Nya Medal of Honor i Stockholm? Debuttrailern ute nu!

Robot
Nya Medal of Honor i Stockholm? Debuttrailern ute nu!

Vad innebär det egentligen en röd prick där Stockholm infinner sig? Spana in teasern som försöker skapa en bild av hårdheten hos så kallade Tier 1 Operators.

#ea, #medal-of-honor-warfighter


Medlem
Nya Medal of Honor i Stockholm? Debuttrailern ute nu!

Ja det var så lite så!

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Ja det var så lite så!

Jag har haft en bunt filmer och bilder på väg in i arkivet sen ett bra tag innan några nyhetstips dök upp den här gången Men tack för tipsandet, nästa gång kanske jag själv inte lyckas tajma mitt informationssökande med att ting dyker upp. Då blir det fläskigt med officiellt tipstack. Hoppas allt är gott!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Säger mig verkligen ingenting då det ser ut som battlefield 3. Kan man inte ändra på frostbite motorn något?

Medlem

Man kan då fan inte hoppas på att det är någon slags DLC till Bf3 ! FFffffffffffuuuuuu isf !

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Ja det var så lite så!

Skickade också in. Dock så var tydligen denna video släppt på Medal Of Honor's officiella YouTube Channel sedan 17 timmar sedan. Så det är inte så mycket läckt längre kanske

Medlem

Omg, någon som såg att en av prickarna vid Tier 1 Was Here, var i Stockholm?! Fräckt om vi får kriga i Svenska miljöer!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Omg, någon som såg att en av prickarna vid Tier 1 Was Here, var i Stockholm?! Fräckt om vi får kriga i Svenska miljöer!

Det var nog antagligen för att det stod S SOG was here
SOG

Även Norge nämdes
FSK/HJK

Medlem

@Struggle

Sverige har en "specialstyrka", SSG och SIG, fast jag tror de har bytt namn till SOG nu

Inaktiv

Köp "Medal of Honor: Warfighter" för att få nya DLC:et till Battlefield 3. Vilken syn..

Medlem
Skrivet av DAoG:

Säger mig verkligen ingenting då det ser ut som battlefield 3. Kan man inte ändra på frostbite motorn något?

Motorn i sig har inget med hur spelet ser ut, de har väl helt enkelt använt sig av samma texturer för att dra ner på kostnaden.
------------------------
Det är sorgligt att se dagens trend mot orealistiska, bombastiska spel á la MW spelen. Hoppas detta inte är ännu ett i raden utan att de återgår till det som MoH en gång i tiden var känt som, ett spel i WW2 miljö som inriktade sig på att vara så realistiskt det gick.

Inaktiv

Markören avser givetvis Rinkeby där en Tier 1-operatör får i uppdrag att infiltrera ett rekryteringskontor för al-shabab

Inaktiv

Tipstack är något som FZ behöver jobba på tycker jag, sjukt dålig respons på sistone ärligt talat..
Trevlig nyhet i alla fall!

Medlem

Haha jag börja garva på en gång när jag börja kolla på trailen då det första jag tänkte på var, "-Dirka dirka Muhammad jihad!" och "-Shit! I've got five terrorists going southeast on Bakalakadaka Street!" xD

Skrivet av anon_98854:

Markören avser givetvis Rinkeby där en Tier 1-operatör får i uppdrag att infiltrera ett rekryteringskontor för al-shabab

Eller varför inte Östermalm där Tier 1 har fått i uppdrag att eliminera vapenexport-pampar som i samma tillfälle säljer vapen i massor till diverse diktaturer.

Medlem

I syndicate fick man ju besöka swedala

Medlem

Meh. Jag är seriöst trött på modern warfare temat nu. Det känns mer urmjölkat än WW2 temat. Inte nog med att MoH bara är ett rent skitspel som försöker kopiera CoD. Känns som om EA har fastnat för att göra sina shooters till B kopior av CoD istället för att försöka något unikt som funkar. Typ som Battlefield va innan den stympade Bad Company serien och BF3.

Just nu tappar jag verkligen intresset för FPSspel då alla försöker bli CoD. Vi har inte fått ett ända unikt FPS på flera år nu. Då alla bygger på små banor med snabba strider och sjukt äcklig consolifierad lagcompensation system som gör det omöjligt att vara riktigt tävlings inriktad.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kriga i Stockholm vore inte helt fel, dock blir det inget om detta kräver origin.

