Turn 10 vill släppa ett Forza-spel varje år

Robot
Turn 10 vill släppa ett Forza-spel varje år

Forza-utvecklarna vill att deras serie ska bli lika stor som F1 och Nascar.

#activision-blizzard, #call-of-duty, #turn-10


Turn 10 vill släppa ett Forza-spel varje år

Mjölkning rise again!

Medlem

NEJ! "Vi vill bli lika stora" Storleken har ingen betydelse om den inte ger kvalite.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Gör inte detta Turn10! Fan då...det är ju en ENORM kampanj som gör att man lätt klarar sig till nästa spel kommer samt mp då...ser hellre stora förändringar än som FIfa/NHL som tar bort och lägger till saker HELA tiden

Medlem

Borde det inte vara bättre, enklare och mer ekonomiskt att i sådana fall släppa en sjysst produkt och sedan en expansion / DLC varje år tills spelet är så pass gammalt att det behövs bytas ut ? Borde vara bättre för alla, tycker jag.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Finns inget positivt med detta.

Medlem

CoD just for cod kids

Medlem

2009 forza 3, 2010 forza 3 ultimate, 2011 forza 4, 2012(?) forza horizon <- Dom har redan börjat.

Medlem

Forza rally vore ju inte fel om dom gjorde ...

Medlem

Men nej, jag hatar dagens jävla spelindustri. Bara spyr ur sig uppföljare med minimala förändringar och updateringar.

Tack och lov för alla indiespel som ploppar upp hit och dit med lite jävla innovation i alla fall.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Men nej, jag hatar dagens jävla spelindustri. Bara spyr ur sig uppföljare med minimala förändringar och updateringar.

Tack och lov för alla indiespel som ploppar upp hit och dit med lite jävla innovation i alla fall.

Så sant, så sant.

Medlem

Need for Speed anyone?

Medlem

Milk that game!

Medlem

RIP Forza


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Inte förtjust i Racer spel.

KoP
Medlem

Kan dom årligen leverera en kvalitativ produkt ser jag inga problem med detta. Gillar Forza motorsport serien.

Medlem

Visst är det bättre än GTs ett spel var 10:e år (medveten överdrift) men 2-3 år emellan är ju ett grundkrav för kvalité. Kan fungera om de har olika studios som jobbar simultant, men risken är att det blir precis som CoD, samma spel med minimala förändringar.
Å andra sidan har väl Ms insett att de inte kunde mjölka Halo på detta sätt och lyckas (se Reach) och testar nya kor istället, mycket möjligt att denna mjölkning blir vägen till toppen för Forza, ett sätt att bli det mest säljande spelet inom sin genre, där konkurrensen är förhållandevis låg men spelarna relativt många.

KoP
Medlem
Skrivet av killermm:

Inte förtjust i Racer spel.

Intresseklubben antecknar.

Medlem

Vadan detta, ingen klagar ju på att Assassins Creed gör samma sak. Tänk så här, priserna på spel kommer gå ner snabbare efter släpp när spelindustrin spyr ur sig spel på detta vis. Det är positivt för singleplayer iallafall. För multiplayer blir det värre när folk är splittras mellan tusen olika spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Ish
Medlem

CoD i bilformat!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Vill hellre ha ett nytt Project Gotham Racing.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

1
Skriv svar