Crytek utvecklar mobilspel

Robot
Crytek utvecklar mobilspel

Från det stora och krävande spelet Crysis 2 till ett litet mobilspel. Utvecklarna är minst lika uppspelta inför Fibble som inför ett eventuellt Crysis 3.

#crytek


Medlem
Crytek utvecklar mobilspel

Jag måste verkligen ha fel bekantskapskrets, för jag känner banne mig inte en enda som köper och spelar en massa mobilspel...

Medlem

Samma här. Känner många som har väldigt snabba och "dyra" mobiler men ingen spelar på de.

Medlem

Ni får börja umgås med mig med andra ord. Har just nu 53 installerade spel på min mobil. Har nog betalat 7 kr för de mesta av dem också.
Ger en mycket glädje på lunchraster och slöa arbetsdagar

Medlem

Jag köper också en hel del spel när de kostar 7kr eller ifall de är gratis. Jag känner också att jag är i fel krets i det området när det gäller vänner.

Medlem

Har nyligen införskaffat mig en sådan där Galaxy S2 och kan tänka mig köpa några spel till den om det ser ut att vara kvalité på dom. Sett att det finns spel för 7 kr till ca 50 kr, Inte så farligt om spelet verkar bra?

Detta kan ju kanske bli något med för personligen tycker jag fysik spel är underhållande!

Bara kört några gratis spel än så länge.

Medlem

Fattar inte nya trenden där folk köper spel för ibland 30-40kr alltså det blir mycket om man lägger ihop 20 tal spel... finns ju så mycket bra gratis spel att köpa spel till smarthphones är en konstig trend just nu.

Medlem

Köper också en hel del spel för 7 o 22kr och liknande, kul små fix på lunchen eller annat där man har par min att slå ihjäl tid

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Fattar inte nya trenden där folk köper spel för ibland 30-40kr alltså det blir mycket om man lägger ihop 20 tal spel... finns ju så mycket bra gratis spel att köpa spel till smarthphones är en konstig trend just nu.

Jag tycker 7 kr är en struntsumma. Köper jag 10 spel för 7 spänn är det 70 kronor jag spenderat på flertalet timmar underhållning. Många spel i mobilen kan jag spela i ett par veckor.
Sen väljer jag hellre att betala någon liten utvecklare ett par kronor för fortsatt utveckling, än att ludda igenom alla dåliga gratisspel fulla med reklam.

Medlem

Hmm, CryTek går baklänges. Först PC Crysis/Warhead, sedan konsol-Crysis 2, och nu mobilspel...?

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Hmm, CryTek går baklänges. Först PC Crysis/Warhead, sedan konsol-Crysis 2, och nu mobilspel...?

Glöm inte första Far Cry som var mästerligt.

Inaktiv
Skrivet av Atlas Redscale:

Hmm, CryTek går baklänges. Först PC Crysis/Warhead, sedan konsol-Crysis 2, och nu mobilspel...?

Datorn -> konsollerna -> mobilerna.
Är det inte så teknikutvecklingen har sett ut? För isf borde det ju vara framlänges de går

Nöjesapps för mobil, minimal effort - minimal expectation - big profit

Medlem

Informativ och intresseväckande trailer, NOT

Medlem

är det byggt på cryengine ?

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Hmm, CryTek går baklänges. Först PC Crysis/Warhead, sedan konsol-Crysis 2, och nu mobilspel...?

Hmm yes...

Jag tror jag går och lägger mig i frysen igen x).

1
Skriv svar