Spela i hela världen med Outerra

Robot
Spela i hela världen med Outerra

Sugen på att flyga Jorden runt? En alpha-version av den massiva spelmotorn Outerra finns ute nu. Testa!


Medlem
Spela i hela världen med Outerra

Inte dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Detta har jag väntat på sedan jag först spelade Hunter på amigan i början av nittiotalet!

Medlem

Städer hum.... Hade vart lite najs mmo, typ mount and blade mmo skulle typ funka på denna yta.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Tekniskt imponerande, men jag går hellre utanför dörren

Medlem

Verkligen intressant. Gillar att bygga saker.

Medlem

Det här förtjänar att testas. Om en sådan spelmotor fungerar bra kan man göra väldigt mycket med den.

Medlem
Skrivet av jaqob_:

Detta har jag väntat på sedan jag först spelade Hunter på amigan i början av nittiotalet!

+1

haha älskade det spelet, väldigt fritt om man säger så!

Medlem

Tänk att man varit imponerad av storleken på skyrim och just cause 2:s världar. Blir dock ett hyfsat projekt att försöka fylla en så här stor värld med intressant innehåll.

Medlem

Kalla Kriget: The RTS. Spionera i skala 1:1 med SR-71. Fan va segt i realtid, flera timmar flygtid även i mach 3.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Haha Diggar att de verkar tycka att halva sverige är snöbetäckt året om

Medlem

Fy fan vad jag har väntat på det här. Har följt utvecklingen i flera år

Medlem
Medlem

Ett FPS i denna spelmotorn.

Spelare 1: "Var fan är du? Du sa att du var vi de snötäckta bergen, men jag ser inte dig på minimappen"
Spelare 2: "Japp, det är jag med. Jag tror det står "The Alps" här."
Spelare1: "Fan också, jag är vid "The Himalayas"".

Medlem

Släng in några drakar och vi har Skyrim 2 redan nu
Skämt å sido, men det ser imponerande ut minst sagt, hoppas bara gameplay blir bra också ^^

Medlem

Fyfasen vad coolt detta låter. Nästan så det är instabuy på detta!

Medlem

Gameplay i den färdiga prudukten borde bli intressant, och jag gillar verkligen möjligheterna det här ger för framtida spel. MMORPG i global skala?

Medlem

Har inte detta redan gjorts dock?
Typ här: http://inovaestudios.com/technology.htm

Medlem

Åhh ett kalla kriget mmo skulle ju inte sitta fel

Medlem

Hur ändrar man tiden? Just nu är det natt i Europa så kan ju inte kolla in den del av världen jag känner till bäst...

Medlem

Den som är den säger att det redan är gjort både i en annan motor. Och i ett spel.
Microsofts Flight Simulator X har hela jorden med riktiga heightmaps.

Fast det lät kul att bygga städer osv på den där ytan. Ska helt klart kikas mer på.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Vart finns alla zombis? ;o

sjukt häftig idé! laddade ner det och det funkar prima för mig men finner ingen egentlig mening med det än att ha det som en massiv karta utan bebyggelse ^^

Medlem
Skrivet av veteranhansson:

sjukt häftig idé! laddade ner det och det funkar prima för mig men finner ingen egentlig mening med det än att ha det som en massiv karta utan bebyggelse ^^

Du kanske ska läsa hela nyheten.

Citat:

Spelet kommer att gå ut på att bygga städer på en planet som tidigare inhyste liv – men som nu är tom


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lägg in en cross som man kan köra så köper jag direkt!

1
Skriv svar