Robot
I Am Alive

Ett kollapsat samhälle med raserade byggnader och förstörda liv. Det är bara en sak som driver mig genom staden – sökandet efter min fru och mitt barn som jag inte har träffat sedan katastrofen.


Medlem
I Am Alive

Hade passat ypperligt på pc

Verkar bra! Synd bara att dem utesluter PC

Medlem

Vad är den ungefärliga längden? Finner inget om det i texten


signatur

Videomupp

Medlem

släpp det på steam för fan, verkar grymt bra

Medlem
Redaktör
Skrivet av WildThing:

Vad är den ungefärliga längden? Finner inget om det i texten

Jag uppskattar att han spelade i kanske sju-åtta timmar.


signatur
Medlem

Tycker det verkar intressant, alltid varit svag för det post-apokalyptiska och försöka överleva genom att samla saker. Blir kanske ett köp. Fick mig ett garv av "URSPRUNGLIGT UTGIVNINGSDATUM: 2799-12-31" från Xbox.com-sidan förövrigt.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Kanske missar det helt men, vad kostar det?

Medlem

"För mycket av samma
Snålt med valfrihet"

Är inte det typ samma sak?

Medlem

Ska vänta ett tag och se om det verkligen inte kommer till pc, om inte så köper jag det fan ändå.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Kanske missar det helt men, vad kostar det?

Försökte hitta det jag med, men eftersom det inte släpps förens imorrn så står det inte än...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Hade med priset först - men det föll bort! Spelet kostar 1200 ms points, alltså en dryg hundring.

Total speltid för mig blev ca 6 timmar (kändes längre - vet inte om de räknar med retrys och sånt).

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Hade med priset först - men det föll bort! Spelet kostar 1200 ms points, alltså en dryg hundring.

Total speltid för mig blev ca 6 timmar (kändes längre - vet inte om de räknar med retrys och sånt).

Sweet, 100 spänn är ju inte mycket att bråka om.

gnu
Medlem

Trodde detta var ett "riktigt" spel och inte ett sketet arcade spel.

Medlem
Skrivet av gnu:

Trodde detta var ett "riktigt" spel och inte ett sketet arcade spel.

oj oj oj... en outbildad...

Medlem

Det här ska testas - älskar den här typen av spel. Sponsrar gärna med en hundring.

Medlem

Det är inte "landet" som har drabbats av en katastrof, utan världen.
Håller heller inte med skribenten om att en "zoom-funktion hade varit bra", det är ett postapokalyptiskt spel som lägger tung vikt på att det ska kännas "hopplöst". En zoom-funktion hade för mig förstört den stämningen. Eller är det bara en sorts fokus du vill ha?

PS. Borde inte bakgrunden till spelet ligga i början alternativt i slutet (och hur det påverkat spelet)? Just nu känns det insprängt i texten - mellan valfrihet i strider, AI, och sen valfrihet igen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Demo or it didn't happen.


signatur

hur tjattar man

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Det är inte "landet" som har drabbats av en katastrof, utan världen.
Håller heller inte med skribenten om att en "zoom-funktion hade varit bra", det är ett postapokalyptiskt spel som lägger tung vikt på att det ska kännas "hopplöst". En zoom-funktion hade för mig förstört den stämningen. Eller är det bara en sorts fokus du vill ha?

PS. Borde inte bakgrunden till spelet ligga i början alternativt i slutet (och hur det påverkat spelet)? Just nu känns det insprängt i texten - mellan valfrihet i strider, AI, och sen valfrihet igen.

Tack för feedbacken.

"Jag är en helt vanlig människa i en kanske världsomspännande katastrof", skriver jag i texten. Spelaren får aldrig veta om det är landet eller hela världen som har drabbats.

Det var främst i början som jag kände att jag inte hade någon överblick över något. Det var mest störande. En (ut)zoomnings-funktion hade inte förstört stämningen mer än till exempel de stora lysande ringarna på marken.

Ibland när man är inne och pillar i texten kan det bli lite osammanhängande. Men jag tycker att infon ändå passar relativt bra där som en avstickare från övrig text.

Medlem

Nu skummade jag igenom recensionen snabbt, men är spelet sandbox eller mer ett assassins creed liknande i gameplay?

Medlem

Detta blir ju ett köp helt klart i väntan på Left of Us

Medlem

Sjukt svårt, fått så spridda recensioner.
Överlag positivt på metacritic, men vad som gör mig rädd är när ign.com sågar det med 45/100 och skriver:

"I Am Alive has great ideas and poor execution. It ends up being a flat, frustrating game that isn't worth your time or money. "

Sen kommer "guardian" och ger det full pott 5/5....

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/i-am-alive/critic-rev...

Nää, det finns för mkt 90+/100 titlar kvar att spela så känns som att jag hoppar denna, tråkiga verkligheten när tid är mer bristvara än pengar, 10 år sen var det tvärtom

Medlem
Skrivet av Intuiz:

Nu skummade jag igenom recensionen snabbt, men är spelet sandbox eller mer ett assassins creed liknande i gameplay?

Det är varken sandbox eller assassin's creed. Spelaren kan oftast bara ta en väg för att komma från punkt A till B.

"I Am Alive has great ideas and poor execution. It ends up being a flat, frustrating game that isn't worth your time or money. "

Håller delvis med. Väldigt bra idéer som blev sådär. Men det är ändå spelbart.

Medlem

Detta spel är ju ett stort skämt! inte värt 1200 points iaf!

Medlem
Skrivet av ingen aning:

släpp det på steam för fan, verkar grymt bra

this ^^^^^^^^^^

Medlem

Man får hoppas på att det kommer till pc lite längre fram.

1
Skriv svar