Heavy Rain-skaparnas nya teknikdemo – Kara

Inaktiv
Skrivet av Manley:

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Var man visar empati samt hur väl man sjunker in i en berättelse skiljer från person till person.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Var man visar empati samt hur väl man sjunker in i en berättelse skiljer från person till person.

Allvarligt..?

Inaktiv
Skrivet av Manley:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Var man visar empati samt hur väl man sjunker in i en berättelse skiljer från person till person.

Allvarligt..?

Japp. Är detta på allvar nyheter för dig?

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Var man visar empati samt hur väl man sjunker in i en berättelse skiljer från person till person.

Allvarligt..?

Japp. Är detta på allvar nyheter för dig?

Tvåbarnsfar med en fru som blir gråtmild när hon tittar på Piff och Puff..
Så, nej..

Men detta är ju ett teknikdemo..

Jag är kanske väl avtrubbad..

nm..

Medlem

Så här lika blir personerna med tekniken, här är rösten till Kara;
http://www.imdb.com/media/rm1549829632/nm2038170

Tyckte också det var riktigt imponerande, Som sagt L.A Noir har riktigt snygga ansiktsanimationer och detta verkar bara bli bättre!

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Var man visar empati samt hur väl man sjunker in i en berättelse skiljer från person till person.

Allvarligt..?

Japp. Är detta på allvar nyheter för dig?

Tvåbarnsfar med en fru som blir gråtmild när hon tittar på Piff och Puff..
Så, nej..

Men detta är ju ett teknikdemo..

Jag är kanske väl avtrubbad..

nm..

"Men detta är ju ett teknikdemo"
Men?

Avstängd

Grymt cool video, skulle vara grymt med ett liknande spel som baseras på dessa robotar

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Det var riktigt häftigt, det enda som störde mig var att hon skyler sitt könshår och blir påklädd bh och trosor. Hon är ju för höge farao en robot!

Haha, som dessutom "står till förfogande för alla tänkbara sexuella önskemål"

Men snygg var den...sällan man ser en 3d modell av en människa där just munnen och dess skuggor blir trovärdiga.

Bra inledning till ett spel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Var man visar empati samt hur väl man sjunker in i en berättelse skiljer från person till person.

Allvarligt..?

Japp. Är detta på allvar nyheter för dig?

Tvåbarnsfar med en fru som blir gråtmild när hon tittar på Piff och Puff..
Så, nej..

Men detta är ju ett teknikdemo..

Jag är kanske väl avtrubbad..

nm..

Missade du att dom även bakat in en berättelse i "teknikdemot"? Tårarna rann inte, man det gav en stab iallafall. Å andra sidan har jag ju suttit och grinat mig torr till House M.D en vecka (enbarnsfar och en jävligt känslig kille)

Medlem

ooooookej men om det här vore irl skulle man inte skickat vidare en robot som kunde tänka själv, -1

Medlem

Ser ut som en bra film, vet inte riktigt om jag vågar kalla det för spel om det är mindre interaktivt än Heavy rain.

Medlem

Fy fan vilken underbar demo. Här visar dom inte bara upp teknik, utan sätter även ens känslor i gungning. Det var nästan så man satt och svor över att dom tänkte skrota henne, bara för att hon var annorlunda.

Jag hoppas verkligen att dom gör ett spel av detta, där man spelar som Kara på flykt från sin fabrik, ungefär som The Island.

Medlem

När jag såg förra tech demot (det som visas även i denna video) så var jag imponerad men detta var ännu mer imponerande. Det är tack vare studios som dessa som jag tror Sony kommer sälja bättre än Microsoft (speciellt som Microsoft verkar skita fullständigt i sina fans) iaf till de som kräver mer av sina spel. Sony gjorde helt rätt i att köpa upp denna utvecklare, hade de inte gjort det hade jag undrat vad tusan de höll på med. Vad säger ni, ägs inte QD av Sony, men för tusan Sony, vad håller ni på med? Eller är det kanske så att de vill ha fria tyglar och inte vara ägda av en utgivare? Hur som helst så gillar jag detta företag, fortsätt i samma stil QD och jag kommer tveklöst att stödja er.

Medlem

Jag älskar sådant här! Pressa våra Ps3:or tills dom svettas! Ska bli otroligt spännande att se hur snygga framtidens ps3 spel kommer att bli

Medlem

Intressant det här med att skapa liv som i videon, vi börjar komma ett steg närmare till att göra detta. Våra datorer är än så länge långt ifrån den mänskliga hjärnan och det är först när vi får kvantdatorer vi på allvar kan försöka återskapa en mänsklig hjärna (i korthet innebär en kvantdator att vi har tre tillstånd istället för, som idag, två) och när vi väl nått dit då har vi också fått en AI som verkligen kan kallas för AI. Filmer och serier som Blade Runner, BattleStar Galactica och även AI kanske en dag blir verklighet, frågan är vill man leva i en sådan verklighet?

Medlem

Och ni som tycker det är spännande med sådant här kan jag rekomendera att titta på den nya serien "Äkta människor" Mycket bra

Medlem

Det var lite häftigt må jag säga

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Manley:

Och.. Väckte känslor..?
Trollet under bron?

Var man visar empati samt hur väl man sjunker in i en berättelse skiljer från person till person.

Höll fan på att börja böla som en riktig flicka senare inpå demot, när hon sa "I want to live!"
Sjukt bra gjort alltså (Kan också ha med att jag slutat ta en viss medicin )

Medlem

Helt underbart demo, får mig taggat på vad framtiden har att erbjuda

Medlem

För att vara ett teknikdemo är det föga imponerande. Ser real time shadows, depth of field. Och som vanligt med konsol överdrivet användande av bloom. Var är tesselation, subsurface scattering? Kolla Samaritin på nVidia's kommande GPU Kepler. OMFG säger ja ba :=


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

För att vara ett teknikdemo är det föga imponerande. Ser real time shadows, depth of field. Och som vanligt med konsol överdrivet användande av bloom. Var är tesselation, subsurface scattering? Kolla Samaritin på nVidia's kommande GPU Kepler. OMFG säger ja ba :=

Du jämför detta med kommande Kepler? Ett kort som verkar vara lika starkt som tre stycken Geforce GTX 580=)?

Medlem

Bara jag som inte är jätte imponerad?

Nått kändes off med ansiktsanimationerna. Inget under LA Noir eller Bf3 (singleplayer delen) imponerar på mig iaf. Vet inte om de använt liknande animationssystem, men det såg ut som dom använt tracking. (där de fäster små bollar i ansiktet).

Så här tycker jag det ska gå till http://www.youtube.com/watch?v=aL9wsEFohTw
Sen är PS3an rätt old, så inte konstigt att antalet polygoner eller avsaknad av tessalation märks av. (vilket även märks i LA noir.)

Hade detta gjorts på en modern PC hade det set sinnessjukt snyggt ut.

Medlem

Häftig historia! Hoppas bara de inte kastar bort det på ett quick time "spel" igen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tyckte detta techdemot va fantastiskt vackert!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Bara jag som inte är jätte imponerad?

Nått kändes off med ansiktsanimationerna. Inget under LA Noir eller Bf3 (singleplayer delen) imponerar på mig iaf. Vet inte om de använt liknande animationssystem, men det såg ut som dom använt tracking. (där de fäster små bollar i ansiktet).

Så här tycker jag det ska gå till http://www.youtube.com/watch?v=aL9wsEFohTw
Sen är PS3an rätt old, så inte konstigt att antalet polygoner eller avsaknad av tessalation märks av. (vilket även märks i LA noir.)

Hade detta gjorts på en modern PC hade det set sinnessjukt snyggt ut.

Självklart. Först trodde jag det var på en modern PC så jag var grymt besviken. Men sen såg jag att det var ps3, då blev jag lite gladare men fortfarande inte så imponerad. Ps3 är rätt old och det finns inte mycket kvar av varken xbox eller ps som kan imponera på mig. Ansiktsanimationerna var det sämsta av demot. Njae, inte så imponerande.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Gautr:
Skrivet av anon_98854:

Det var riktigt häftigt, det enda som störde mig var att hon skyler sitt könshår och blir påklädd bh och trosor. Hon är ju för höge farao en robot!

... or is she?
Man kan tänka sig att de vill skapa en så människolik robot som möjligt (vilket mig veterligen är själva definitionen av android). Det enda som verkar skilja henne från en riktig människa är att hon inte verkar vara kolbaserad, samt att hon har ett annat sätt att förse sin kropp med energi. Det gör att det låter för mig som att hon skulle skyla sina könsdelar. Beteendet vore endast onaturligt om hon skulle vara helt kulturellt neutral, vilket jag finner osannolikt, beroende till exempel på att hon verkar vara en amerikansk skapelse plus att annars hade hon förmodligen inte varit rädd för döden. Vissa kulturer firar när deras anhöriga dör, exempelvis. Vill man vara lite extra filosofisk så kan man fråga sig vart gränsen för vad en riktig människa går. Det bör vara någonstans mellan detta och någon med pacemaker, titanhöft och/eller handprotes ... eller så är hon en riktig människa – allt naturligtvis förutsatt att hon inte inte helt och hållet vore fiktion.

Okej okej fancy pants du har en poäng men medge att det är väldigt bekvämt för spelskaparna att inte behöva ta kontroversen med att visa en kvinnas könshår.

Ja, du har väldigt rätt.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

12
Skriv svar