Användbar även efter döden

Flakmonkey
Användbar även efter döden

Fick hem ett brev från Socialstyrelsen idag vilket gjorde mig en aning konfunderad eftersom jag inte hade någon aning om varför jag skulle få något från dem. Poletten föll dock ner så fort jag öppnade det för där stod nämligen att jag numera är organdonator. Har ju haft funderingar på det tidigare men med en flickvän som är läkarkandidat (de tycker ju att sånt här är viktigt) kom den där pushen som behövdes för att anmäla sig. Fort gick det ju också så förstår inte varför jag inte gjort det förut, som så många gånger förr.

Men men det känns bra iaf att veta att när jag dör så kan mina kropp användas till att hjälpa någon eller många till ett drägligare liv. Om det jag nu har i kroppen när det sker duger till någontong, men det är ju en annan fråga.

#blogg

Användbar även efter döden

Ingen dum idé, vart vänder man sig för sånt här? Jag skulle kunna tänka mig att donera en och annan köttklump efter jag gått och kolat också, vad gör man inte för vetenskapen?

Medlem

Tycker att det låter helt korrekt att göra. Man hjälper andra människor genom att ge saker man inte har någon nytta över ändå.

Ska nog ta och göra det då jag blir äldre också..

Flakmonkey

Sagt och gjort! Anmälde mig nyss med e-legitimation, så nu har de ännu mer vävnader, organ och annat mojs att leka med. Gick även med på "organ, vävnader och annat medicinskt bruk", efter att ha säkerställt att det inte handlade om någon "helkroppsdonation". Har sett hur de behandlar lik i Scrubs, så det går jag inte med på! Som vi alla vet kan man lära sig allt genom att studera amerikanska sitcoms.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Sagt och gjort! Anmälde mig nyss med e-legitimation, så nu har de ännu mer vävnader, organ och annat mojs att leka med. Gick även med på "organ, vävnader och annat medicinskt bruk", efter att ha säkerställt att det inte handlade om någon "helkroppsdonation". Har sett hur de behandlar lik i Scrubs, så det går jag inte med på! Som vi alla vet kan man lära sig allt genom att studera amerikanska sitcoms.

Är scrubs en sitcom?

Japp, men den är lätt att missta för ett dokumentärprogram.

Medlem

Är scrubs inte ett dokumentärprogram?

För att vara seriös, jag hade faktiskt ingen aning om att Scrubs var en sitcom..
TACK SÅ MYCKET FÖR ATT DU FÖRSTÖRDE MIN DAG SEBASTIAN! :evil:

Precis, precis.

Medlem

Haha, jag fick ett likadant för några år sedan, undrade vad fan de ville mig, innan jag kom på vad det gällde.


signatur

Burn in the light.

1
Skriv svar