Vinnarna av GDC Awards – Skyrim årets spel

Robot
Vinnarna av GDC Awards – Skyrim årets spel

De bästa spelen och spelutvecklarna har utsetts på Game Developers Conference. Skyrim blev utsett till årets bästa spel.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Vinnarna av GDC Awards – Skyrim årets spel

Snarare årets mest hypade spel.

Medlem
Skrivet av jippo1:

Snarare årets mest hypade spel.

Opinions.
Själv har jag inte provat det, men Skyrim är inte heller min typ av spel.

Medlem

IMO var Skyrim bra. Väldigt bra. Men inte så bra.

Medlem

själv har jag fastnat helt för Dark Souls, tycker det toppar Skyrim, även om de båda nu är väldigt olika spel

Medlem

Witcher 2 var 2011 års bästa spel. Jag har ingen aning om vad folk ser i skyrim som skulle göra det till årets spel, det är okej men story, karaktär och dialogmässigt är det verkligen skamligt dåligt.

Medlem

Det håller jag EJ med om det är solklart PORTAL 2

Medlem

Dark Souls eller Witcher 2 förtjänade det 10x mer men visst Hype slår allt annat.

"Best Technology: Battlefield 3 (DICE)" Menar dom inte Frostbite 2?

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Dark Souls eller Witcher 2 förtjänade det 10x mer men visst Hype slår allt annat.

"Best Technology: Battlefield 3 (DICE)" Menar dom inte Frostbite 2?

Spelet med bäst teknologi, inte bästa teknologin.

Hela jävla listan hade gjorts om, förutom Portal 2 då... för P2 är väldigt passande där

Medlem

Att Dark Souls eller Witcher 2 inte ens är med på ett hörn får man faktiskt anse som tragiskt!

Ish
Medlem

Jag trodde Portal 2 var äldre..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Skyrim hade förvisso en tung story, men årets spel är nog lite att ta i... beteshas nonchalans mot oss pc spelare, buggar, dålig optimering. Listan kan göras lång. Visst, man rättade till de flesta fel i efterhand. Men detta var säkert bara pga hög efterfråga och påtryckningar av pc spelare. Har inte provat konsolversionerna av skyrim, så för dessa kan jag inte uttala mig.

Står fortfarande fast vid att man inte kan jämföra "hafsverket" skyrim med mästerverket Morrowind.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skyrim var bra i 40 timmar sen märkte man hur uruselt det egentligen är. Sen blir man förbannad att det är till 90% en ren konsolport.

Medlem

Inte mycket nytt med spelet direkt. Combat är fortfarande genomuselt.

Medlem

82h på Vanilla Skyrim, värdig en GOTY.

Inte ofta man får ut så mkt timmar ur ett SP spel i dagens läge.

Medlem

Bastion enda som platsade på listan.
Skyrim - ett av de mest överskattade spelen någonsin.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Lol skyrim, bara överhype.

Tycker dark souls va bättre... roligare gameplay och nästan inget förhype.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Hype? olikt ME3 menar ni?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Bra val! Skyrim är lätt värdig att vinna GOTY <3 Har spenderat 170+ timmar i det

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Hype? olikt ME3 menar ni?.

Gillar inte ME


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Skyrim är faktiskt sämre än Oblivion,bara det är en enorm prestation och värt en utmärkelse av något slag.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Best Audio - Portal 2?

Från GDCs hemsida: "The Best Audio Award recognizes the overall excellence of audio in a game - including, but not limited to, sound effects, musical composition, sound design, orchestration, etc."

Kan ju tycka att det utefter kriterierna ovan är chockerande hur Portal 2 kammade hem denna pokal.
Portals styrka är väl i den dialog som finns i spelet. Och även om det står att kriterierna är "including, but not limited to" så känns det ju lite smalt vinna därav. Dialog finns även som kriterium under priset "Best Narrative".

"Sound effects", "sound design" anser jag Battlefield 3 vara överlägset i.
"Musical composition", "orchestration" måste ju spel likt The Witcher 2 jogga hem.

Vad tycker ni?

Medlem
Skrivet av IceTeus:

Skyrim är faktiskt sämre än Oblivion,bara det är en enorm prestation och värt en utmärkelse av något slag.

Det är väl inte så konstigt att Skyrim är sämre än Oblivion med tanke på att Oblivion är det bästa spelet någonsin?

Medlem
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av IceTeus:

Skyrim är faktiskt sämre än Oblivion,bara det är en enorm prestation och värt en utmärkelse av något slag.

Det är väl inte så konstigt att Skyrim är sämre än Oblivion med tanke på att Oblivion är det bästa spelet någonsin?

Heroes III är bättre


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

jag har många problem med Oblivion, men ändå gillar jag det bättre än Skyrim nu när allt kommer omkring. Det känns mer finslipat än Skyrim. Todd knullade alla magi-älskare med Skyrim.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av IceTeus:

Skyrim är faktiskt sämre än Oblivion,bara det är en enorm prestation och värt en utmärkelse av något slag.

Det är väl inte så konstigt att Skyrim är sämre än Oblivion med tanke på att Oblivion är det bästa spelet någonsin?

Heroes III är bättre

Jo, det är också ett fantastiskt bra spel, men min favorit-gengre är just RPG... ^^

Medlem

Blir trött på alla som gnäller på Skyrim, det är en fantastisk värld Bethesda har byggt, även om man önskar de slipat mer på NPCer, haft mer fantasi runt grottornas befolkning och utformning. Känns som många av de som gnäller inte har spelat spelet heller vilket är absurt.. the Witcher2s korridorVärld med tuvor man inte kan kliva över är blek i jämförelse med Skyrims, tyvärr är skyrims svärdviftande lika blekt i jämförelse åt andra hållet..

Om man kollar bara själva spelvärlden i Skyrim med spelyta, miljö, höjd & djup dimensioner, natt & dag cykel, natur fauna, vattendrag, grottsystem, städer, antal npcer och att du kan droppa föremål på backen & de ligger kvar där efter 50timmars speltid, ja då är faktiskt Skyrim ganska överlägset i förhållande till grafiken. Om man skippar fasttravel så kan man traska i vad som känns som timmar utan att det är särskillt enformigt, sen när det kommer till; spelmekanik, quest-innehåll och variation, typer av fiender etc så finns det mer att önska kan jag hålla med om, men det förtjänar faktiskt lite mer cred än vad det får här...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av mAwArm:
Skrivet av IceTeus:

Skyrim är faktiskt sämre än Oblivion,bara det är en enorm prestation och värt en utmärkelse av något slag.

Det är väl inte så konstigt att Skyrim är sämre än Oblivion med tanke på att Oblivion är det bästa spelet någonsin?

Heroes III är bättre

Bättre?
Heroes III med fanpatchen "In the wake of gods" är fan BÄÄÄÄST !
Inget annat spel har fått mig att spela från när det släpptes för en jäääävla massa år sedan tills nu. Om du inte provat fanpatchen så testa, kom över den för 3 år sedan och den tillför jäävligt mycket, bland annat en helt ny resurs, ett helt omarbetat lag. En ny uppgradering för sista level creatures, en champion som går upp i level som slåss istället för din heroe, nya skills. Listan kan göras lång
Men jag varnar dig, har tid när du installerar den, installerade samma kväll jag skulle spela hot seat med några kompisar och vi var helt uppslukade av alla inställningar att vi kom igång runt 12, så det blev en all nighter.

Medlem

Det är Skyrims kreation kit som borde få utmärkelsen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar