Robot
Mass Effect 3

Mass Effect 3 är slutet på en saga som tog sin början för över fyra år sedan. Lyckas Bioware knyta ihop alla lösa trådar och ge serien ett värdigt avslut?

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Mass Effect 3

Vill så gärna läsa denna men jag vågar inte riktigt. Bläddrade ner till betyget och konstaterade som väntat en femma och lyckligtvis inga spoilers i +/- dock och lägger denna som ett bokmärke till efter helgen då jag kan läsa den utan att råka spinga på en mening som avslöjar för mycket

/ LordDaimos

Inaktiv

Håller med ovanstående.. klarar inte av att läsa recensionen just nu. Återkommer när jag har klarat ut spelet. Mästerligt!

Medlem

Mäktigt Jag blev ännu mer hypad!! Om det nu går!


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

"Ni var min armé" - lysande kent-referens jocke


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Frilansare

Jag spoilar ingenting. Läs nu för bövelen!

Medlem

Grymt bra recension som tar upp båda det bra och det mindre bra. Blev ännu mer taggad nu och har svårt att vänta tills jag får ladda in sparfilen på torsdag!
Men jag kommer att spela om det många kånger (precis som med de första spelen) och jag är nyfiken på DLCs.
Ser fram emot ett episkt slut på sagan!

Medlem

Kom nästan en tår där.

- Saknaden !!!

/Om möjligt ännu mer peppad inför torsdag, men är lite orolig för hur spelet kommer flyta på PS3an, demot var ganska hackigt.

Medlem

Bör vara någon som inte gillar Mass Effect som recenserar, på det viset vet man om det är ett bra spel

För jag vet inte om jag vågar köpa det om jag inte gillade varken 1an eller 2an...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Frilansare
Skrivet av Kimpur:

Bör vara någon som inte gillar Mass Effect som recenserar, på det viset vet man om det är ett bra spel

För jag vet inte om jag vågar köpa det om jag inte gillade varken 1an eller 2an...

Om du inte gillade föregångarna lär du inte gilla det här heller.

Inaktiv

Bra skriven recension, blir bara ännu mer sugen på att få lira ME3 nu! 8-)

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Kimpur:

Bör vara någon som inte gillar Mass Effect som recenserar, på det viset vet man om det är ett bra spel

För jag vet inte om jag vågar köpa det om jag inte gillade varken 1an eller 2an...

Om du inte gillade föregångarna lär du inte gilla det här heller.

Tack för att du räddade min plånbok


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Väntan tills torsag kommer bli svår tammetusan. Men aja, den som väntar på något gott som man säger.


signatur

Videomupp

Medlem

Någon som kan bekräfta JB's ord på att det inte finns några spoilers?

Medlem

Har spelet installerat och klart, men har inte kört igenom hela 2:an än för att få sparfilen, så jag måste vänta innan jag starar upp det.
SURT


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Testpilot

För er som spelar om ME2 innan ni sätter fart på 3an

Spoilervarning om ni tar hem denna flowchart:
http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2010/06/04/how...

Den visar hur du dödar resp räddar alla i slutstriden av ME2.

Medlem

Var inte oroliga, det kommer komma Mass Effect 4 ;D

Varför har ME3 2.1(!) User Score på Metacritic? Det kan väl knappast bara bero på Biowares vidriga drag av Day1-DLC? Det luktar Dragon Age 2 *Luktar*

http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3

Medlem

Väntat betyg. Ibland anser man att folk som inte gillar en gengre inte ska recensera spel ur sådan gengre. Åt andra hållet skulle man kunna resonera att folk som är die-hard fans inte ska recensera sina spel heller. Iallafall inte om syftet är att ge en bred publik en vägledning om hur roligt spelet är. Aldrig har jag läst en recension med så lite innehåll angående gameplay, eller så finns det inte så mycket gameplay och är mest story. Men det är väl främst ett spel, eller? Men det kanske var meningen att skriva av fans för fans men då borde man säga det också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Härlig läsning, herr ben.net.

Medlem

*Snyft* Jag vill nästan inte spela det nu ju...

Medlem

Man får nog helt enkelt lita på att recensenten kan göra en opartisk bedömning och inte skriva enligt BIAS för det han/hon gillar.

Detta ser man ju fram emot om något... Förbokat och preloadat! Nu väntar vi på datumskifte.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Frilansare
Skrivet av Paddington:

Väntat betyg. Ibland anser man att folk som inte gillar en gengre inte ska recensera spel ur sådan gengre. Åt andra hållet skulle man kunna resonera att folk som är die-hard fans inte ska recensera sina spel heller. Iallafall inte om syftet är att ge en bred publik en vägledning om hur roligt spelet är. Aldrig har jag läst en recension med så lite innehåll angående gameplay, eller så finns det inte så mycket gameplay och är mest story. Men det är väl främst ett spel, eller? Men det kanske var meningen att skriva av fans för fans men då borde man säga det också.

Gameplay-detaljer som exakt hur man tar skydd eller hoppas över murar kan du läsa allt om på exempelvis Biowares officiella sajt. Jag kände inget behov att dela med mig av det. Det jag ville berätta var min upplevelse av spelet. Mina känslor efter att ha spelat klart trilogin. För mig handlar Mass Effect först och främst om upptäckarlusta och att uppleva en bra story som jag själv påverkar.

Medlem

Vilken vacker kärleksförklaring Jocke! Du fick med lite jämförelser också, bra det Men jag måste fråga, ett minus för Saknaden? xD

Frilansare

Ja, det är ju slut nu. Bitterljuvt. Se det som en liten blinkning och inte ett riktigt minus.

Medlem
Skrivet av pelson:

Varför har ME3 2.1(!) User Score på Metacritic? Det kan väl knappast bara bero på Biowares vidriga drag av Day1-DLC? Det luktar Dragon Age 2 *Luktar*

http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-3

De flesta userreviews nämde homosexualitet någonstans, misstänker att den kristna högern har talat. De som inte nämner homosexualitet påstår att valen i tidigare spel inte påverkar historien i 3:an.

Medlem

Jag blir väldigt konfunderad när man läser alla recensioner av spelet där det får väldigt bra betyg. Om man läser på Metacritic så har spelet av recensenter fått 93/100 i medel och av användarna 1.9/10..

Kan någon förklara detta?

Medlem

Känns överhypat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Schluug:

Jag blir väldigt konfunderad när man läser alla recensioner av spelet där det får väldigt bra betyg. Om man läser på Metacritic så har spelet av recensenter fått 93/100 i medel och av användarna 1.9/10..

Kan någon förklara detta?

Är du allvarlig? Det är väl bara trycka på betyget 1.9 ( som i skrivande stund är 3.8 ) och LÄSA SJÄLV vad användarna har för motivation till sina sågningar.

Skriv svar