Medlem
PS3 problem

Då jag nyss spelade Fight Night Champion frös spelet ihop. Jag kunde inte stänga av mitt Playstation, då jag tryckte på on/off knappen (har slim-versionen) så hände inget. Systemet stängdes inte så jag var tvungen att dra ur sladden till PS3:an för att kunna starta om den. Detta gjorde jag och då jag startade systemet pånytt dök ett meddelande opp i rutan där det stod ungefär att mitt system har skadats och att de behöver återställas och att jag kan i värsta fall förlora data. det stod också att processen kan ta 2-3 timmar. Det gjorde det inte det tog ungefär 2-3 minuter. Detta har hänt mig än gång förr, har det hänt för er någon gång? Kan man undvika detta på något sätt? Förra gången detta hände spelade jag också Fight NIght Champion, så jag bör kanske undvika det spelet.

Medlem

Först lite stycken i din text hade inte skadat.

Jo det har hänt mig med men vet inte vad det beror på och hur man undviker det.

Medlem

Händer även på XBOX360 att spel hänger sig, tyvärr något vi får leva med då spelutvecklarna har upptäck att man kan släppa en patch för att fixa problem efter release, vilket innebär att spel inte behöver vara 100% färdiga och testade när de släpps till tryck.
Dock har Sony i någon av de senare patcharna lagt till att systemet kontrollerar HDD:n efter problem om man inte stänger av systemet "korrekt", sen kan man diskutera hur många fel den rättar till, tar som sagt bara någon minut (iof den dagen saker och ting går åt helvete så kan funktionen vara bra).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Tycker just det du beskriver händer lite då och då när jag spelar Fifa 12. Oftast i menyn när man precis startat spelet. Gäller vissa buggiga spel känns det som. Fifa är det jag märkt det på.

inK
Medlem
Skrivet av Moffabertel:

Då jag nyss spelade Fight Night Champion frös spelet ihop. Jag kunde inte stänga av mitt Playstation, då jag tryckte på on/off knappen (har slim-versionen) så hände inget. Systemet stängdes inte så jag var tvungen att dra ur sladden till PS3:an för att kunna starta om den. Detta gjorde jag och då jag startade systemet pånytt dök ett meddelande opp i rutan där det stod ungefär att mitt system har skadats och att de behöver återställas och att jag kan i värsta fall förlora data. det stod också att processen kan ta 2-3 timmar. Det gjorde det inte det tog ungefär 2-3 minuter. Detta har hänt mig än gång förr, har det hänt för er någon gång? Kan man undvika detta på något sätt? Förra gången detta hände spelade jag också Fight NIght Champion, så jag bör kanske undvika det spelet.

Höll du inne on/off-knappen eller tryckte du bara enkelt? Att hålla inne den borde ju hjälpa dig slå av den. I annat fall är det väl både enklare och bättre att slå av strömbrytaren än att dra ur sladden?
BF3 fryser också PS3an till och från. Riktigt tråkigt!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Som inK skriver så ska du hålla in av/på-knappen tills du hör ett pip. Därefter får du vänta ett par sekunder för att sedan höra "pipipipip" och då stänger PS3:an av sig. Så går det iaf till när jag behöver starta om systemet pga frysning.

Skrivet av inK:

I annat fall är det väl både enklare och bättre att slå av strömbrytaren än att dra ur sladden?
BF3 fryser också PS3an till och från. Riktigt tråkigt!

Det finns ingen strömbrytare på Slimversionen, vilket är ett oerhört korkat drag från Sony.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Som inK skriver så ska du hålla in av/på-knappen tills du hör ett pip. Därefter får du vänta ett par sekunder för att sedan höra "pipipipip" och då stänger PS3:an av sig. Så går det iaf till när jag behöver starta om systemet pga frysning.

Skrivet av inK:

I annat fall är det väl både enklare och bättre att slå av strömbrytaren än att dra ur sladden?
BF3 fryser också PS3an till och från. Riktigt tråkigt!

Det finns ingen strömbrytare på Slimversionen, vilket är ett oerhört korkat drag från Sony.

Jag brukar hålla in knappen, och det brukar komma ett pip och därefter stängs ps3:an av. Men senast gjorde det inte det. Systemet hade fryst sig helt. Oftast då min PS3:a har frusit ihop har det gått att hålla in knappen och det har kommit ett pip och den har stängts av. Men 2 ggr har det inte funkat.

Medlem
Skrivet av Moffabertel:

Då jag nyss spelade Fight Night Champion frös spelet ihop. Jag kunde inte stänga av mitt Playstation, då jag tryckte på on/off knappen (har slim-versionen) så hände inget. Systemet stängdes inte så jag var tvungen att dra ur sladden till PS3:an för att kunna starta om den. Detta gjorde jag och då jag startade systemet pånytt dök ett meddelande opp i rutan där det stod ungefär att mitt system har skadats och att de behöver återställas och att jag kan i värsta fall förlora data. det stod också att processen kan ta 2-3 timmar. Det gjorde det inte det tog ungefär 2-3 minuter. Detta har hänt mig än gång förr, har det hänt för er någon gång? Kan man undvika detta på något sätt? Förra gången detta hände spelade jag också Fight NIght Champion, så jag bör kanske undvika det spelet.

Kan meddela dig om att det är inte bara PS3 och 360n som sådant händer på. Jag har en tv-box ifrån boxer och den låser sig också titt som tätt. Tror inte man kan skydda sig ifrån sådana händelser. Det händer säkert i alla produkter någon gång som har någon form av dator komponenter i sig. Inget att oroa sig för om det inte är så att det händer jämt och ständigt.
Mvh Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar