Nya Medal of Honor i Stockholm? Debuttrailern ute nu!

Medlem
Skrivet av Smekarn:

Så jag kan komma hem till dig och stjäla dina organ i forskningssyfte när du sover, och med din konsekvensetik och ditt "ändamålet helgar medlen"-tänk skulle du bara vara skitnöjd med det?

Hur mycket hade du brytt dig om giraffsystemet om det var sönderbombandet av Sverige som gjorde tekniken möjlig? Det är jävligt lätt att sitta och tycka att man måste knäcka några ägg för att göra en omelett, så länge man inte är ägget.

Skrev inte att ändamålet helgar medlen, vad jag skrev är att vi har det samhälle vi har idag tack vare krig, sedan kan man tycka vad man vill om det.

Vilket föredrar du, att utveckla vapen där det går att minimera risken för civilbefolkningen ska träffas eller vapen där dessa garanterat kommer slå ut stora delar av den?

dzl
Medlem
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av dzl:

Krig är bra. Utan krig skulle planeten överbefolkas snabbare än vi hinner säga Samhällsbyggnadsförvaltningen!

Men snälla, gör din plikt och ta ditt liv då!

Du får din poäng gjord och jag kommer till och med respektera dig för att du lever upp till dina åsikter. Dessutom behöver vi inte lägga pengar och energi på ammunition, transport och en ursäkt att kriga. Du kan bara hänga dig i ett återanvändbart rep! "Hej då världen, vi är för många och jag anser att några måste dö, men innan jag ber nån annan föregår jag med gott exempel, varför i helvete skulle någon annars lyssna på mig?"

U mad bro?

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av dzl:

Krig är bra. Utan krig skulle planeten överbefolkas snabbare än vi hinner säga Samhällsbyggnadsförvaltningen!

Men snälla, gör din plikt och ta ditt liv då!

Du får din poäng gjord och jag kommer till och med respektera dig för att du lever upp till dina åsikter. Dessutom behöver vi inte lägga pengar och energi på ammunition, transport och en ursäkt att kriga. Du kan bara hänga dig i ett återanvändbart rep! "Hej då världen, vi är för många och jag anser att några måste dö, men innan jag ber nån annan föregår jag med gott exempel, varför i helvete skulle någon annars lyssna på mig?"

U mad bro?

Näää han är bara en vänstertomte med flummig bild av världen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smekarn:

Så jag kan komma hem till dig och stjäla dina organ i forskningssyfte när du sover, och med din konsekvensetik och ditt "ändamålet helgar medlen"-tänk skulle du bara vara skitnöjd med det?

Hur mycket hade du brytt dig om giraffsystemet om det var sönderbombandet av Sverige som gjorde tekniken möjlig? Det är jävligt lätt att sitta och tycka att man måste knäcka några ägg för att göra en omelett, så länge man inte är ägget.

Skrev inte att ändamålet helgar medlen, vad jag skrev är att vi har det samhälle vi har idag tack vare krig, sedan kan man tycka vad man vill om det.

Vilket föredrar du, att utveckla vapen där det går att minimera risken för civilbefolkningen ska träffas eller vapen där dessa garanterat kommer slå ut stora delar av den?

Varför ställer du den frågan som att det är de enda två alternativen? Finns det inget alternativ som innebär framsteg utan destruktivitet?

Jag är inte naiv, jag fattar att vi behöver vapen och att väpnade konflikter är ofrånkomliga och ibland till och med fullt rättfärdigade. Vapenproduktion är tyvärr en nödvändig del av verkligheten.
Vad jag däremot ÄR kritisk till är att avsäga sig ansvaret över i vems händer vapnen hamnar. Det är upp till oss att avgöra om vi vill sälja våra vapen till demokratier eller diktaturer. Thailand och Saudi Arabien är inte regimer jag skulle vilja stötta på något plan. Däremot skulle jag inte se något som helst fel i att exportera samma teknologi till ANVSARSFULLA stater som förespråkar mänskliga rättigheter, demokrati och diplomati. Tråkigt nog är de lätträknade och därför bör man dra slutsatsen att det inte finns en marknad, packa ihop och satsa på något annat, inte klättra ett steg längre ner på moralstegen och börja sälja till idioter. USA kör ofta den taktiken, de beväpnar några fanatiska tokstollar, låter de härja ett tag och sen blåser de in och tar vapnen ifrån dem och framstår som hjältar. Lite som när man i GTA anlitar en prostituerad, slår ner henne och tar tillbaka pengarna... minus hjältebiten då.

Om de moderna vapnen är så precisa som det sägs, är det då med flit man bombar bröllop och skolor till höger och vänster? Är det framsteg att använda utarmat uran i vanliga pansarskott och luftburna bomber samtidigt som man hackar på Irans påstådda kärnvapenprogram? Jag har väldigt litet förtroende för den "kliniska krigsföringen". Som koncept är det skitbra men i praktiken spelar det ingen roll när det är finniga lamm som håller i avtryckaren. Krig kan aldrig bli rent hur mycket man än försöker. Att enbart attackera militära mål med få dödsoffer kommer tyvärr sällan ha önskad effekt på motståndaren, och ett krig mellan obemannade vapenplatformar kommer heller inte leda till kapitulation från någon sida. Terror är en väldigt stor del av krigsföring, annars hade man lika gärna kunnat spela mahjong om saken.

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av dzl:

Krig är bra. Utan krig skulle planeten överbefolkas snabbare än vi hinner säga Samhällsbyggnadsförvaltningen!

Men snälla, gör din plikt och ta ditt liv då!

Du får din poäng gjord och jag kommer till och med respektera dig för att du lever upp till dina åsikter. Dessutom behöver vi inte lägga pengar och energi på ammunition, transport och en ursäkt att kriga. Du kan bara hänga dig i ett återanvändbart rep! "Hej då världen, vi är för många och jag anser att några måste dö, men innan jag ber nån annan föregår jag med gott exempel, varför i helvete skulle någon annars lyssna på mig?"

U mad bro?

Nej, jag tycker bara att man ska leva som man lär. Är vi för många? Är du en av oss? Tycker du några skall dö? Ja, slutsatsen att du bör begå självmord är inte speciellt långsökt.

Medlem
Skrivet av polaczek:
Skrivet av dzl:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av dzl:

Krig är bra. Utan krig skulle planeten överbefolkas snabbare än vi hinner säga Samhällsbyggnadsförvaltningen!

Men snälla, gör din plikt och ta ditt liv då!

Du får din poäng gjord och jag kommer till och med respektera dig för att du lever upp till dina åsikter. Dessutom behöver vi inte lägga pengar och energi på ammunition, transport och en ursäkt att kriga. Du kan bara hänga dig i ett återanvändbart rep! "Hej då världen, vi är för många och jag anser att några måste dö, men innan jag ber nån annan föregår jag med gott exempel, varför i helvete skulle någon annars lyssna på mig?"

U mad bro?

Näää han är bara en vänstertomte med flummig bild av världen.

Har du något argument, en åsikt eller liknande? Vill du något eller känner du bara för att prata utan att backa upp pratet med något? Ge mig ett argument för att det är bra när folk (utom du själv) dör istället. Pajkastning klarar vilken jävla primat som helst av.

Medlem

Jaaaaaaa, det vore galet coolt!

Medlem

DICE sålde sin själ.
Fixa ert BF3 så det går att spela innan man gör nya skräp spel.

Medlem
Skrivet av flopper:

DICE sålde sin själ.
Fixa ert BF3 så det går att spela innan man gör nya skräp spel.

Spelat Bf3 sen launch. Fantastiskt spel. Aldrig några problem här. Du kanske måste köpa ny dator/konsol?

Medlem
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av SprengdPanda:

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Ja, att lilla du och 50000 andra har ett jobb väger verkligen upp att fanatiska, teokratiska diktaturer får möjlighet att handla vapen av oss demokratier så att de lättare kan mobba sin egen befolkning och jävlas med diverse grannländer (och gissningsvis sabba feststämningen för många fler än 50000). Får jag lov att påpeka att ditt argument även skulle kunna användas av folk som jobbade på koncentrationsläger? "Stäng inte Treblinka! Vi är 200 judedödare som blir arbetslösa!" Skulle det hålla?

Försök tänka större än de 50.000 svenskar som jobbar i vapenindustrin. Vi är lite fler än så på dennahäringa planeten.

Vi utvecklar inte bara vapen, vi utvecklar även hårdvara som räddar liv och som ser till att skadorna av vapen koncentreras till en så liten yta som möjligt. Ett exempel är SAAB´s giraff system som vi exporterar, ett imponerande system som räddar liv dagligen.

Utan krig hade vi inte haft samma teknik, mycket av det vi har idag kommer från början på grund av krig. Många glömmer oftast detta, ja krig är fruktansvärt men faktum är att vår välfärd är en del av detta.

Så jag kan komma hem till dig och stjäla dina organ i forskningssyfte när du sover, och med din konsekvensetik och ditt "ändamålet helgar medlen"-tänk skulle du bara vara skitnöjd med det?

Hur mycket hade du brytt dig om giraffsystemet om det var sönderbombandet av Sverige som gjorde tekniken möjlig? Det är jävligt lätt att sitta och tycka att man måste knäcka några ägg för att göra en omelett, så länge man inte är ägget.

Det är ju inte vapenfabrikerna det är fel på utan politikerna som tillåter det...

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av SprengdPanda:

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Ja, att lilla du och 50000 andra har ett jobb väger verkligen upp att fanatiska, teokratiska diktaturer får möjlighet att handla vapen av oss demokratier så att de lättare kan mobba sin egen befolkning och jävlas med diverse grannländer (och gissningsvis sabba feststämningen för många fler än 50000). Får jag lov att påpeka att ditt argument även skulle kunna användas av folk som jobbade på koncentrationsläger? "Stäng inte Treblinka! Vi är 200 judedödare som blir arbetslösa!" Skulle det hålla?

Försök tänka större än de 50.000 svenskar som jobbar i vapenindustrin. Vi är lite fler än så på dennahäringa planeten.

Vi utvecklar inte bara vapen, vi utvecklar även hårdvara som räddar liv och som ser till att skadorna av vapen koncentreras till en så liten yta som möjligt. Ett exempel är SAAB´s giraff system som vi exporterar, ett imponerande system som räddar liv dagligen.

Utan krig hade vi inte haft samma teknik, mycket av det vi har idag kommer från början på grund av krig. Många glömmer oftast detta, ja krig är fruktansvärt men faktum är att vår välfärd är en del av detta.

Så jag kan komma hem till dig och stjäla dina organ i forskningssyfte när du sover, och med din konsekvensetik och ditt "ändamålet helgar medlen"-tänk skulle du bara vara skitnöjd med det?

Hur mycket hade du brytt dig om giraffsystemet om det var sönderbombandet av Sverige som gjorde tekniken möjlig? Det är jävligt lätt att sitta och tycka att man måste knäcka några ägg för att göra en omelett, så länge man inte är ägget.

Det är ju inte vapenfabrikerna det är fel på utan politikerna som tillåter det...

Det har du helt rätt i!
Gränsen mellan stat och företag blir dock rätt luddig när det kommer till militär teknologi.

Medlem

Nice att svenska special styrkan S SOG är med!

Medlem

"@Struggle

Sverige har en "specialstyrka", SSG och SIG, fast jag tror de har bytt namn till SOG nu"

SOG är benämningen på en styrka CIA har, bestående av operatörer från bla DevGru och Delta.

Medlem

Det handlar om multiplayer, man kommer kunna spela som följande specialstyrkor i multiplayer. Folk behöver alltså inte representera/spela som Amerika som i alla andra spel.

SEAL(Amerika)
GROM(Poland)
SFOD-D(Amerika)
SAS(UK)
JTF2(Canada)
OGA(CIA)
FSK/HJK(Norge)
S-SOG(Sverige)
SASR(Australien)
KSK(Tyskland)
ROKN UDT(Korea)
GRUPPA ALPHA(Ryssland)

Tycker det är en bra idé, alla vill ju inte representera USA.

Medlem
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av SprengdPanda:

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Ja, att lilla du och 50000 andra har ett jobb väger verkligen upp att fanatiska, teokratiska diktaturer får möjlighet att handla vapen av oss demokratier så att de lättare kan mobba sin egen befolkning och jävlas med diverse grannländer (och gissningsvis sabba feststämningen för många fler än 50000). Får jag lov att påpeka att ditt argument även skulle kunna användas av folk som jobbade på koncentrationsläger? "Stäng inte Treblinka! Vi är 200 judedödare som blir arbetslösa!" Skulle det hålla?

