EA drar igång ny utvecklarstudio i Göteborg

Medlem

- Call from Susie
- Birgers Gate
- The Pimps - Livin' Life
- Ass Infect

Men man kan väl bara drömma...


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Mirror's Edge 2.

Medlem
Medlem

"Vad vill du se från EA GÖÖÖÖTEEEEBORG?"

Veiron's Vengeance: Den blåvita ängeln i gryningen.

Inaktiv

Jag missar inga bra spel, men EA missar mina pengar med skit som Origin... Har ni ens läst vad ni gett dem rättigheter till?

Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag missar inga bra spel, men EA missar mina pengar med skit som Origin... Har ni ens läst vad ni gett dem rättigheter till?

Jag gör antagandet att du inte använder Facebook heller.

Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag missar inga bra spel, men EA missar mina pengar med skit som Origin... Har ni ens läst vad ni gett dem rättigheter till?

Jag antar att du aldrig använder Google, aldrig använder någon mail, aldrig registrerar dig på någon sajt (ja just det, du finns ju här på FZ) och alltid har nätverkskabeln urdragen också då?

För annars faller ditt argument direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har redan skrivit på ett NDA för blizzard, det räcker. Tänk vilken info jag sitter på. Oj oj om ni visste...

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Fredag:

Jag missar inga bra spel, men EA missar mina pengar med skit som Origin... Har ni ens läst vad ni gett dem rättigheter till?

Jag antar att du aldrig använder Google, aldrig använder någon mail, aldrig registrerar dig på någon sajt (ja just det, du finns ju här på FZ) och alltid har nätverkskabeln urdragen också då?

För annars faller ditt argument direkt.

Om han använder dem eller inte är väl inte relevant i den här frågan? Han måste ju kunna påpeka de saker som är mindre bra med diverse användarkontrakt som de flesta skriver under.
Lite Tyskland 1930-40-tal över ditt argument måste jag säga. Man ska bara hålla käft och titta ner i sanden medan mindre bra saker pågår framför ögonen på dig? Bra stil där tjabo.

Inaktiv

Spore: Battlefield edition

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Fredag:

Jag missar inga bra spel, men EA missar mina pengar med skit som Origin... Har ni ens läst vad ni gett dem rättigheter till?

Jag antar att du aldrig använder Google, aldrig använder någon mail, aldrig registrerar dig på någon sajt (ja just det, du finns ju här på FZ) och alltid har nätverkskabeln urdragen också då?

För annars faller ditt argument direkt.

Om han använder dem eller inte är väl inte relevant i den här frågan? Han måste ju kunna påpeka de saker som är mindre bra med diverse användarkontrakt som de flesta skriver under.
Lite Tyskland 1930-40-tal över ditt argument måste jag säga. Man ska bara hålla käft och titta ner i sanden medan mindre bra saker pågår framför ögonen på dig? Bra stil där tjabo.

Det är väl relevant så till vida att de flesta avtal inbegriper liknande villkor. Alltså skulle det vara underligt om han väljer att förkasta ett fåtal specifika (i detta fall Origin) ur det stora urval avtal med liknande villkor som han tidigare har accepterat. Om personen ifråga använder sig av program och hemsidor som har liknande avtal och som till lika stor del kan tänkas leda till integritetsinskränkning så vore det högst märkligt att han skulle haka upp sig på just Origin.

Förmodligen är det ju som med så många andra gamers att han i det här fallet har fått det upptryckt i ansiktet av diverse spelnyhetsförmedlare eller insatta vänner och då självklart tycker att EA borde sättas på plats snarast möjligt. Det ironiska är att de flesta som går runt och ropar varg inte har en aning om att de resterande delarna av deras så kallade privatliv redan under lång tid har varit under uppsikt, både av stat och diverse tjänster man har bundit sig till.

Alltså är poängen jag försöker nå fram till den att det känns som att han missriktar sin ilska och sin bojkott om det är hans/hennes mål att i största mån möjligt värna om sin egen integritet.

Medlem
Citat:

Nah, vi Norrköpingsbor är värre spårvagnsmänniskor än ni Göteborgare, så det spelet kommer när EA öppnar en studio i Östra götaland också

Jo ja mener dä. Å går en gate upp & gate ner så kommer än till dä riktige IFK (= IFK Norrköping).

Medlem

Äntligen har DICE flyttat hem igen.

Medlem

Trevligt trevligt, nya jobb är alltid bra!

Medlem
Skrivet av Comkilla:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Fredag:

Jag missar inga bra spel, men EA missar mina pengar med skit som Origin... Har ni ens läst vad ni gett dem rättigheter till?

Jag antar att du aldrig använder Google, aldrig använder någon mail, aldrig registrerar dig på någon sajt (ja just det, du finns ju här på FZ) och alltid har nätverkskabeln urdragen också då?

För annars faller ditt argument direkt.

Om han använder dem eller inte är väl inte relevant i den här frågan? Han måste ju kunna påpeka de saker som är mindre bra med diverse användarkontrakt som de flesta skriver under.
Lite Tyskland 1930-40-tal över ditt argument måste jag säga. Man ska bara hålla käft och titta ner i sanden medan mindre bra saker pågår framför ögonen på dig? Bra stil där tjabo.

Det är väl högst relevant?

Ratar man en produkt av en anledning, men inte nån av alla de andra produkterna, så kan det ju knappast bero på den ursprungliga anledningen som man ratar produkten?

Själv tycker jag att fördelarna överväger nackdelarna i de flesta fallen. Jag kunde inte bry mig mindre om att EA kan se vad som finns på en utav alla mina hårddiskar, där finns inget som kan varken identifiera mig eller exponera någon känslig information.

EA är inte värre än någon annan, dem ska inte heller behandlas som så. I alla fall inte i den här frågan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Themepark tycoon III - Liseberg Gold edition

12
Skriv svar