Medlem

Fler moderna militära arkadaktiga pang pang spel...

Jag vet inte, kanske jag inte har fått tillräckligt med kaffe idag eller så är jag bara luttrad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av sander1993:
Skrivet av Mjauv:

Markören avser givetvis Rinkeby där en Tier 1-operatör får i uppdrag att infiltrera ett rekryteringskontor för al-shabab

Eller varför inte Östermalm där Tier 1 har fått i uppdrag att eliminera vapenexport-pampar som i samma tillfälle säljer vapen i massor till diverse diktaturer.

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Tror mer på Rinkeby!

Medlem
Skrivet av Idono:

Meh. Jag är seriöst trött på modern warfare temat nu. Det känns mer urmjölkat än WW2 temat. Inte nog med att MoH bara är ett rent skitspel som försöker kopiera CoD. Känns som om EA har fastnat för att göra sina shooters till B kopior av CoD istället för att försöka något unikt som funkar. Typ som Battlefield va innan den stympade Bad Company serien och BF3.

Just nu tappar jag verkligen intresset för FPSspel då alla försöker bli CoD. Vi har inte fått ett ända unikt FPS på flera år nu. Då alla bygger på små banor med snabba strider och sjukt äcklig consolifierad lagcompensation system som gör det omöjligt att vara riktigt tävlings inriktad.

var inte MoH före Cod??:P


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Inaktiv

Lite tröttsamt att sandfolket alltid ska vara dom elaka, o sen varvar vi det med "explosion och man ser sin gubbe flyga bakåt o där åker fötterna uppåt lite..kommer han att klara sig?"

Sekunden efter jamen man klarade sig och någon kollega står jämte och säger något generiskt "come on get up"/"i know you couldn´t die"

Tröttsamt att lulla runt i mellanöstern, det har vi gjort sedan pre-BF2

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

Lite tröttsamt att sandfolket alltid ska vara dom elaka, o sen varvar vi det med "explosion och man ser sin gubbe flyga bakåt o där åker fötterna uppåt lite..kommer han att klara sig?"

Sekunden efter jamen man klarade sig och någon kollega står jämte och säger något generiskt "come on get up"/"i know you couldn´t die"

Tröttsamt att lulla runt i mellanöstern, det har vi gjort sedan pre-BF2

Tja, vi har ju blåst skallen av tysken åtskilliga gånger och ryssen har nedkämpats i lika stor numerär. Vad finns det i övrigt förutom MÖ? Nordkorea? Kina? Sydamerika? Somalia?
Spel där man skjuter nordkoreaner finns det ju iofs ett par av (Rogue Warrior, Crysis och Homefront) men det kan man ju göra fler av. Kina? I praktiken omöjligt - kineserna skulle gå bananas och bojkotta hela EA (eller vilken distributör som nu släppte spelet) och kör man mot somalier eller annan helsvart befolkning kommer anklagelserna om rasism att hagla tätt hela veckan.

Så... ja, det skulle väl vara sydamerika då. Tillbaka till favelorna?

Medlem
Skrivet av TurbinKorven:
Skrivet av Idono:

Meh. Jag är seriöst trött på modern warfare temat nu. Det känns mer urmjölkat än WW2 temat. Inte nog med att MoH bara är ett rent skitspel som försöker kopiera CoD. Känns som om EA har fastnat för att göra sina shooters till B kopior av CoD istället för att försöka något unikt som funkar. Typ som Battlefield va innan den stympade Bad Company serien och BF3.

Just nu tappar jag verkligen intresset för FPSspel då alla försöker bli CoD. Vi har inte fått ett ända unikt FPS på flera år nu. Då alla bygger på små banor med snabba strider och sjukt äcklig consolifierad lagcompensation system som gör det omöjligt att vara riktigt tävlings inriktad.

var inte MoH före Cod??:P

Japp, först kom MoH och sedan gick några över till Activision och skapade CoD, sedan kom det otroligt framgångsrika CoD, MW och EA var inte sena att apa efter med sitt MoH.

Ska bli intressant att se vad det nya bolaget från IW håller på att utveckla för enligt mig var CoD ett av de bästa FPS WW2 spelen som gjorts men sedan har det bara gått utför tyvärr.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Ja, att lilla du och 50000 andra har ett jobb väger verkligen upp att fanatiska, teokratiska diktaturer får möjlighet att handla vapen av oss demokratier så att de lättare kan mobba sin egen befolkning och jävlas med diverse grannländer (och gissningsvis sabba feststämningen för många fler än 50000). Får jag lov att påpeka att ditt argument även skulle kunna användas av folk som jobbade på koncentrationsläger? "Stäng inte Treblinka! Vi är 200 judedödare som blir arbetslösa!" Skulle det hålla?

Försök tänka större än de 50.000 svenskar som jobbar i vapenindustrin. Vi är lite fler än så på dennahäringa planeten.

Medlem
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av SprengdPanda:

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Ja, att lilla du och 50000 andra har ett jobb väger verkligen upp att fanatiska, teokratiska diktaturer får möjlighet att handla vapen av oss demokratier så att de lättare kan mobba sin egen befolkning och jävlas med diverse grannländer (och gissningsvis sabba feststämningen för många fler än 50000). Får jag lov att påpeka att ditt argument även skulle kunna användas av folk som jobbade på koncentrationsläger? "Stäng inte Treblinka! Vi är 200 judedödare som blir arbetslösa!" Skulle det hålla?

Försök tänka större än de 50.000 svenskar som jobbar i vapenindustrin. Vi är lite fler än så på dennahäringa planeten.

Vi utvecklar inte bara vapen, vi utvecklar även hårdvara som räddar liv och som ser till att skadorna av vapen koncentreras till en så liten yta som möjligt. Ett exempel är SAAB´s giraff system som vi exporterar, ett imponerande system som räddar liv dagligen.

Utan krig hade vi inte haft samma teknik, mycket av det vi har idag kommer från början på grund av krig. Många glömmer oftast detta, ja krig är fruktansvärt men faktum är att vår välfärd är en del av detta.

dzl
Medlem

Krig är bra. Utan krig skulle planeten överbefolkas snabbare än vi hinner säga Samhällsbyggnadsförvaltningen!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av SprengdPanda:

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Ja, att lilla du och 50000 andra har ett jobb väger verkligen upp att fanatiska, teokratiska diktaturer får möjlighet att handla vapen av oss demokratier så att de lättare kan mobba sin egen befolkning och jävlas med diverse grannländer (och gissningsvis sabba feststämningen för många fler än 50000). Får jag lov att påpeka att ditt argument även skulle kunna användas av folk som jobbade på koncentrationsläger? "Stäng inte Treblinka! Vi är 200 judedödare som blir arbetslösa!" Skulle det hålla?

Försök tänka större än de 50.000 svenskar som jobbar i vapenindustrin. Vi är lite fler än så på dennahäringa planeten.

Vi utvecklar inte bara vapen, vi utvecklar även hårdvara som räddar liv och som ser till att skadorna av vapen koncentreras till en så liten yta som möjligt. Ett exempel är SAAB´s giraff system som vi exporterar, ett imponerande system som räddar liv dagligen.

Utan krig hade vi inte haft samma teknik, mycket av det vi har idag kommer från början på grund av krig. Många glömmer oftast detta, ja krig är fruktansvärt men faktum är att vår välfärd är en del av detta.

Så jag kan komma hem till dig och stjäla dina organ i forskningssyfte när du sover, och med din konsekvensetik och ditt "ändamålet helgar medlen"-tänk skulle du bara vara skitnöjd med det?

Hur mycket hade du brytt dig om giraffsystemet om det var sönderbombandet av Sverige som gjorde tekniken möjlig? Det är jävligt lätt att sitta och tycka att man måste knäcka några ägg för att göra en omelett, så länge man inte är ägget.

Medlem
Skrivet av dzl:

Krig är bra. Utan krig skulle planeten överbefolkas snabbare än vi hinner säga Samhällsbyggnadsförvaltningen!

Men snälla, gör din plikt och ta ditt liv då!

Du får din poäng gjord och jag kommer till och med respektera dig för att du lever upp till dina åsikter. Dessutom behöver vi inte lägga pengar och energi på ammunition, transport och en ursäkt att kriga. Du kan bara hänga dig i ett återanvändbart rep! "Hej då världen, vi är för många och jag anser att några måste dö, men innan jag ber nån annan föregår jag med gott exempel, varför i helvete skulle någon annars lyssna på mig?"

Medlem

Ser helt bajs ut, hatar när de ska gå in i slow motion hela tiden...

12
Skriv svar