The Old Republic 1.2 i april – kolla in trailern

Robot
The Old Republic 1.2 i april – kolla in trailern

Nästa patch som släpps till Biowares MMO The Old Republic är massiv. FZ har patch-trailern.

#star-wars-the-old-republic


Medlem
The Old Republic 1.2 i april – kolla in trailern

Den blir nog.. bra.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Imponerande patch hur som.

Hoppas dom kan trycka ut samma stil of patchar i fortsättningen.. runt 1.4 så kanske man skall kika förbi igen

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Imponerande patch hur som.

Hoppas dom kan trycka ut samma stil of patchar i fortsättningen.. runt 1.4 så kanske man skall kika förbi igen

Runt 2.0 kanske man kan överväga att köpa spelet

Inaktiv

Det räcker inte.. behövs end game!

Medlem

HYPE IT MOAR!!!!

Medlem

Ge mig 1.2 nu!


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Bättre än 1.1


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det räcker inte.. behövs end game!

Det var ju precis sådant som lades till tillsammans med en hel del andra grejer.

Medlem

det va skoj en månad.. sen märkte man hur ultralinjärt det var och hur lite endgame som fanns... nej tack o hej till det där EA rushade spelet


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Hade den kommit lite tidigare kanske man hade stannat kvar mer än gratismånaden.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tänk nu på att detta är saker som de nog jobbat en del innan releasen...tror inte att dom kommer kunna släppa såhär mycket content i framtiden, inte av samma kvalité iallfall, men jag kan ju ha fel.

Medlem

Nu blev man sugen på att plocka upp swtor igen

Inaktiv
Skrivet av red_laces:
Skrivet av showerguy:

Det räcker inte.. behövs end game!

Det var ju precis sådant som lades till tillsammans med en hel del andra grejer.

Det räcker inte till tyvärr..

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av red_laces:
Skrivet av showerguy:

Det räcker inte.. behövs end game!

Det var ju precis sådant som lades till tillsammans med en hel del andra grejer.

Det räcker inte till tyvärr..

Vad förväntar du dig då, 5 nya flashpoints per patch?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Det räcker inte till tyvärr..

Och hur ofta släpper Blizzard mer än 1 raid per "content update" ? Verkar som du förväntar dig att Bioware ska släppa typ 3-4 raids (operations) per månad.

WoW släpptes med 1-2 raids vid launch (Molten Core, och Onyxia's Lair). Vilket är ungefär lika mycket som SWTOR släpptes med (Eternity Vault, Karaga's Palace). Karaga var mer eller mindre som Onyxia till en början, liten snabb raid. I 1.1 blev Karaga's palace utökat till att vara mer utförlig. I 1.2 tillkommer ett 3:e raid.

Hur många fullständiga raids hade WoW efter 4 månader? "Onyxia" är/var en singel-boss raid, det räknar inte jag som "fullständig".

EDIT:

23/11-2004: WoW Patch 1.0 (Molten Core, Onyxia's Lair)
12/7-2005: WoW Patch 1.6 (Blackwing Lair)
13/9-2005: WoW Patch 1.7 (Zul Gurub)
3/1-2006: WoW Patch 1.9 (Ruins och Temple of Ahn'Qiraj)
20/6-2006: WoW Patch 1.11 (Naxxramas)

Det gick alltså 8 månader mellan launch, och WoW's 3:e raid. SWTOR får sitt 3:e raid efter drygt 4 månader. Vad mer begär du? Du kan inte räkna med att "Nya MMOs" ska släppas med lika mycket innehåll och finputsning som ett spel som haft 8 år med konstanta fixar/uppdateringar. Bioware jobbar bokstavligen talat, arslet av sig för att införa massa nya grejer, relativt snabbt. En sån "självklarhet" som många ser guild banks som, tog Blizzard några år innan det infördes. Bioware inför det i 1.2 patchen som kommer i April.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av showerguy:

Det räcker inte till tyvärr..