Försök tänka större än de 50.000 svenskar som jobbar i vapenindustrin. Vi är lite fler än så på dennahäringa planeten.

Vi utvecklar inte bara vapen, vi utvecklar även hårdvara som räddar liv och som ser till att skadorna av vapen koncentreras till en så liten yta som möjligt. Ett exempel är SAAB´s giraff system som vi exporterar, ett imponerande system som räddar liv dagligen.

Utan krig hade vi inte haft samma teknik, mycket av det vi har idag kommer från början på grund av krig. Många glömmer oftast detta, ja krig är fruktansvärt men faktum är att vår välfärd är en del av detta.

Så jag kan komma hem till dig och stjäla dina organ i forskningssyfte när du sover, och med din konsekvensetik och ditt "ändamålet helgar medlen"-tänk skulle du bara vara skitnöjd med det?

Hur mycket hade du brytt dig om giraffsystemet om det var sönderbombandet av Sverige som gjorde tekniken möjlig? Det är jävligt lätt att sitta och tycka att man måste knäcka några ägg för att göra en omelett, så länge man inte är ägget.

Det är ju inte vapenfabrikerna det är fel på utan politikerna som tillåter det...

Det har du helt rätt i!
Gränsen mellan stat och företag blir dock rätt luddig när det kommer till militär teknologi.

Var är GSG-9 då? =(

Skrivet av polaczek:
Skrivet av dzl:
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av dzl:

Krig är bra. Utan krig skulle planeten överbefolkas snabbare än vi hinner säga Samhällsbyggnadsförvaltningen!

Men snälla, gör din plikt och ta ditt liv då!

Du får din poäng gjord och jag kommer till och med respektera dig för att du lever upp till dina åsikter. Dessutom behöver vi inte lägga pengar och energi på ammunition, transport och en ursäkt att kriga. Du kan bara hänga dig i ett återanvändbart rep! "Hej då världen, vi är för många och jag anser att några måste dö, men innan jag ber nån annan föregår jag med gott exempel, varför i helvete skulle någon annars lyssna på mig?"

U mad bro?

Näää han är bara en vänstertomte med flummig bild av världen.

Så du menar att det endast är vänstern som har ensamrätt på pacifism? Snacka om flummig världsbild right back at ya! Man ska inte kasta sten i glashus

Medlem

Fan vad detta seglade upp på vill ha-listan!

Inaktiv
Skrivet av Smekarn:
Skrivet av SprengdPanda:

Utan Sveriges vapenexport skulle jag och många andra inte ha ett jobb, den behövs. Speciellt i dessa tider när jobb inte växer på träd.

Ja, att lilla du och 50000 andra har ett jobb väger verkligen upp att fanatiska, teokratiska diktaturer får möjlighet att handla vapen av oss demokratier så att de lättare kan mobba sin egen befolkning och jävlas med diverse grannländer (och gissningsvis sabba feststämningen för många fler än 50000). Får jag lov att påpeka att ditt argument även skulle kunna användas av folk som jobbade på koncentrationsläger? "Stäng inte Treblinka! Vi är 200 judedödare som blir arbetslösa!" Skulle det hålla?

Försök tänka större än de 50.000 svenskar som jobbar i vapenindustrin. Vi är lite fler än så på dennahäringa planeten.

Hur tänker du? Vapen tillverkas inte för att döda, tvärtom. Tänk alla fredsbevarande trupper osv som räddar liv, ska dom gå omkring utan vapen? Vi måste också sälja vapen för att få någonting tillbaka, skulle vi inte sälja till USA osv skulle inte vi få tag i system åt Gripen som vi behöver från dom, och mycket mycket mer. Sålde inte vi vapen till andra länder skulle Sveriges försvar vara helt oanvändbart, vi behöver saker från andra, dom behöver från oss. Det skapar bra relationer till andra länder som också kan behövas.

Tänk större än att vapen enbart tillverkas för mord. Svenska vapen har garanterat räddat något så fruktansvärt mycket fler liv än dom har tagit.

12
Skriv svar