Minns när man "flög" från Norrköping till Göteborg första gången. Minnen.

Minns när man satt i timmar och försökte få planhelvetet att lyfta i... Flight Sim 97, eller så. Minnen.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av Bojkott:

En sak jag hoppas på är att tredjepartstillverkare så småningom kommer få möjlighet att lägga upp addons. Att man samlar alla addons i Microsofts bibliotek har jag inget emot, men om dom själva ska sköta utvecklingen av tillägg så kommer dom aldrig nå upp i samma anda som FS-serien.

Men precis som du sa så kan det här vara ett litet lockbete för att göra mindre insatta, och framförallt yngre, intresserad för ett FS11. Ordet simulator skrämmer nog iväg dagens ungdomar

Jag hoppas på detsamma, men Microsoft har ju sagt att de ska köra minst ett år utan tredjepartsutvecklare, tyvärr.

Jaha, det var ju lite surt

Medlem

Otroligt välskriven recension, tack! Jag har haft svårt för att bilda mig en uppfattning om jag ska köpa det här eller inte, flygnerd som man är. Det blir nog ett köp i alla fall då, men med förhoppningarna något nedskruvade och joysticken upplagd på vinden.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Siken:

Free 2 play-spel är dömt att misslyckas, då de inte är gratis...

Stämmer inte alls. Spel som Tribes Ascend, LoL, TF2, World of Tanks osv är verkligen gratis.

Det finns alltså inget som kostar som gör en bättre i dessa spel?
Jag kan förstå om man tar betalt för kläder och sådant som inte spelar roll, men när man blir bättre då man betalar. Då är det oftast skit (Battlefield: heroes...)

Samma sak gäller ju för "pay 2 play" spel också, iaf i MMO-världen, betala lite och få bättre vapen/rustning/mer guld och liknande. Betala för DLC med nya och bättre bilar/flygplan/vapen/perks.
Pay 2 Win är spelindustrin idag, gärna kombinerat med "pre-order + pay 2 win" för maximalt ustugande av kunder. I ett Free 2 play kan du iaf spela och ha kul utan att betala om du inte vill, och betala brukar oftast krävas först för pvp eller endgame, till dess går det iaf hyfsat. ^^
Lägg på 350kr-500 på release + 150kr/mån + ev. extra, det blir dyrt i längden...

Det sagt så tycker jag inte att priserna på "DLC" i detta spel var motiverat, eller att pay 2 win ska vara ett vinnande koncept. Alla ska få allt, men de som betalar kan gärna få kosmetiska fördelar, mer exp eller liknande som inte påverkar spelbalansen, bara tiden de måste investera eller hur snyggt allt ser ut ^^

Inaktiv

Jag som hade väntat på en riktig simulator. Trafikflyg med flygtorn. Landa ett 747-400 efter fem timmars flygning.

En ö med ett litet plan?

Ingen får laga spelet innan ett år passerat?

Helt otroligt. MS byter nu innebörd från MicroSoft till MegaStupid permanent.

12
Skriv svar