Det gick alltså 8 månader mellan launch, och WoW's 3:e raid. SWTOR får sitt 3:e raid efter drygt 4 månader. Vad mer begär du? Du kan inte räkna med att "Nya MMOs" ska släppas med lika mycket innehåll och finputsning som ett spel som haft 8 år med konstanta fixar/uppdateringar. Bioware jobbar bokstavligen talat, arslet av sig för att införa massa nya grejer, relativt snabbt. En sån "självklarhet" som många ser guild banks som, tog Blizzard några år innan det infördes. Bioware inför det i 1.2 patchen som kommer i April.

Du har en poäng men för att Star Wars ska kunna mäta sig med World of Warcraft så behöver man utgå från vad som finns i Wow. Direkt när jag dingade 50 så fanns det inget att göra i spelet. Så himla tråkigt och det ser man på andra forum och trådar att folk lägger av.

Men som sagt...att folk slutar gör ju inget.

Medlem

Försent och för lite. Man tröttnade redan i mitten av februari när man hade allt och hade gjort allt. PvP är skittråkigt och operations pisslätta. Att de väntar med 1.2 till April är en dödsdom utan tvekan, sen skrev de väl iofs redan på sin dödsdom när de köpte hero engine som är den värsta motorn i historian

Skrivet av darkthunder:

Bioware jobbar bokstavligen talat, arslet av sig för att införa massa nya grejer, relativt snabbt. En sån "självklarhet" som många ser guild banks som, tog Blizzard några år innan det infördes. Bioware inför det i 1.2 patchen som kommer i April.

Ja wow, för det är ju för mycket begärt att de ska se till vad som finna i andra MMO's och göra det tillgängligt i deras egna "mmo" som andra gjort. Gillar speciellt hur du säger att de jobbar arslet av sig med att införliva nya saker när både recolouring och "high res" textures fanns i betan men togs bort.

Att de fördröjer patchen till april är nog snarare för att de vill locka så många som möjligt att stanna en månad till på deras sjunkande skepp. Allt som allt, på tok för lite på tok för sent.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Du har en poäng men för att Star Wars ska kunna mäta sig med World of Warcraft så behöver man utgå från vad som finns i Wow. Direkt när jag dingade 50 så fanns det inget att göra i spelet. Så himla tråkigt och det ser man på andra forum och trådar att folk lägger av.

Men som sagt...att folk slutar gör ju inget.

Tycker du verkar överdriva en hel del. "Direkt när jag dingade 50 så fanns det inget att göra i spelet."

2 st Operations (3:e på gång), en bunt med Hard Mode Flashpoints (fler på gång, och ytterligare 1 som lades till 1.1). Warzones.

Finns MASSOR att göra på 50, om man tar sig tid att faktiskt kolla vad som finns. Sen kan INGEN ny MMO mäta sig med ett som är 8 år gammal, vad gäller mängd innehåll på endgame. Tycker Bioware har gjort ett helt fantastiskt jobb på levlandet 1-49. Dom flesta planeter är större än flera WoW zoner tillsammans, och med minst lika mycket questar.

Det du (och flera andra) klagar på, är vad ni anser är "brist på endgame content". Och visst, det kan tyckas vara "för lite" om du ska jämföra med WoW som haft 8 år på nacken, med 3 expansioner osv. Men sen är det också uppmuntrat i SWTOR, att man skapar nya karaktärer, och känner på en helt annan storylinje för den karaktären. Dessutom skiljer sig storyn avsevärt mellan om man väljer mörka (dark side) alternativ, eller ljusa (light side) alternativ. Har WoW något ens i närheten, där spelare kan påverka hur storyn går vidare?

EDIT: Recoloring grejen fanns (enligt Bioware) en anledning till att det togs bort, och från vad jag hört så ska "nya" varianten vara avsevärt bättre än beta-varianten. Kan dock ge några poäng på avsaknaden av "High res textures". Men jag skulle hellre via se fler performance-fixes före dom uppdaterar grafiken till att se snyggare ut. Även om man inte kunnat dra nytta av "high res textures" tidigare, så ser inte spelet särskilt fult ut.

Sen vet jag inte så mycket om Hero Engine, men WoW's spelmotor (som är en upphottad motor från Warcraft 3) var ju inte direkt någon höjdare från början heller.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skrivet av darkthunder:

Finns MASSOR att göra på 50, om man tar sig tid att faktiskt kolla vad som finns.

Javisst, man kan ju spela huttball och.... mer huttball, sen kan man ju cleara de löjligt enkla raiderna som inte presenterar någon utmaning alls och.... göra det igen. Och kanske, bara kanske, få en riktig battleground istället för mer huttball. That's it.

Skrivet av darkthunder:

Dessutom skiljer sig storyn avsevärt mellan om man väljer mörka (dark side) alternativ, eller ljusa (light side) alternativ. Har WoW något ens i närheten, där spelare kan påverka hur storyn går vidare?

Det där är en så löjligt stor lögn att det får mig att må illa, valen är totalt meningslösa och tjänar bara till att ge spelaren poäng i deras påklistrade moral system.

Skrivet av darkthunder:

Sen vet jag inte så mycket om Hero Engine, men WoW's spelmotor (som är en upphottad motor från Warcraft 3) var ju inte direkt någon höjdare från början heller.

Deras upphottade WC3 motor skiter inte ner sig så fort det finns 20+ spelare på skärmen, inte heller är den inkapabel att hantera simmande karaktärer, men det är ju förståligt hur SW:TOR med dess 200+ miljoner USD budget inte har sådan avancerad teknik som dag och natt, det är reserverat för cutting edge spel some Tibia. Ja deras WC3 motor klarar tom. av att se till att animationer inte tar prioritet över cast bars.

Faktum är att deras upphottade WC3 piskar biowares heroengine ganska hårt från början till slut och har alltid varit bättre.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Javisst, man kan ju spela huttball och.... mer huttball, sen kan man ju cleara de löjligt enkla raiderna som inte presenterar någon utmaning alls och.... göra det igen. Och kanske, bara kanske, få en riktig battleground istället för mer huttball. That's it.

Att döma av din kommentar så utgår jag ifrån att du personligen alltså klarat samtliga OPs på Nightmare? Om du har det, så har du uppenbarligen lirat spelet mer än du vill erkänna. Om du inte har det, så har du helt enkelt ingen aning (som vanligt) om vad du snackar om.

Skrivet av Bronko den arga hästen:

Det där är en så löjligt stor lögn att det får mig att må illa, valen är totalt meningslösa och tjänar bara till att ge spelaren poäng i deras påklistrade moral system.

Du skulle inte ha någon som helst aning om detta, om du inte hade spelat igenom samma klass till maxlevel två gånger och dessutom gjort helt olika val bägge gånger. Måste säga att det is så fall är imponerande, i synnerhet att göra så med ett spel som man uppenbarligen hatar så mycket.

Så, om du har gjort det, så har du tydligen spelat spelet väldigt ingående. Om inte, så har du inte den blekaste om detta.

Skrivet av Bronko den arga hästen:

Deras upphottade WC3 motor skiter inte ner sig så fort det finns 20+ spelare på skärmen, inte heller är den inkapabel att hantera simmande karaktärer, men det är ju förståligt hur SW:TOR med dess 200+ miljoner USD budget inte har sådan avancerad teknik som dag och natt, det är reserverat för cutting edge spel some Tibia. Ja deras WC3 motor klarar tom. av att se till att animationer inte tar prioritet över cast bars.

Faktum är att deras upphottade WC3 piskar biowares heroengine ganska hårt från början till slut och har alltid varit bättre.

Återigen, du måste ha spelat SWTOR en hel del, eftersom du ha sådan djup insikt och expertis inom dessa områden.

Du får gärna försöka jämföra två helt olika spel med helt olika grafik och design för att inte nämna att det WoW haft betydligt längre tid på sig att finputsas och optimeras. Du får gärna göra det, men den kan knappast anses som rättvis.

Dessutom så är utvecklingskostnaden för SWTOR såvitt jag vet inte någon officiell siffra, så du gissar bara.

Om du läst på lite (yeah, right ) så skulle du också veta att dag/natt och simmning inte har någonting som helst med vad spelmotorn är "kapabel" till eller inte. Dessa val var rent speldesignmässiga och ingenting annat.

Att WoW's motor flyter bättre än SWTOR's motor för närvarande är kanske inte så konstigt då a) WoW har haft betydligt fler år på sig att finputsa denna och b) grafiken i WoW är jämförelsevis närmast medioker och inte alls av samma upplösning, med samma effekter eller överhuvudtaget lika krävande som SWTOR's.

Kan bara konstatera att du uppenhbarligen älskar att hata detta spel, men då du oftast eller med få undantag bara yrar i nattmössan eller uppenbarligen trollar så är du mest bara tröttsam.

Om du tycker så illa om spelet, varför spela det? Du måste uppenbarligen ha gjort det mycket ingående för att veta allt du vet. Om du tycker så illa om spelet, varför ens bry sig om att trolla varenda eviga tråd som har med det att göra?

Ge upp nu, gå och lägg dig eller gör någonting konstruktivt istället...som att hitta ett spel som du gillar och spela det, istället för att bara trolla sånt du inte gillar.

Slutligen vill jag bara säga att jag är innerligen glad att dom som lämnar SWTOR nu också gör det. Det ska bli riktigt skönt att slippa se er i spelet och hoppas att ni håller er borta för gott. Vi som gillar det föredrara att spela och ha kul. Ta era bittra nyllen och flytta dom till något annat lir, så kanske ni i alla fall är lite gladare om vi ses där.

Och ett meddelande till Bronko: Hela din aktivitet på detta forum verkar gå ut på att trolla alla SWTOR trådar och inte bidra med någonting konstruktivt alls. Jag kan omöjligtvis vara den enda som noterat detta, det är rätt genomskinligt och inte ens underhållande utan enbart tröttsamt och pinsamt.

SE

Medlem

What ShavedEwok said.

Skrivet av ShavedEwok:

Att döma av din kommentar så utgår jag ifrån att du personligen alltså klarat samtliga OPs på Nightmare? Om du har det, så har du uppenbarligen lirat spelet mer än du vill erkänna. Om du inte har det, så har du helt enkelt ingen aning (som vanligt) om vad du snackar om.

Samma content med större siffror är inte mer content, och ja det är busenkelt.

Skrivet av ShavedEwok:

Du skulle inte ha någon som helst aning om detta, om du inte hade spelat igenom samma klass till maxlevel två gånger och dessutom gjort helt olika val bägge gånger. Måste säga att det is så fall är imponerande, i synnerhet att göra så med ett spel som man uppenbarligen hatar så mycket.

Spelade betan, och det var sant då och med tanke på hur lite de tydligen gjort sedan dess är det fortfarande sant.

Skrivet av ShavedEwok:

Du får gärna försöka jämföra två helt olika spel med helt olika grafik och design för att inte nämna att det WoW haft betydligt längre tid på sig att finputsas och optimeras. Du får gärna göra det, men den kan knappast anses som rättvis.

Två helt olika spel, den var go du, och jag gillar hur gu gnölar den gamla tonen"buhuuu, säg inte stygga saker om SWTOR, wow har varit ute längre" jaha, och? SWTOR släptes sju fucking år senare, lite progress är väl inte för mycket begärt, Rift och andra spel klarar det iaf. Sedan var wow's motor bättre än SWTORs vid wows release också så det spelar ingen roll.

Skrivet av ShavedEwok:

Om du läst på lite (yeah, right ) så skulle du också veta att dag/natt och simmning inte har någonting som helst med vad spelmotorn är "kapabel" till eller inte. Dessa val var rent speldesignmässiga och ingenting annat.

Aha, så det är bara bioware som är inkompetenta som vanligt, mycket bättre eller hur?

Skrivet av ShavedEwok:

Att WoW's motor flyter bättre än SWTOR's motor för närvarande är kanske inte så konstigt då a) WoW har haft betydligt fler år på sig att finputsa denna och b) grafiken i WoW är jämförelsevis närmast medioker och inte alls av samma upplösning, med samma effekter eller överhuvudtaget lika krävande som SWTOR's.

See Rift, snyggare än SWTOR och flöt ändå bättre vid release än SWTOR gör nu, Tera, samma sak, GW2 ser ut att vara kapabel till samma sak det också.

Skrivet av ShavedEwok:

Om du tycker så illa om spelet, varför spela det? Du måste uppenbarligen ha gjort det mycket ingående för att veta allt du vet. Om du tycker så illa om spelet, varför ens bry sig om att trolla varenda eviga tråd som har med det att göra?

Ge upp nu, gå och lägg dig eller gör någonting konstruktivt istället...som att hitta ett spel som du gillar och spela det, istället för att bara trolla sånt du inte gillar.

"buuhuuu sluta säga stygga saker om SWTOR, ni är bara massa trolls, trolls hela bunten".

Skrivet av ShavedEwok:

Slutligen vill jag bara säga att jag är innerligen glad att dom som lämnar SWTOR nu också gör det. Det ska bli riktigt skönt att slippa se er i spelet och hoppas att ni håller er borta för gott. Vi som gillar det föredrara att spela och ha kul. Ta era bittra nyllen och flytta dom till något annat lir, så kanske ni i alla fall är lite gladare om vi ses där.

Ha kul att spela med dig själv, för det åt det hållet spelet går, instancat till tusen, nej förlåt här kallar vi det "sharding" och med en playercount som sjunker snabbt.

Skrivet av ShavedEwok:

Och ett meddelande till Bronko: Hela din aktivitet på detta forum verkar gå ut på att trolla alla SWTOR trådar och inte bidra med någonting konstruktivt alls. Jag kan omöjligtvis vara den enda som noterat detta, det är rätt genomskinligt och inte ens underhållande utan enbart tröttsamt och pinsamt.

SE

Åter igen "buuhuuu sluta säga stygga saker om SWTOR, ni är bara massa trolls, trolls hela bunten".

Skrivet av Bastica:

What ShavedEwok said.

Kul, då kan ni ju sitta och vara pantade tillsammans, se till att rerolla på samma server så ni har annat än companions att spela med.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

*snip*

Konstigt, kunde ha svurit på att du svarade på mitt inlägg, men allt jag ser är:

Trololololololololololo...

Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Bronko den arga hästen:

*snip*

Konstigt, kunde ha svurit på att du svarade på mitt inlägg, men allt jag ser är:

Trololololololololololo...

Åter igen "buuhuuu sluta säga stygga saker om SWTOR, ni är bara massa trolls, trolls hela bunten".

Medlem

Fixed.

Jag ser i alla fall fram emot 1.2 och för er som inte gillar SWTOR finns det en enkel lösning: spela det inte.

SE

Medlem

Ser bra ut, haft lite paus från spelet men nu blir man sugen igen....

men det går inte söka heroic questar lätt än, det tycker jag är lite synd....

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Bastica:

What ShavedEwok said.

Kul, då kan ni ju sitta och vara pantade tillsammans, se till att rerolla på samma server så ni har annat än companions att spela med.

He he någon måste sluta kissa i dina cornflakes på morgonen. Eller får du inte spela swtor för din mamma? Är det därför du blir så upprörd? Inte råd att betala månadsavgiften med din veckopeng?

Skrivet av Bastica:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Bastica:

What ShavedEwok said.

Kul, då kan ni ju sitta och vara pantade tillsammans, se till att rerolla på samma server så ni har annat än companions att spela med.

He he någon måste sluta kissa i dina cornflakes på morgonen. Eller får du inte spela swtor för din mamma? Är det därför du blir så upprörd? Inte råd att betala månadsavgiften med din veckopeng?

"Grrrr han säger stygga saker om SWTOR, bäst jag säger han är ett barn och inte har pengar".
http://www.torstatus.net/shards/us/trends
Awesome population där eller hur? inb4 någon säger att en kurva baserad på Biowares egna data är felaktig.

12
Skriv svar