bästa mediaspelaren? (itunes, Wmp, Winamp, osv)

Medlem
bästa mediaspelaren? (itunes, Wmp, Winamp, osv)

Jag har testat itunes, Wmp och Winamp. Vet tyvärr inte vilken som är bäst men är väl itunes som jag har tyckt varit bäst (fast jag hatar Apple) Finns det någon annan som är bra eller är det någon av dessa som man ska ha?

Vad tycker ni och varför?


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Foobar rekommenderas. Light-weight, bra med inställningar, massa plugins..

Kör på den du tycker är smidig och gillar bäst. Varför göra det mer komplicerat än så? Själv använder jag VLC, eftersom den funkar till det mesta.

Medlem

Snackar vi till video eller musik?
Musik är ju spotify given för, klarar ju både din lokala musik och det som finns på nätet.

När det gäller video, körde jämt med VLC förut, men den har* ju så jävla usla codecs så jag bytte, kör nån zoomplayer nu.

*hade? -har inte testat 2.0 ännu, kanske har fått lite bättre codecs inlagda.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag kör med VLC. Jag har testat några stycken och jag tyckte den var bäst.
Håller med om att apple suger

Medlem

CCCP i Media Player Classic


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

kan ju tipsa om "foobar 2000" det använder jag själv och är mkt nöjd!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Vill man ha en lite mer avancerad musikorganiserare rekommenderar jag Mediamonkey.

Medlem

det jag är speciellt inne på är musik VLC är super till video och kör alltid det.

Ska testa Mediamonkey och foobar 2000 och se vad det är för något


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Hittade ett hyfsat bra test mellan olika media spelare om ni har lust att se

http://www.skytopia.com/project/articles/music/5players.html


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tycker windows media player classic är riktigt bra för filmer. Har du råd, tycker jag det är värt att kolla in:

http://corecodec.com/products/coreavc - Använder det själv och värt varje krona! Tack vare detta program kan jag använda gpun när man ser på film. Programmet utnyttjar CUDA från nvidia eller DXVA för ati.

För musik använder jag winamp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Foobar för musik och VLC för film.

Medlem

foobar2k för musik och WMP inkluderat i CCCP för video. Själv har jag inte hört så mycket positivt om coreavc på senast men har ingen som helst egen erfarenhet av det programmet alls så jag vet inte.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Personligen kör jag med Zoom Player för video och MediaMonkey för musik.


signatur
Medlem
Skrivet av Parzec:

foobar2k för musik och WMP inkluderat i CCCP för video. Själv har jag inte hört så mycket positivt om coreavc på senast men har ingen som helst egen erfarenhet av det programmet alls så jag vet inte.

Har använt coreavc i flera år utan problem på min netbook


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Kört iTunes sen jag gick över till den "ljusa sidan" och har aldrig behövt något annat.

Medlem
Skrivet av mordsint:

Kört iTunes sen jag gick över till den "ljusa sidan" och har aldrig behövt något annat.

Ljusa och ljusa.. Rättare sagt mörka sidan? Så mycket dom stämmer och håller på just nu..

Installerade faktiskt Winamp nu. Rätt skön men kan vara lite seg ibland.. Ska testa några andra snart


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar