Halo 4-utvecklarna snackar multiplayer

Robot
Halo 4-utvecklarna snackar multiplayer

En ordentlig utvecklardagbok som efterrätt till dagens förhandstitt. I FZ:s arkiv!

#343-industries, #halo-4


Medlem
Halo 4-utvecklarna snackar multiplayer

Ser grymt ut!!!

Inaktiv

kärlek till det här.. hoppas det blir awesomeee!

Medlem

Att det mjölkar så här skoningslöst gör mig riktigt ledsen på insidan.

Medlem

Hoppas det blir likt ettan annars får det vara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Att de säger sig lägga fokus på karaktärerna den här gången är onekligen ett steg i rätt riktning.

Tyvärr så ser det ut att vara samma gamla (och enligt mig) tråkiga gameplay. synd

Förvirrad, när jag köpte Halo Reach sades det överallt att det var det sista i serien? Vad är detta för skit då?

Medlem

Halo-serien måste vara en av de mest överskattade serierna någonsin...
Är det bara jag som tycker det?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av DonGrif:

Halo-serien måste vara en av de mest överskattade serierna någonsin...
Är det bara jag som tycker det?

Det tror jag inte. Men samtidigt finns det en stor grupp som älskar spelen och följer med. Det är över en miljon spelare varje dag online på Halo Reach vilket bevisar att det är rätt så stort och omtyckt ändå?

Skrivet av pelson:

Förvirrad, när jag köpte Halo Reach sades det överallt att det var det sista i serien? Vad är detta för skit då?

Bungie sa bara att Halo: Reach var "deras" sista halo spel. 343 Industries tog sedan på sig uppdraget att göra Halo 4, Halo 5 och Halo 6.

Medlem
Skrivet av pelson:

Förvirrad, när jag köpte Halo Reach sades det överallt att det var det sista i serien? Vad är detta för skit då?

jag hörde aldrig att de sa att det var det sista spelet i serien. däremot sa dom otaliga gånger att det var det sista Halo-spelet som utvecklades av Bungie

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Halo-serien måste vara en av de mest överskattade serierna någonsin...
Är det bara jag som tycker det?

Nej


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ser riktigt bra ut, jag är imponerad.

Skrivet av DonGrif:

Halo-serien måste vara en av de mest överskattade serierna någonsin...
Är det bara jag som tycker det?

Halo är awesome!

Medlem

Jag förstår inte hur man kan gilla multiplayer på detta spelet. Krävs ju ett helt magasin av SMG för att döda någon.

Medlem

Satan vad det ska klagas på att Halo-serien mjölkas eller är överskattad. Själv tycker jag att det är en väldigt bra serie, för att det är ett ev de få spelen som har en riktigt bra och balanserad multiplayer, som det krävs mycket tid och träning för att bli bra på. De finns en anledning varför halospelen har varit så populära i E-Sport..
Många som klagar också på att det tar ett helt fucking magasin för att döda någon.. Ja det är på grund av detta som gör att det krävs lite skills för att döda någon.. Man måste tänka på placera skotten i huvudet för att dom ska dö fortare. Att försöka träffa någon i huvudet en 4-5skott i rad, som hoppar runder som en duracell-kanin är ganska svårt vill jag lova för det som har suttit och spelat CoD/BF3 (Inte för att BF3 är ett dåligt spel på något sätt, älska det) hela dagarna där det räcker att man placerar en salva i magen för att döda någon.. Ja jag kan förstå att ni spelare har svårt att lära er halospelen på grund av detta..
Men km inte och sej att Halo är ett dåligt spel för att det är de inte. Men sen att folk inte gillar det på grund av spelstilen/mekaniken i sej kan jag förstå. Alla har ju olika smaker när det kommer till de.

Vi får ju inte glömma att det var Halo 1 som bevisade att det faktiskt gick att spela FPS på en konsol mer eller mindre.

