Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Robot
Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Samtidigt som spelmedia hyllar Mass Effect 3 går användare på Metacritic till hård attack mot spelet.

#mass-effect-3, #bioware


Medlem
Mass Effect 3 blir trollat på Metacritic

Brukar alltid sätta användarnas egna kommentarer/recensioner av spel före de "officiella" eftersom man "oftast" kan lita mer på dem.

Men vid sådana här tillfällen så kan det bli lite missvisande.

Medlem

Jaha, undrar hur många som trollar och hur många som faktiskt blir upprörda över "gay-inslagen"

Medlem

Köper inte EA/Biowares skitsnack om anledningen till DLC, denna har varit planerad länge tydligen. Har förbokat det men iom att det är Black March och detta med dag ett DLC kommer det iaf inte bli ett köp dag ett. Nej denna månad gäller bojkott av all media för att, förhoppningsvis, sända en tydlig signal till våra politiker (och övriga världen med för den delen) ACTA/SOPA/PIPA är vi starkt emot.

Medlem

Meh. Är väl samma muppar som var i farten när MW3 kom. Metacritics "användare recensioner" är och kommer alltid förbli ett dåligt skämt.

Inaktiv

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.
Det här ständiga homosexhetsen blir man så trött på, det finns överallt, har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Var är alla kristna värderingar om alla människors lika värde och att hjälpa sin nästa osv?

Dom lyckades trolla mig iaf.

Medlem

Händer ju lite då och då på Metacritic att användare och recensenter är ganska oense. Är väl bara för att det är en stor titel som folk reagerar nu. Vem brydde sig när det handlade om Out of the Park Baseball? Behöver ju inte alltid vara troll. Religiösa människor har ju en förmåga att hitta kränkande saker i det mesta. Många är besvikna på Bioware efter SWtoR. EA är ju hatade i många läger etc etc


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tycker media trollar värre med sina 10/10, 5/5... detta är en motrespons, givetvis röstade jag 0.


signatur
Medlem

är det verkligen till sin egen fördel att kalla sig själv religiös?

folk måste lära sig att All Kärlek Är Vacker.

Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.

Ja, världen blir en bättre plats den dag mänskligheten överger sin benägenhet att låta sina liv styras av fantasy-historier påhittade av "upplysta" ökenmänniskor för några tusen år sedan.

Medlem

Hej allesammans!

Några reflektioner:

Om man är kristen och inte gillar bögar så behöver man ju inte spela Shepard homosexuell, då kan man spela honom/henne helt enligt heterosexuell läggning (i övrigt tycker jag alltid det är intressant att det bara är manlig homosexualitet som upprör, inte kvinnlig). Med andra ord så trycker inte Bioware upp några politiska budskap i ansiktet på folk, men kristna högern i USA är ju en stor samling idioter så det spelar ingen roll vad man säger.

Gillar man inte DLC på dag ett så kan man helt enkelt låta bli att köpa det. Ingen tvingar dig att köpa det, det är helt frivilligt.

Vill man visa politiker att ACTA/SOPA/PIPA är värdelösa kanske det inte är rätt väg att enbart bojkotta inköp av media, utan rätt väg är att bojkotta inköp av media samt att inte pirata saker, eftersom man visar på ett intresse när man piratar saker och det kan användas som argument för ACTA/SOPA/PIPA av de som tillverkar mediat. Lycka till med det eftersom dom flesta betalar eller tankar ner ändå. För dom vill ha sakerna.

Konstigt att att alla klagar över att dem klagar över att male shepard can bli gay men inte att så många (gamers) klagade över att man kunde ha sex med en asari som femshep.

lol

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.

Ja, världen blir en bättre plats den dag mänskligheten överger sin benägenhet att låta sina liv styras av fantasy-historier påhittade av "upplysta" ökenmänniskor för några tusen år sedan.

Vilken förtjusande inställning. Framför allt gillar jag hur du beskriver de första följeslagarna som "ökenmänniskor", respektfullt och bra.

HMB
Medlem

DLC innan spelet ens har släppt rättfärdigar 0/10 i betyg.

Medlem
Skrivet av Kingrags:

Jaha, undrar hur många som trollar och hur många som faktiskt blir upprörda över "gay-inslagen"

Dom blir upprörda över homo-romans, men så vitt jag vet så kan man bara inleda en sådan romans genom att flirta med någon av samma kön. Och för att det ska hända så måste ju spelaren vara medvetet ute efter homo-sex Med andra ord så har den som klagat varit väldigt gay i spelet

Medlem

Ovanligt att Metacritic blir trollat, det var länge sedan den sidan var trovärdig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

ro
Medlem

SA out in force. Äh, metakritik..

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Vill man visa politiker att ACTA/SOPA/PIPA är värdelösa kanske det inte är rätt väg att enbart bojkotta inköp av media, utan rätt väg är att bojkotta inköp av media samt att inte pirata saker, eftersom man visar på ett intresse när man piratar saker och det kan användas som argument för ACTA/SOPA/PIPA av de som tillverkar mediat. Lycka till med det eftersom dom flesta betalar eller tankar ner ändå. För dom vill ha sakerna.

Själva ordet bojkott är detsamma som du skriver, att inte köpa och inte heller använda produkten. ACTA handlar om så mycket mer än bara piratkopiering men det verkar som många inte förstår detta, går ACTA igenom så kan ni räkna med att priset på medicin kommer öka rejält men det spelar väl ingen roll för denna lag kommer ju hjälpa till att få bort alla hemska nerladdare som använder media de inte betalat för (tror man det lever man i en utopi).

Hela vitsen med Black March är att inte köpa media och inte heller ladda ner något från nätet samt att inte köpa tidningar och böcker.

Medlem

Folk är dumma i huvudet, så enkelt är det. "DLC innan spelet ens har släppt rättfärdigar 0/10 i betyg.", snart kommer alla "Origin/EA, spelet "förtjänar" 0/10!!!!oneoneone1111." Suck.

Så många som inte ser längre än sin egen näsa, och inte tänker längre än denna räcker.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Jag måste rekommendera att ni spar era pengar, spelet är inte bra. DA 2 kommer på tankarna.


signatur

The definition of insanity?

Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.

Ja, världen blir en bättre plats den dag mänskligheten överger sin benägenhet att låta sina liv styras av fantasy-historier påhittade av "upplysta" ökenmänniskor för några tusen år sedan.

Vilken förtjusande inställning. Framför allt gillar jag hur du beskriver de första följeslagarna som "ökenmänniskor", respektfullt och bra.

"Ökenmänniskor" var inte menat som något nedsättande, men nu när jag läser det jag skrev igen så ser jag definitivt hur det kan tolkas som det. Så det var klumpigt formulerat av mig.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Aresz:

Jag tycker att dom kristna användarna borde förstå att kärlek inte är något fel och att man inte ska tro på allt som står i en gammal bok som dessutom är påhittad. Respekt för andra kanske? Ber om ursäkt ifall någon kristen som inte accepterar homosexuella tar illa vid sig för det jag skriver nu men väx upp för fan.

Ja, världen blir en bättre plats den dag mänskligheten överger sin benägenhet att låta sina liv styras av fantasy-historier påhittade av "upplysta" ökenmänniskor för några tusen år sedan.

Vilken förtjusande inställning. Framför allt gillar jag hur du beskriver de första följeslagarna som "ökenmänniskor", respektfullt och bra.

Respekt ska man ge till dem som förtjänar det. Inte till människor som känner sig "kränkta" till höger och vänster p.g.a. ett öppet samhälle.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det är chockerande hur många homofober det finns :/
Kan tänka mig att bögar funnits längre än kristna XD
Jag själv tycker det är roligt med mer val i spelet.
Fick mig att tänka på Dragon Age, fick det lika mycket kritik när det gällde dom homosexuella sakerna it?
Tillbaka till topic. Jag kan tänka mig att spelet är bra, det är väll slutet för historien ( frånsett att bioware tänker "lets do a new Mass Effect trollface trollface hurr durr"
Eran fråga FZ: Nej jag blir inte avskräckt av några dumma troll, tror ändå lite utav det vissa har sagt är sant :/

Medlem

jävla kids


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

ME 3 kan jag köpa för 300 kr men det är inte längre aktuellt, delvis på grund av att EA/Bioware inte säger sanningen om denna DLC och delvis på grund av att det som sagt var är Black March och jag tänker stödja denna även om andra inte gör det.

Hade de varit ärliga om DLC så tror jag inte de fått lika mycket kritik kring den, nu kommer de med snyfthistorier som att de annars skulle varit tvungna att sparka anställda. Det tycker jag är ännu mer upprörande, att de väljer att sparka folk som ligger bakom en av deras bästsäljande serier och bara det hade varit värt att bojkotta spelet för.

Medlem

Problemet med recensioner är ju att det inte bara finns de som ger lägsta möjliga betyg de kan av någon anledningen de tycker är viktig; det finns ju de som ger högsta möjliga betyg av minst lika löjliga anledningar bara för att de vill med.

När det gäller recensioner brukar jag försöka hitta recensioner som ger ett betyg någonstans imellan och hoppas de inte är fanboys och inte haters. För mig är recensioner som ger toppbetyg eller bottenbetyg minst intressanta, även om nu spelen förtjänar det ena eller det andra.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det intressanta här tycker jag är att dessa kristna gay hatare väljer att inleda förhållanden med sam kön som dom spelar som.

Nu har jag inte spelat ME3 eftersom det släpps i morgon men antagligen så är det ett val som man under en längre tid jobbar på att ha sex med en annan karaktär i spelet. Så jag måste utgå från att dessa haters måste ha kämpat för att lyckas få till det.

Tål att tänkas på...

Medlem

Haha! This made my day! ;D

Medlem

.det finns inget som säger äkta kärlek som sodomi.

men som sagt, man har ju valet precis som i verkliga livet att spela sin karaktär hur man vill.
om det var tvunget att böga till det så fattar jag varför folk haja till.

Medlem

Jag undrar om de stör sig på den samköniga romansen när det kommer till killar... träffat många som tycker det är fel men såfort det dyker upp 2 tjejer som "Strular" eller smeker varran så byter dom uppfattning väldigt fort,,


signatur

The spiders won,t find us here.

Skriv svar