Robot
Halo 4

Efter en spektakulär utannonsering lades locket på för Halo 4 – tills nu. FZ har träffat utvecklarna och fått en allra första glimt av det pumpade multiplayer-läget.

#halo-4, #343-industries, #microsoft


Medlem
Halo 4

Ser trevligt ut, gillar dock inte vad dom har gjort med underdelen av Chiefs vapen...

Inaktiv

Så jävla taggad inför detta släpp! Hoppas verkligen att dom tar tillbaka känslan från Halo 3. Kan vara det roligaste året i mitt liv när man satt och lirade Halo 3 över multiplayer med polarna. Vilka tider!

Medlem

Kiki Wolfkill...

Medlem

Bara jag som undrar vad han har fått sin JeyPack som visas i teasern xD?

Inaktiv

Fattigaste förhandstitten nånsin..

Redaktör
Skrivet av bleak:

Fattigaste förhandstitten nånsin..

Förhandstittar är ganska beroende av vad vi får se. Inte så mycket denna gång, men eftersom det är snålt med info om Halo 4 hoppas vi att texten stillar den värsta hungern.


signatur
Medlem

signatur

biltemakörv

Medlem

vad menar ni med "Halo 4:s multiplayer skalas ner" tyckte inte jag hittade någon relevant information, som stödjer det påståendet. Kanske jag missade något?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Så jävla taggad inför detta släpp! Hoppas verkligen att dom tar tillbaka känslan från Halo 3. Kan vara det roligaste året i mitt liv när man satt och lirade Halo 3 över multiplayer med polarna. Vilka tider!

Håller med, Halo 3 är klart bäst hittills!

Sen en fråga, kan man sprinta som i Reach? Vill inte ha det..

XAM
Medlem
Skrivet av Annanaz:

vad menar ni med "Halo 4:s multiplayer skalas ner" tyckte inte jag hittade någon relevant information, som stödjer det påståendet. Kanske jag missade något?

Skulle också gärna vilja veta då jag inte heller hittar något som stödjer detta.

Medlem

vad som gjorde halo halo var att det var så simplet, det var du och ditt vapen. När de la till perks och bloom i halo reach så förstörde de halo totalt.

Medlem
Skrivet av helmesjo:

Kiki Wolfkill...

Inte standardnamnet, men det har nåt visst extra!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

schyssta fingrar

Medlem
Skrivet av ingen aning:

vad som gjorde halo halo var att det var så simplet, det var du och ditt vapen. När de la till perks och bloom i halo reach så förstörde de halo totalt.

Håller helt med, Halos styrka var att det var simpelt på ytan men hade ett stort djup, rejält skillgap, som bottnade i spelarnas förmågor och strategier istället för perks och killstreaks.
Halo var lätt att lära sig, men tog år att bli bra på, som spel ska vara. Om jag sätter mig ner med ett nytt spel och har bemästrat det inom säg 20h, skippar jag det då det saknar djup och utmaning (se CoD).
Halo ska dock inte vara simpelt, eller fattigt, utan djupt på det rätta sättet. Olika balanserade vapen med olika för- och nackdelar, banor där man måste spela som ett lag och kontroll över banan blir avgörande, inte campa i spawn eller spawncampa. Inga AAs eller perks som räddar dig, det enda som ska avgöra är dina skills VS den du möter, den sämre hamnar på respawn.

Jag hoppas 343i lyckas gå tillbaka till det som var så bra i grunden, och kan modernisera, uppdatera och förbättra det till ett spel som kan leverera en upplevelse av toppklass i åtminstone 2-3år.
Bygg vidare på Halo, kopiera inte bara från andra (se Reach) utan utveckla det som redan finns och gör det bättre. Ge oss inte Halo 3,5, eller Halo. CoD, utan Halo 4.0 värt namnet
Ge oss ett spel som återigen blir det spel som alla andra FPS mäter sig emot och jämför, ge oss ett Halo som inte är en "COD dödare" utan tvingar CoD att bli en "Halo dödare" igen. Ge oss Chief...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av ingen aning:

vad som gjorde halo halo var att det var så simplet, det var du och ditt vapen. När de la till perks och bloom i halo reach så förstörde de halo totalt.

Håller helt med, Halos styrka var att det var simpelt på ytan men hade ett stort djup, rejält skillgap, som bottnade i spelarnas förmågor och strategier istället för perks och killstreaks.
Halo var lätt att lära sig, men tog år att bli bra på, som spel ska vara. Om jag sätter mig ner med ett nytt spel och har bemästrat det inom säg 20h, skippar jag det då det saknar djup och utmaning (se CoD).
Halo ska dock inte vara simpelt, eller fattigt, utan djupt på det rätta sättet. Olika balanserade vapen med olika för- och nackdelar, banor där man måste spela som ett lag och kontroll över banan blir avgörande, inte campa i spawn eller spawncampa. Inga AAs eller perks som räddar dig, det enda som ska avgöra är dina skills VS den du möter, den sämre hamnar på respawn.

Jag hoppas 343i lyckas gå tillbaka till det som var så bra i grunden, och kan modernisera, uppdatera och förbättra det till ett spel som kan leverera en upplevelse av toppklass i åtminstone 2-3år.
Bygg vidare på Halo, kopiera inte bara från andra (se Reach) utan utveckla det som redan finns och gör det bättre. Ge oss inte Halo 3,5, eller Halo. CoD, utan Halo 4.0 värt namnet
Ge oss ett spel som återigen blir det spel som alla andra FPS mäter sig emot och jämför, ge oss ett Halo som inte är en "COD dödare" utan tvingar CoD att bli en "Halo dödare" igen. Ge oss Chief...

Bara de tar bort DMR och gör så man kan hoppa högre och kasta granater längre så är jag nöjd

Och förstås gör så att Snipern INTE kan förstöra tanks och andra fordon


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av ingen aning:

vad som gjorde halo halo var att det var så simplet, det var du och ditt vapen. När de la till perks och bloom i halo reach så förstörde de halo totalt.

Håller helt med, Halos styrka var att det var simpelt på ytan men hade ett stort djup, rejält skillgap, som bottnade i spelarnas förmågor och strategier istället för perks och killstreaks.
Halo var lätt att lära sig, men tog år att bli bra på, som spel ska vara. Om jag sätter mig ner med ett nytt spel och har bemästrat det inom säg 20h, skippar jag det då det saknar djup och utmaning (se CoD).
Halo ska dock inte vara simpelt, eller fattigt, utan djupt på det rätta sättet. Olika balanserade vapen med olika för- och nackdelar, banor där man måste spela som ett lag och kontroll över banan blir avgörande, inte campa i spawn eller spawncampa. Inga AAs eller perks som räddar dig, det enda som ska avgöra är dina skills VS den du möter, den sämre hamnar på respawn.

+1

Halo är enligt mig det enda riktiga "hardcore" FPS-spelet idagsläget (oavsett plattform) som fortfarande har en väldigt stor spelarbas med en stark esport-community osv. När jag ser på Halo så ser jag samma sak som i Quake (1, 2 och 3) som jag spelat och spelar än idag 15 år senare. Det vill säga ett spel som är lätt att lära sig, lätt att hoppa in i och ha kul med samtidigt som det är så gott som omöjligt att bemästra för det finns ett sånt otroligt djup som du inte hittar i t.ex Call of Doodie.

Reach var ju dock ingen höjdare men jag har förhoppningar om att 343i har gått tillbaka till ritbordet och insett hur mycket perks etc förstör hela speldynamiken i Halo.

1
Skriv svar