Ni klagar på att det mjölkas mycket av detta spelet. Det har släppte 6st Halo spel sen 2001. Halo 1,2,3 Halo ODST, Halo Reach och sist remaken på Halo 1 igen. Okej remaken på halo 1 vara ganska onödig. Men dom andra spelen tycker jag har varit riktigt bara och välgjorda.
Och spelutvecklarna kommer att släppa Halo 5 och 6 också bara så att ni vet. Dom följer faktiskt bokserien Halo nu och släpper spelen efter dom.

Undrar bara varför ingen klagar när det släpps ett Mario spel!? De spelet om något mjölkas, man kan knappt räkna hur många spel det är som har släppts med en jävla mariogubbe i sig...
Eller Zelda, nej nej, bara för att det är Nintendo så är det lugnt...


signatur
Medlem

nu vill man nästan köpa 360:( hoppas verkligen dem gör detta bra.
Men inga Elites is MP?


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Jag förstår inte hur man kan gilla multiplayer på detta spelet. Krävs ju ett helt magasin av SMG för att döda någon.

Newbies springer runt med SMG eller AR om vi nu ska prata om Reach och tömmer ett magasin på varje fiende (och lyckas ändå inte döda fienden) medan folk som kan spela använder DMR och dödar på 5 skott. Förutsatt att man träffar alla skott dvs.

[ironi]

Men vi vet ju alla att det inte går att spela FPS på konsol och det finns inga skills heller eftersom att spelen har inbyggd autoaim för att kompensera det faktum att det inte alls går att sikta med en handkontroll! FPS på konsol är ett skämt och alla som spelar Halo är newbies och skulle få så jävla mycket spö i vilket FPS-spel som helst på PC!

[/iironi]

Medlem

om spelet ens blir hälften så bra som dem pratar om det så blir det awsome och kommer förstöra mitt liv förevigt

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Halo-serien måste vara en av de mest överskattade serierna någonsin...
Är det bara jag som tycker det?

Spelen, ja, defenitivt.

Böckerna, nej inte alls. De är grovt underskattade!

Medlem

ser bra ut, men det är ännu allt för långt kvar innan vi vet om det blir ett Halo värt namnet eller om det blir en halvvariant som Reach. Halo behöver förnyas, inte kopiera andra (Reach) utan utvecklas och bli så mycket mer än det varit.
Det var inte länge sedan Halo va det FPS som alla andra såg upp till, som ledde utvecklingen och som till och med CoD försökte trumfa, så är det inte längre och det är förståeligt. 343i måste visa att de kan leverera mer än Bungie någonsin gjort, att de kan göra Halo större och bättre än någonsin tidigare, göra det mer Halo, inte mer CoD/Bf/what ever.

Videon ser bra ut, men det är också rent PR-snack, noga utvald för att bygga hype och försökra oss om att Halo 4 blir bra, precis som det gjordes innan Reach. Jag kräver att få se mer innan jag springer iväg och bokar ett ex, men jag är försiktigt optimistisk iaf, vilket är mer än jag varit på väldigt länge, nä det gäller Halo iaf

Medlem

ja jag fattar att dem har valt orden noga men om hälften av det dem har sagt bli sant så blir spelet bättre än alla cod och halo reach fast reach mp var bra och cod mw2 var bäst i serien

Medlem

Om man fortfarande kan köra splitscreen co-op så kan det nog bli underhållande.

Skrivet av Davwve:

Vi får ju inte glömma att det var Halo 1 som bevisade att det faktiskt gick att spela FPS på en konsol mer eller mindre.

Eh, nej... det släpptes många bra FPS spel till konsol före Halo.

Inaktiv
Skrivet av BadMrBox:

Om man fortfarande kan köra splitscreen co-op så kan det nog bli underhållande.

Skrivet av Davwve:

Vi får ju inte glömma att det var Halo 1 som bevisade att det faktiskt gick att spela FPS på en konsol mer eller mindre.

Eh, nej... det släpptes många bra FPS spel till konsol före Halo.

Det gjorde det säkert.. men efter Halo 1 exploderade det.

1
Skriv svar