Android-tråden

Medlem
Android-tråden

Kom fram till att detta kanske kan vara av nytta?

Android är ju som känt väldigt öppet, väldigt modulärt och lätt att förfina efter sin egen smak. Därav är det också väldigt lätt att paja det om man inte vet vad man gör...

Om något händer, frukta icke! Dr. Android är här! Jag har enorm erfarenhet i allt vad rootning heter, oavsett hårdvara. Har du kört sönder något när du pillat med t.ex Titanium Backup eller liknande, så kan vi lösa det! Är det en android, så löser vi det helt enkelt.

Posta gärna tips på appar, lägg in förfrågningar efter appar eller ställ frågor här. Låt oss hjälpa varandra göra varandras telefoner till vad vi alltid velat ha!

Jag rekommenderar följande;

- Go Launcher. Utmärkt launcher för den som vill ha mer frihet än vad t.ex sense ger. Kör ni en LG är detta nästan ett krav! Ingen root krävs. Gratis.
- Go's övriga appar. Mycket välgjorda appar som presterar utmärkt och är mycket customiserbara. Gratis och kostar, varierande.
- Busybox och Superuser. Har du rootat, skaffa detta, kort och gott. Gratis.
- ICE - In Case of Emergency. Mycket användbar app som ger dig en extra krycka om olyckan står där. Kostar pengar. Runt 20-lappen.
- WidgetLocker. Utmärkt ersättning för låsskärmen. Kostar pengar. 20-30 kr.
- Titanium Backup. Utmärkt för att göra sig av med förinstallerade appar (mao bloatware). Var MYCKET försiktig med detta! Kolla upp vad du tar bort och om det är säkert innan du gör det! Kostar pengar. 40-50 kr.

Det jag söker tips på just nu;
- Web Browser. Vill inte ha originalet då jag avskyr den (LG original), och har testat Dolphin men inte gillat. Gratis elley pay, bara den är bra.

Hoppas vi kan få igång en bra tråd här nu. Det vore nice!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Trevliga tips, några var definitiv intressanta.

Men en sak som kunde vara trevligt att tillägga är om appen kostar pengar =o (och på ett ungefär hur mycket ^^)
Många apps jag tagit ner har varit gratis, som t.ex. ES File Explorer.

KoP
Medlem

Du kan ju testa Opera som web browser och höra av dig om det var något att ha. Hade det på min gamla mob men är i nuläget rätt nöjd med browsern som ingick till LG‘n.

Heytell kan jag annars rekommendera för snabb kommunikation med vänner och bekanta.

Spark 360 för oss med Xbox 360 för att hålla koll på vännerna och meddelanden via Xbox live.

PicSay Pro för snabb och snygg editering av bilder.

MODo för uppspelning av mod och sid filer för oss nostalgiker.

Screenshot UX för att ta skärmdumpar av mobilskärmen, kanonprogram!

TuneIn Radio Pro för snygg och enkelt åtkomst till streamade radiokanaler och podcasts.

Mobile C64, återigen för oss nostalgiker. Sen att åtkomsten av 1000-tals spel är relativt enkel är ett stort plus och möjligheten att skriva in kodraderna:

10 Print “Penis“
20 Goto 10
Run

Medlem

Har du en LG kan du bara hålla in power-knappen och trycka på hemknappen för att ta en capture.

Tack för app-tipsen! Slutade med att jag valde en webläsare vid namn Ninesky så länge, mycket nöjd än så länge.

Edit:
@Fuidama till kostnad eller inte. Gjorde inte det från början då jag inte ville skrämma bort folk direkt om de inte vill betala. Ser hellre att folk faktiskt tittar och bedömer efter beskrivning och betyg om det är värt det. Så bli inte rädda direkt, kolla upp!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skägg.
10 Chambers

Chrome ska installeras så snart ICS släpps till Galaxy S2.

I övrigt använder jag Quickpic för bildvisning, Go SMS Pro för meddelanden (och FB Messenger).

Saknar bildwidgeten frå HTC något enormt, att kunna bläddra bland bilder direkt på hemskärmen är grymt.


signatur
Medlem

Det du ska göra är att först installera Opera Mini och sedan Opera Mobile.

Perfekt att ha. Sen tar man på Opera Mobile och ändra User Agent till Desktop istället för Mobile. Opera Mini använder man för FZ, sen fungerar de flesta hemsidor bra i Opera Mobile.

KoP
Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Har du en LG kan du bara hålla in power-knappen och trycka på hemknappen för att ta en capture.

Tack för app-tipsen! Slutade med att jag valde en webläsare vid namn Ninesky så länge, mycket nöjd än så länge.

Edit:
@Fuidama till kostnad eller inte. Gjorde inte det från början då jag inte ville skrämma bort folk direkt om de inte vill betala. Ser hellre att folk faktiskt tittar och bedömer efter beskrivning och betyg om det är värt det. Så bli inte rädda direkt, kolla upp!

Aha där ser man, tack för tipset. Där får man för att man aldrig läser manualer (om det ens stod i manualen?).

Medlem

Tack för tipset Siken!

@KoP; vet inte om det stod i manualen, jag kom på det när jag var lite för snabb på knapparna..

Söker tips och idéer för hur jag kan modifiera notification area. Dvs den del som droppar ner när man drar ner status bar. Har nämligen fem snabbknappar där som jag behagar ändra. Någon som har tips. (Obs, cyanomod är inte intressant)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar