Bioware: spela onlineläget i Mass Effect 3 inget krav

Robot
Bioware: spela onlineläget i Mass Effect 3 inget krav

Många spelare och recensenter har skrivit om att det verkar som att man måste spela multiplayer i Mass Effect 3 för att få ett "perfekt slut". Bioware tillbakavisar påståendet.

#mass-effect-3, #bioware, #mass-effect-infiltrator


Bioware: spela onlineläget i Mass Effect 3 inget krav

Antog från första början att så var fallet, bra för de som inte vill göra alla sidemissions i storyn utan hellre ahr kul med sina polare i ett online-läge.

Medlem

Tja. Funkar det så funkar det.
Just nu kan jag inte spela med min karaktär från ME1 och 2, då utseendet inte kan importeras...

Damnit! Vill ju slutföra serien med min Cristopher Lambert-shepard! :E

Jag får helt enkelt vänta en månad till, så att en patch kan leta sig igenom MS och Sonys QA... trots att jag spelar (vill spela) på PC...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

inge problem med det, dom som gillar singleplayer får spela singleplayer mer helt enkelt, dom som gillar coop läget men ändå vill ta sig igenom singleplayer men inte lägga ner lika mycket tid på SP kan göra det också och få bra slut.

Medlem

Nä, men tydligen så måste man göra en himla massa meningslösa småquests typ scanna planeter, hämta nån liten grej osv för att komma upp i samma. Som tur är finns det matchmaking för multiplayerläget.

Inaktiv

Jag har redan laggt ned 30+ timmar i spelet och har haft min EMS-mätare helt grön sen flera side quests tillbaka. Så jag skulle gissa på att du kan få det bästa slutet genom att göra kanske 60% av alla side quests. Man behöver inte slita ihjäl sig helt enkelt

Medlem

Vill du få "bästa" slutet vilket också är skit så måste du antingen spela MP eller hitta probea varenda planet i galaxen typ. Drygt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Vill du få "bästa" slutet vilket också är skit så måste du antingen spela MP eller hitta probea varenda planet i galaxen typ. Drygt.

I beg to differ! SOm jag skrev i inlägget innan dig fick jag en full readiness en bra bit innan jag klarat alla side quest. Dock har jag ju skannat alla planeter jag kan, men det har nog tagit 10 minuter totalt för alla planeter.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av KlosterKatten:

Vill du få "bästa" slutet vilket också är skit så måste du antingen spela MP eller hitta probea varenda planet i galaxen typ. Drygt.

I beg to differ! SOm jag skrev i inlägget innan dig fick jag en full readiness en bra bit innan jag klarat alla side quest. Dock har jag ju skannat alla planeter jag kan, men det har nog tagit 10 minuter totalt för alla planeter.

Skönt att höra Började bli orolig. Dock kommer jag att testa på MP, kanske är kul, kanske är kasst vetefan men testas ska det.

Medlem

Nähe, men det är ett krav att vara online för att få spela skiten... fick min nyckel igår men på grund av "Online release date check" blev jag tvungen att gå ut på nätet och hämta en crackad fil för att kunna spela... Idag kan jag byta tillbaka till min riktiga exe igen... sugit

Medlem

Det där var en rejäl spoiler för mig >='(

"Enligt bland annat en artikel i engelska PC Gamer går det inte att få ett perfekt slut, det vill säga att totalspöa reapers, utan att lira onlinedelen av spelet."

Eftersom detta ska vara sista delen av spelet och det hela utspelar sig i en tid tusentals år efter repetativ massiv utrotning, så hade jag hoppats på att det inte skulle gå att totalspöa reapers och att storyn således skulle byggas upp till en bombastisk och sorglig avslutning. Nu känns det tyvärr som att jag måste misslyckas med flit för att få till den avslutningen och det gillar jag inte.
Detta verkar gå i samma linje som alla jävla filmer som produceras nuförtiden. Bla. bla. bla åsso lite action och elände, men i slutet får de varandra och dummingen dör. Så jävla tråkigt och ooriginellt...

Jag är säker på att många inte håller med, men det spelar ju ingen roll då jag ju bara säger vad jag tycker och inte hur det är! >;-)

Spela skiten kommer jag i alla fall och gilla det kommer jag garanterat göra ändå, men inte helt utan en viss sötsur smak i munhålan om de misslyckats med slutet =-(

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Jag har redan laggt ned 30+ timmar i spelet och har haft min EMS-mätare helt grön sen flera side quests tillbaka. Så jag skulle gissa på att du kan få det bästa slutet genom att göra kanske 60% av alla side quests. Man behöver inte slita ihjäl sig helt enkelt

Legat i bra då om de släpps idag

Inaktiv
Skrivet av znubbis:
Skrivet av Hydraah:

Jag har redan laggt ned 30+ timmar i spelet och har haft min EMS-mätare helt grön sen flera side quests tillbaka. Så jag skulle gissa på att du kan få det bästa slutet genom att göra kanske 60% av alla side quests. Man behöver inte slita ihjäl sig helt enkelt

Legat i bra då om de släpps idag

Började spela i tisdags. You know
Men har ändå köpt spelet.

Medlem

Låter ju lite efter blivet att slutet baseras på hur många "medaljer" man samlar, och att dessutom antalet medaljer man behöver minskar om man spelar mkt multiplayer.

Slutet borde ju baseras på vilka vall man väljer under själva spelets gång.


signatur

Rwa?

Inaktiv

Skulle ha varit så att man var tvungen att spela online, fler köpare då


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Låter ju lite efter blivet att slutet baseras på hur många "medaljer" man samlar, och att dessutom antalet medaljer man behöver minskar om man spelar mkt multiplayer.

Slutet borde ju baseras på vilka vall man väljer under själva spelets gång.

War Assets ("medaljer") får man visst beroende på vilka val man gör. Du väljer själv om du vill hjälpa exempelvis person A. Konsekvensen till att inte göra det leder till mindre allies. Tanken är att man ska förena galaxen och få alla att samarbeta. Så jag förstår inte riktigt din kommentar?

Och angående multiplayer. Att antalet War Assets man behöver samla på sig minska tycker jag personligen inte gör något. Det verkar som att det tar mer tid att nå samma resultat när man blandar in MP, som om man endast gör side quests och skannar planeter.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Annanaz:

Låter ju lite efter blivet att slutet baseras på hur många "medaljer" man samlar, och att dessutom antalet medaljer man behöver minskar om man spelar mkt multiplayer.

Slutet borde ju baseras på vilka vall man väljer under själva spelets gång.

War Assets ("medaljer") får man visst beroende på vilka val man gör. Du väljer själv om du vill hjälpa exempelvis person A. Konsekvensen till att inte göra det leder till mindre allies. Tanken är att man ska förena galaxen och få alla att samarbeta. Så jag förstår inte riktigt din kommentar?

Och angående multiplayer. Att antalet War Assets man behöver samla på sig minska tycker jag personligen inte gör något. Det verkar som att det tar mer tid att nå samma resultat när man blandar in MP, som om man endast gör side quests och skannar planeter.

Men det betyder ju i princip att om du spelar igenom spelet + många sidoquest så får du det "bästa" slutet, lr om du kör igenom hela spelet, + något sidoquest + spelar multiplayer.

Tänk om jag verkligen gillar multiplayern och därför spelar mycket mp. och sen klarar ut spelets mainstory och kanske något sidoquest, så får jag ändå "bästa" slutet

(nu har jag ju själv inte spelat spelet, men det är såhär jag tolkar det)


signatur

Rwa?

Medlem

Låg en lapp om ett paket innanför dörren när jag kom hem. Synd bara att ica har stängt nu, måste ha kommit när jag var på jobbet

Medlem
Skrivet av Woffen:

Låg en lapp om ett paket innanför dörren när jag kom hem. Synd bara att ica har stängt nu, måste ha kommit när jag var på jobbet

Hemleverans utan extra kostnad från CDON ftw i såna här fall


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Woffen:

Låg en lapp om ett paket innanför dörren när jag kom hem. Synd bara att ica har stängt nu, måste ha kommit när jag var på jobbet

Hemleverans utan extra kostnad från CDON ftw i såna här fall

Collectors edition kan de nog inte trycka in genom brevinkastet (tror jag). Beställde från Webhallen. Har iaf fått argus koden, men får vänta att lira mass effect 3 tills jag hämtat imorgon.

Medlem
Skrivet av Woffen:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Woffen:

Låg en lapp om ett paket innanför dörren när jag kom hem. Synd bara att ica har stängt nu, måste ha kommit när jag var på jobbet

Hemleverans utan extra kostnad från CDON ftw i såna här fall

Collectors edition kan de nog inte trycka in genom brevinkastet (tror jag). Beställde från Webhallen. Har iaf fått argus koden, men får vänta att lira mass effect 3 tills jag hämtat imorgon.

I see, I understand, I salute you!


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar